Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39653Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Παλαιοπάνου, Αλεξάνδρα | el |
| dc.date.accessioned | 2025-12-01T06:53:21Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-01T06:53:21Z | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39653 | - |
| dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
| dc.subject | Αστρονομικά φαινόμενα | el |
| dc.subject | Αντιλήψεις νηπίων | el |
| dc.title | Aντιλήψεις νηπίων για αστρονομικά φαινόμενα: εναλλαγή ημέρας/νύχτας, εναλλαγή εποχών και φάσεις σελήνης | el |
| dc.title | Investigating preschool children’s conceptions of astronomical phenomena: day/night cycle, seasonal changes, and the phases of the moon | en |
| dc.type | masterThesis | en |
| heal.type | masterThesis | el |
| heal.type.en | Master thesis | en |
| heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
| heal.classification | Εκπαίδευση | el |
| heal.classification | Διδακτική των Φυσικών Επιστημών | el |
| heal.contributorName | Παλαιοπάνου, Αλεξάνδρα | |
| heal.dateAvailable | 2025-12-01T06:54:22Z | - |
| heal.language | el | el |
| heal.access | free | el |
| heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
| heal.publicationDate | 2025-11-21 | - |
| heal.abstract | Η αστρονομία είναι η επιστήμη που μελετά τον κόσμο γύρω μας. Παρ’ όλα αυτά, η διδασκαλία της αστρονομίας δεν έχει ενταχθεί σε ικανοποιητικό βαθμό στα σχολεία. Ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία, τα παιδιά σχηματίζουν εναλλακτικές ιδέες και παρανοήσεις για τον κόσμο με βάση τις προσωπικές τους εμπειρίες. Η ένταξη της αστρονομίας στη διδακτική διαδικασία, και ειδικότερα στο νηπιαγωγείο, μπορεί να οικοδομήσει τις βάσεις για την κατανόηση πιο σύνθετων εννοιών στο μέλλον. H παρούσα έρευνα εξετάζει τον τρόπο σκέψης και τις εναλλακτικές ιδέες παιδιών μιας τάξης νηπιαγωγείου, με δείγμα 16 παιδιά. Υλοποιείται διδακτική παρέμβαση διάρκειας ενός μήνα, με στόχο την αλλαγή των παρανοήσεων και την ανάπτυξη ενός πιο σύνθετου και επιστημονικού τρόπου σκέψης. Η διδακτική παρέμβαση βοήθησε, πράγματι, τα παιδιά να οικοδομήσουν γνώσεις πάνω σε αστρονομικά θέματα, και συγκεκριμένα σε τρία βασικά θέματα: την εναλλαγή μέρας και νύχτας, την εναλλαγή των εποχών και τις φάσεις της Σελήνης. Η παρέμβαση περιλάμβανε δραστηριότητες βιωματικής μάθησης και ενεργού συμμετοχής, κατάλληλες για την ηλικιακή ομάδα των παιδιών. | el |
| heal.advisorName | Πλακίτση, Αικατερίνη | el |
| heal.committeeMemberName | Πλακίτση, Αικατερίνη | el |
| heal.committeeMemberName | Κορνελάκη, Αθηνά- Χριστίνα | el |
| heal.committeeMemberName | Κολοκούρη, Ελένη | el |
| heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
| heal.academicPublisherID | uoi | el |
| heal.numberOfPages | 328 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | true | - |
| Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Palaiopanou-postgraduate-studies-uoi.2025.pdf | Η διπλωματική | 2.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License