Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒαμβακίδου, Ιφιγένειαel
dc.contributor.authorΕλευθερίου, Πιπίνηel
dc.date.accessioned2015-11-04T11:05:55Z-
dc.date.available2015-11-04T11:05:55Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5856-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.9109-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectIστορική έρευναel
dc.subjectTοπική ιστορίαel
dc.subjectIστορική ταυτότηταel
dc.subjectΠολιτισμική ταυτότηταel
dc.subjectΤαξική ταυτότηταel
dc.subjectΞυλογλυπτική τέχνηel
dc.titleΞυλογλύπτες στην ελληνική Θράκη, πρωτογενές υλικό: συμβολή στην τοπική ιστορίαel
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.dateAvailable2015-11-04T11:06:55Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2013-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 48-50el
heal.abstractΤο διεπιστημονικό πεδίο των πολιτισμικών σπουδών με έμφαση στη συνάντηση της τοπικής ιστορίας και της ιστορίας της τέχνης με τον υλικό πολιτισμό, αποτελεί το θεωρητικό και ερευνητικό υπόβαθρο της ιστορικής έρευνας που παρουσιάζουμε. Στόχος είναι η ανάδειξη της τοπικής κουλτούρας και του ρόλου που έχει αποδοθεί στην ξυλογλυπτική τέχνη στον τόπο της ελληνικής Θράκης από το 1930 μέχρι και το 2011. Πρόκειται για μια ιστορική, εθνογραφική επιτόπια έρευνα, στην οποία συλλέξαμε πρωτογενές, ερευνητικό υλικό (συνεντεύξεις ξυλογλυπτών και ξυλόγλυπτα έργα τέχνης), χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα. Στις συνεντεύξεις εφαρμόζουμε την ψυχολογική ανάλυση λόγου και αναζητούμε τα διαφορετικά γλωσσικά ρεπερτόρια με τα οποία οι συμμετέχοντες κατασκευάζουν αυτοπροσδιορισμούς, οι οποίοι σημαίνουν δράση, ιστορική, ταξική, πολιτισμική ταυτότητα. Στα ξυλόγλυπτα έργα εφαρμόζουμε την μορφολογική-μορφοϊστορική ανάλυση, γιατί ως εικόνες-σημεία μεταφέρουν νοήματα και μας δίνουν πληροφορίες για το ιστορικό, κοινωνικό, ταξικό και πολιτισμικό συγκείμενο δημιουργίας στον τόπο και στο χρόνο που αναφερόμαστε. Το υλικό της έρευνας αποκτά παιδαγωγική αξία, γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όχημα στη διδασκαλία της τοπικής και ψηφιακής ιστορίας, για την αποκάλυψη της πολιτισμικής ιστορίας της ελληνικής Θράκης, καθώς και για την αποκάλυψη ομάδων με διαφορετική πολιτισμική ταυτότητα. Μπορεί να συμβάλλει επίσης στην ευρύτερη γνώση της τέχνης και της παράδοσης στα όρια του νεοελληνικού παραδοσιακού πολιτισμού: πέρα από ιστορική πληροφορία, καλλιεργεί δημιουργικά τη σκέψη των μαθητών/τριών και εμπλουτίζει τον συναισθηματικό τους κόσμοel
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.journalNameΕπιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 25 (2013)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 25 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.Ξυλογλυπτες στην ελληνική θρακη.pdf370.86 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons