Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5527
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝικηφορίδου, Ζωή Π.el
dc.date.accessioned2015-10-26T13:38:48Z-
dc.date.available2015-10-26T13:38:48Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5527-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.1858-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΛήψη αποφάσεωνel
dc.subjectΑντίληψη ρίσκουel
dc.subjectΠιθανολογική σκέψη παιδιώνel
dc.titleΗ χρήση των νέων τεχνολογιών στη διερεύνηση της αντίληψης και την αξιοποίηση εννοιών των εφαρμοσμένων μαθηματικών σε μικρά παιδιά : η έννοια του ρίσκουel
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.classificationΕκπαιδευτική τεχνολογίαel
heal.classificationΑντίληψη ρίσκουel
heal.classificationΡίσκοel
heal.classificationΗλεκτρονικοί υπολογιστές και παιδιάel
heal.classificationΧρήση νέων τεχνολογιώνel
heal.identifier.secondaryΔ.Δ. ΝΙΚ 2011-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
heal.publicationDate2011-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 167-193
heal.abstractΗ αντίληψη του ρίσκου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας αποτελεί αναδυόμενο ερευνητικό πεδίο μεγάλου ενδιαφέροντος μόλις τα τελευταία χρόνια. Το ευρύτερο πλαίσιο αυτού του προσανατολισμού ανάγεται στην ιδέα του γραμματισμού του ρίσκου˙ της ικανότητας να αντιμετωπίζονται η αβεβαιότητα, η τυχαιότητα, τα πιθανά ενδεχόμενα με τρόπο αποτελεσματικό. Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι στρατηγικές λήψης αποφάσεων παιδιών ηλικίας 4 – 6 χρονών (Ν = 480), σε παιχνίδια πόντων και εκτίμησης πιθανοτήτων. Μέσα από δυο πειραματικές συνθήκες, με τη χρήση του Η/Υ και με τη χρήση φυσικών αντικειμένων, καταγράφονται και αναλύονται οι προβλέψεις και επιλογές των παιδιών σε καταστάσεις επίλυσης προβλημάτων. Η επίδραση του πειραματικού εργαλείου (Η/Υ ή/και φυσικά αντικείμενα), η ανίχνευση της προϋπάρχουσας γνώσης και η σχηματοποίηση των αποφάσεων των παιδιών, αποτελούν βασικές πτυχές στον τρόπο με τον οποίο τα μικρά παιδιά αντιλαμβάνονται το ρίσκο και τις πιθανότητες μέσα από παιχνίδια. Υποστηρίζεται η γενικότερη ιδέα ότι ο γραμματισμός του ρίσκου μπορεί να εισαχθεί στην προσχολική εκπαίδευση, μέσα από αναπτυξιακά κατάλληλες δραστηριότητες, με μια διά βίου προοπτικήel
heal.advisorNameΠαγγέ, Τζένηel
heal.committeeMemberName-
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages233 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Δ. - ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΟΥ ΖΩΗ Π..pdf5.43 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons