Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39623
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚωνσταντή, Χαριτωμένηel
dc.date.accessioned2025-11-14T09:54:03Z-
dc.date.available2025-11-14T09:54:03Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39623-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕνσώματη μάθησηel
dc.subjectΕκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσαςel
dc.subjectΚοινωνικο – συναισθηματική μάθησηel
dc.subjectΌψιμη παιδική ηλικίαel
dc.titleΗ συνεισφορά της αθλητικής δραστηριότητας στην προαγωγή της Αγγλικής γλώσσας και της κοινωνικο - συναισθηματικής μάθησης στην όψιμη παιδική ηλικίαel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleThe contribution of sports activity to the promotion of the English language and socio - emotional learning in late childhooden
heal.classificationΆθλησηel
heal.dateAvailable2025-11-14T09:55:03Z-
heal.languageelel
heal.languageenel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-11-14-
heal.abstractΗ διδασκαλία και εκμάθηση της δεύτερης/ ξένης γλώσσας στα πλαίσια της σχολικής εκπαίδευσης στηρίζεται συχνά στη μέθοδο της αποστήθισης και τη χρήση της μετάφρασης. Ωστόσο, η μέθοδος αυτή οδηγεί συχνά σε περιορισμένη δυνατότητα προφορικής έκφρασης των μαθητών, καθώς και περιορισμένο εύρος και βάθος της λεξιλογικής τους γνώσης. Αντίθετα, νέες διδακτικές προσεγγίσεις και μοντέλα υποστηρίζουν ότι η εκμάθηση λεξιλογίου μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική όταν πραγματοποιείται πολυαισθητηριακά και στηρίζεται στην ταυτόχρονη ενεργοποίηση του νου και του σώματος κατά τη διαδικασία της μάθησης. Εντός της τελευταίας δεκαετίας έχει πραγματοποιηθεί σε πλήθος χωρών σε όλο τον κόσμο μια σειρά διδακτικών παρεμβάσεων, όπου η εκμάθηση των Αγγλικών ή άλλης ξένης γλώσσας πραγματοποιείται μέσω κιναισθητικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, με διαπιστωμένα οφέλη σε σωματικό, γνωστικό και κοινωνικο – συναισθηματικό επίπεδο. Στην Ελλάδα, η ερευνητική ενασχόληση και εφαρμογή αντίστοιχων προγραμμάτων στα πλαίσια της σχολικής εκπαίδευσης εμφανίζεται εξαιρετικά περιορισμένη. Η παρούσα εργασία προτείνει την εκμάθηση αγγλικού λεξιλογίου μέσω αθλητικών δραστηριοτήτων στην όψιμη παιδική ηλικία. Υποστηρίζεται ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη στην κατάκτηση του λεξιλογίου, καθώς και σε συγκεκριμένες γλωσσικές δεξιότητες (κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου) και τέλος, να συμβάλλει στην κοινωνικο – συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε διδακτική παρέμβαση διάρκειας τριών μηνών, που εφαρμόστηκε στους μαθητές της Ε’ και Στ’ Δημοτικού δύο δημόσιων Δημοτικών Σχολείων του Νομού Ιωαννίνων. Η αξιολόγηση του επιπέδου λεξιλογικής γνώσης των μαθητών πραγματοποιήθηκε με γραπτή και κινητική δοκιμασία, τόσο πριν όσο και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Τέλος, μέσω της συνέντευξης με τους δασκάλους των τάξεων Ε’ και Στ’, διερευνήθηκε η κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών με βάση συγκεκριμένες παραμέτρους. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έδειξαν ότι η διδασκαλία της Αγγλικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας μέσω αθλητικών δραστηριοτήτων έχει θετικά αποτελέσματα στην εκμάθηση του λεξιλογίου, καθώς και στις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου, ενώ συμβάλλει στην καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και τη διάθεση συνεργασίας με τους συμμαθητές.el
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΜάντζιος, Πανταζήςel
heal.committeeMemberNameΤσιτσανούδη, Νικολέτταel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Χαριτωμένη Κωνσταντή_2025.pdf4.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.