Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚανελλάκη, Γκόλφωel
dc.contributor.authorΣωτηρόπουλος, Λεωνίδαςel
dc.date.accessioned2015-11-04T11:07:22Z-
dc.date.available2015-11-04T11:07:22Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5858-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.8608-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΝτροπήel
dc.subjectΠηνελόπη Δέλταel
dc.subjectΠαιδικό μυθιστόρημαel
dc.subjectΚατανόησηel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.titleΑντιλήψεις των παιδιών σχετικά με την έννοια της ντροπής όπως προκύπτουν από την επαφή τους με το κλασσικό μυθιστόρημα Τρελαντώνης της Πηνελόπης Δέλταel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.dateAvailable2015-11-04T11:08:22Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2013-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 92-93el
heal.abstractΗ Πηνελόπη Δέλτα εξέδωσε το μυθιστόρημα της «Τρελαντώνης» το 1932. Σήμερα το έργο αυτό συνεχίζει να είναι ένα δημοφιλές παιδικό ανάγνωσμα. Στις σελίδες του βιβλίου παρουσιάζονται συχνά περιστάσεις όπου οι ήρωες-παιδιά των μυθιστορημάτων, όπως δηλώνεται από την συγγραφέα, “ντρέπονται”. Η έννοια της “ντροπής” έχει θεωρηθεί ότι έχει σημαντική θέση στην Ελληνική κοινωνία. Στο πλαίσιο της παρούσης εργασίας ερευνάται πώς σήμερα αντιλαμβάνονται παιδιά ηλικίας 11 ετών την “ντροπή”, όπως αυτή εννοιολογικά παρουσιάζεται στο εν λόγω μυθιστόρημα. Με αφορμή το συγκεκριμένο έργο, διερευνήθηκαν οι γενικές απόψεις των παιδιών γι αυτή την έννοια. Πιο συγκεκριμένα, διαβάστηκαν τρία αποσπάσματα, τα οποία έχουν σχέση με την “ντροπή”, από το βιβλίο «Τρελαντώνης», σε 41 παιδιά ηλικίας ένδεκα ετών, και κατόπιν, με συνεντεύξεις, εξετάστηκε ο τρόπος που τα παιδιά αντιλαμβάνονται την συγκεκριμένη έννοια, όπως επίσης και το κατά πόσον κατανοούν τον τρόπο που την παρουσιάζει η Δέλτα. Τα αποτελέσματα έδειξαν, αφενός πτυχές του τρόπου αντίληψης της έννοιας αυτής από τα παιδιά και αφετέρου ότι ορισμένα σημεία του κειμένου της Δέλτα παρανοούνται από τον σύγχρονο παιδικής ηλικίας αναγνώστη. Προφανώς τα αποτελέσματα δεν οδηγούν σε γενικεύσεις, παρέχουν όμως μία εμπεριστατωμένη συστηματική ανάλυση του θέματος, που προέρχεται από την εξέτασή του σε ένα σχετικά μικρό πληθυσμό παιδιών.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 25 (2013)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 25 (2013)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons