Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39576Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Κωσταγιόλα, Παρασκευή | el |
| dc.contributor.author | Μελλίδου, Μαρία | el |
| dc.date.accessioned | 2025-10-24T10:20:35Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-24T10:20:35Z | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39576 | - |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | Διαταραχές φωνής | el |
| dc.subject | GFTA-2 (Goldman- Fristoe Test of Articulation) | en |
| dc.subject | DEAP (Diagnostic Evaluation of Articulation) | en |
| dc.title | Αναπτυξιακή φωνολογική καθυστέρηση και φωνολογική διαταραχή: διαφοροδιάγνωση και λογοθεραπευτική παρέμβαση | el |
| heal.type | bachelorThesis | - |
| heal.type.en | Bachelor thesis | en |
| heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
| heal.classification | Λογοθεραπεία | - |
| heal.dateAvailable | 2025-10-24T10:21:35Z | - |
| heal.language | el | - |
| heal.access | free | - |
| heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας.Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
| heal.publicationDate | 2025 | - |
| heal.abstract | Η φωνολογική ανάπτυξη αποτελεί θεμέλιο της γλωσσικής επάρκειας και της μετέπειτα ακαδημαϊκής επιτυχίας. Η παρούσα εργασία εξετάζει δύο συχνά συγχεόμενες αλλά διακριτές γλωσσικές παθολογίες της προσχολικής ηλικίας: τη φωνολογική καθυστέρηση και τη φωνολογική διαταραχή. Βασιζόμενη σε σύγχρονη βιβλιογραφία και τεκμηριωμένα διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα, επιχειρείται η εις βάθος αποσαφήνιση των εννοιολογικών διαφορών, των αιτιολογικών παραγόντων, της συννοσηρότητας και των κλινικών εκφάνσεων των δύο φαινομένων. Εξετάζονται οι διαγνωστικές προσεγγίσεις, με έμφαση στη διαφοροδιάγνωση μέσω ανάλυσης λαθών και χρήσης καθιερωμένων εργαλείων όπως το GFTA-2 (GoldmanFristoe Test of Articulation) και το DEAP. (Diagnostic Evaluation of Articulation and Phonology). Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις θεραπευτικές μεθοδολογίες, τόσο αναπτυξιακές (σε περιπτώσεις καθυστέρησης), όσο και μη-αναπτυξιακές (σε περιπτώσεις διαταραχής), με ανάλυση προσεγγίσεων όπως το Cycles Approach, τα Minimal Pairs και η Metaphon. Παράλληλα, αναδεικνύεται η σημασία της φωνολογικής επίγνωσης, της ενίσχυσης φωνολογικών αναπαραστάσεων και της εκτελεστικής λειτουργίας. Η εργασία τονίζει τον ουσιώδη ρόλο της συμμετοχής των γονέων, της διεπιστημονικής συνεργασίας και της γενίκευσης των δεξιοτήτων του παιδιού στο φυσικό περιβάλλον. Τέλος, επισημαίνει την ανάγκη για πρώιμη ανίχνευση, εξατομικευμένη παρέμβαση και διεύρυνση της έρευνας, ιδιαίτερα ως προς τη σχέση φωνολογικών διαταραχών με νευρογνωστικές διεργασίες και τη μακροπρόθεσμη επίδρασή τους στη σχολική προσαρμογή. | el |
| heal.abstract | Phonological development is fundamental to language proficiency and subsequent academic success. This paper examines two often confused but distinct language pathologies of preschool age: phonological delay and phonological disorder. Based on contemporary literature and documented diagnostic and therapeutic protocols, an in- depth clarification of the conceptual differences, etiological factors, comorbidity, and clinical manifestations of the two phenomena is attempted. Diagnostic approaches are examined, with an emphasis on differential diagnosis through error analysis and the use of standardized tools such as the GFTA-2 (Goldman- Fristoe Test of Articulation) and DEAP. (Diagnostic Evaluation of Articulation and DEAP. Particular emphasis is placed on therapeutic methodologies, both developmental (in cases of delay) and non-developmental (in cases of disorder), with an analysis of approaches such as the Cycles Approach, Minimal Pairs, and Metaphon. At the same time, the importance of phonological awareness, phonological representation enhancement, and executive function is highlighted. The paper emphasizes the essential role of parental involvement, interdisciplinary collaboration, and generalization of the child’ s skills in the natural environment. Finally, it highlights the need for early detection, individualized intervention, and further research, particularly regarding the relationship between phonological disorders and neurocognitive processes and their long-term impact on school adjustment. | en |
| heal.advisorName | Νησιώτη, Μελπομένη | el |
| heal.committeeMemberName | Νησιώτη, Μελπομένη | el |
| heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
| heal.academicPublisherID | uoi | - |
| heal.numberOfPages | 53 σ. | - |
| heal.fullTextAvailability | true | - |
| Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Κωσταγιόλα_Μελλίδου_SLT_2025.pdf | Πτυχιακή εργασία | 741.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License