Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαλαιοπάνου, Αλεξάνδραel
dc.date.accessioned2025-12-01T06:53:21Z-
dc.date.available2025-12-01T06:53:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39653-
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectΑστρονομικά φαινόμεναel
dc.subjectΑντιλήψεις νηπίωνel
dc.titleAντιλήψεις νηπίων για αστρονομικά φαινόμενα: εναλλαγή ημέρας/νύχτας, εναλλαγή εποχών και φάσεις σελήνηςel
dc.titleInvestigating preschool children’s conceptions of astronomical phenomena: day/night cycle, seasonal changes, and the phases of the moonen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.classificationΔιδακτική των Φυσικών Επιστημώνel
heal.contributorNameΠαλαιοπάνου, Αλεξάνδρα
heal.dateAvailable2025-12-01T06:54:22Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-11-21-
heal.abstractΗ αστρονομία είναι η επιστήμη που μελετά τον κόσμο γύρω μας. Παρ’ όλα αυτά, η διδασκαλία της αστρονομίας δεν έχει ενταχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό στα σχολεία. Ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία, τα παιδιά σχηματίζουν εναλλακτικές ιδέες και παρανοήσεις για τον κόσμο με βάση τις προσωπικές τους εμπειρίες. Η ένταξη της αστρονομίας στη διδακτική διαδικασία, και ειδικότερα στο νηπιαγωγείο, μπορεί να οικοδομήσει τις βάσεις για την κατανόηση πιο σύνθετων εννοιών στο μέλλον. H παρούσα έρευνα εξετάζει τον τρόπο σκέψης και τις εναλλακτικές ιδέες παιδιών μιας τάξης νηπιαγωγείου, με δείγμα 16 παιδιά. Υλοποιείται διδακτική παρέμβαση διάρκειας ενός μήνα, με στόχο την αλλαγή των παρανοήσεων και την ανάπτυξη ενός πιο σύνθετου και επιστημονικού τρόπου σκέψης. Η διδακτική παρέμβαση βοήθησε, πράγματι, τα παιδιά να οικοδομήσουν γνώσεις πάνω σε αστρονομικά θέματα, και συγκεκριμένα σε τρία βασικά θέματα: την εναλλαγή μέρας και νύχτας, την εναλλαγή των εποχών και τις φάσεις της Σελήνης. Η παρέμβαση περιλάμβανε δραστηριότητες βιωματικής μάθησης και ενεργού συμμετοχής, κατάλληλες για την ηλικιακή ομάδα των παιδιών.el
heal.advisorNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚορνελάκη, Αθηνά- Χριστίναel
heal.committeeMemberNameΚολοκούρη, Ελένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages328 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palaiopanou-postgraduate-studies-uoi.2025.pdfΗ διπλωματική2.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons