Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/574
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝάσαινας, Γεωργίος Σπ.el
dc.date.accessioned2015-10-14T07:33:40Z-
dc.date.available2015-10-14T07:33:40Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/574-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.352-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕπιμόρφωσηel
dc.subjectΕπιμόρφωση ενηλίκωνel
dc.subjectΕξομοίωση - μετεκπαίδευσηel
dc.subjectΕξ αποστάσεως μάθησηel
dc.subjectΔιά βίου μάθησηel
dc.subjectΑνδραγωγικήel
dc.subjectΕπαγγελματική κατάρτισηel
dc.titleΗ επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας στο πλαίσιο των περιφερειακών επιμορφωτικών κέντρων (Π.Ε.Κ.) μια εμπειρική έρευναel
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.generalDescriptionΠεριέχει πίνακες
heal.classificationΕκπαιδευτικοίel
heal.classificationΕπαγγελματική επιμόρφωσηel
heal.identifier.secondaryhttp://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/id/17702#page/1/mode/2up-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2006-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 440-477el
heal.abstractΑπό τη διερεύνηση του πρώτου ερευνητικού ερωτήματος για το αν η διάρκεια της επιμόρφωσης καλύπτει τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί προτιμούν, τη μεγάλης διάρκειας επιμόρφωση, η οποία, όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα, συγκεντρώνει το 63,2% του δείγματος (τρίμηνης, εξάμηνης και ετήσιας διάρκειας επιμορφωτικά προγράμματα). Η άποψη αυτή υποστηρίζεται, κυρίως, από τους διευθυντές, τους δασκάλους, τους υποδιευθυντές και τις νηπιαγωγούς που αποτελούν το 93,2% του δείγματος, με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που προτιμούν τα ταχύρρυθμα επιμορφωτικά σεμινάρια. Βεβαίως, εμφανίζονται να διαφοροποιούνται οι μεταξύ τους προτιμήσεις και να οριοθετούνται σε δύο βασικές επιλογές: της ετήσιας επιμορφωτικής διάρκειας και της αντίστοιχης τρίμηνης από τη μια μεριά, με τα ταχύρρυθμα επιμορφωτικά σεμινάρια (διάρκειας 40 ωρών) από την άλλη. Η ηλικία των γυναικών υποκειμένων της έρευνας, εμφανίζεται ως παράγοντας επιλογής των προτιμητέων μορφών (ετήσιας και ταχύρρυθμης). Διαφοροποίηση, ακόμη, εμφανίζεται να υπάρχει και με βάση το χρόνο υπηρεσίας των εκπαιδευτικών αλλά και των βασικών τους σπουδών. Οι πτυχιούχοι Π.Τ.Δ.Ε./Π.Τ.Ν. προτιμούν μικρής διάρκειας επιμορφωτικά προγράμματα σε αντίθεση με τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Ακαδημιών ή Σχολών Νηπιαγωγών. Γενικά, η προτίμηση στα μεγάλης διάρκειας επιμορφωτικά προγράμματα κάνει πιο κυρίαρχο και το ρόλο της επιμόρφωσης, με δεδομένο ότι η επιμόρφωση μεγάλης διάρκειας, βοηθά τους εκπαιδευτικούς στην καλύτερη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων στη σχολική μονάδα και συντελεί στην παραγωγή καλύτερου εκπαιδευτικού έργου. Κύριο μέλημα, επομένως, των φορέων της επιμόρφωσης είναι η παροχή μεγάλης διάρκειας επιμορφωτικών προγραμμάτων, τα οποία μετά την κατάργηση των Σ.Ε.Λ.Δ.Ε. (1992) δεν προσφέρονται. Τα ανωτέρω αποτελέσματα της έρευνάς μας, συμφωνούν με την έρευνα της Ταρατόρη (2000) που δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί σε ποσοστό 70,4% ήταν ικανοποιημένοι έως πολύ ικανοποιημένοι από την ετήσιας διάρκειας επιμόρφωση (που παρείχαν ως το 1992 οι Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.) και σε ποσοστό 63% ήταν ικανοποιημένοι έως πολύ ικανοποιημένοι από την παρεχόμενη από τα Π.Ε.Κ. επιμόρφωση η οποία μέχρι το 1994 είχε τρίμηνη διάρκεια. Πίνακας 1. Επιθυμητή διάρκεια επιμόρφωσης (μ.ο.) Ολιγόωρα ως 10 ώρες Ταχύρρυθμα διάρκειας ως 40 ώρες Τρίμηνης διάρκειας Εξάμηνης διάρκειας Ετήσιας διάρκειας 11,6% 25,3% 24,0% 9,2% 30,0%el
heal.advisorName-
heal.committeeMemberNameΠανταζής, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΚαλδρυμίδου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΔράκος, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΤριλιανός, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚοσυβάκη, Φωτεινήel
heal.committeeMemberNameΜαυρογιώργος, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΝικολάου, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages480 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons