Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39562
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣαλαμούρα, Ελευθερίαel
dc.contributor.authorΟνουφρίου, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2025-10-22T13:34:43Z-
dc.date.available2025-10-22T13:34:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39562-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.subjectΔιαταραχές ήχων ομιλίαςel
dc.subjectΛογοθεραπευτική παρέμβασηel
dc.titleΑρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές και ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην παρέμβασηel
dc.titleArticulation and phonological disorders and the role of the speech and language therapist in Interventionen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΔιαταραχές άρθρωσηςel
heal.classificationΦωνολογικές διαταραχέςel
heal.languageelel
heal.accesscampusel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2025-10-14-
heal.abstractΗ παρούσα βιβλιογραφική εργασία εξετάζει τις αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές της παιδικής ηλικίας, αναδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο του λογοθεραπευτή στην παρέμβαση. Στο αρχικό μέρος παρουσιάζονται βασικές θεωρητικές έννοιες που αφορούν τον μηχανισμό της ομιλίας, την λειτουργία των φωνητικών οργάνων και τα στάδια εξέλιξης της γλωσσικής ανάπτυξης. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στις φυσιολογικές αποκλίσεις και διαταραχές που σχετίζονται με την άρθρωση και τη φωνολογία, ενώ εξετάζονται τα κριτήρια ταξινόμησης τους με βάση διεθνή συστήματα, όπως το DSM και ICD. Η εργασία διερευνά, επίσης, τις θεραπευτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται από λογοθεραπευτές, αναδεικνύοντας την αξία της πρώιμης διάγνωσης και της συνεργασίας με την οικογένεια και το σχολικό περιβάλλον. Μέσα από την αξιοποίηση βιβλιογραφικών πηγών, αναδεικνύονται οι επικρατούσες απόψεις και τα ερευνητικά δεδομένα που συμβάλλουν στη βελτίωση της παρέμβασης και της επικοινωνιακής ανάπτυξης των παιδιών. Λέξεις-κλειδιά: Γλωσσική ανάπτυξη, Διαταραχές ομιλίας, Αρθρωτικές διαταραχές, Φωνολογικές διαταραχές, Λογοθεραπευτική παρέμβασηel
heal.abstractThis literature-based thesis investigates articulation and phonological disorders in childhood, highlighting the critical role of the speech-language pathologist in intervention. The introductory chapters outline the foundational concepts of speech production, including the anatomy and function of the speech mechanism, as well as key stages in language acquisition. A special section is dedicated to differentiating normal developmental variations from clinically significant disorders, referencing diagnostic standards such as the DSM and ICD. The study further discusses the role of speech-language pathologists in identifying and addressing these conditions, with an emphasis on early intervention strategies and collaboration with families and educators. Drawing from a broad range of academic sources, the thesis highlights contemporary findings and methodologies that aim to support children’s communicative development and improve clinical outcomes. Keywords: Language development, Speech disorders, Articulation disorders, Phonological disorders, Speech therapy interventionen
heal.advisorNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.committeeMemberNameΝησιώτη, Μελπομένηel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages117 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΛΑΜΟΥΡΑ - ΟΝΟΥΦΡΙΟΥ.pdfΑρυρωτικές και Φωνολογικές Διαταραχές και ο Ρόλος του Λογοθεραπευτή στη Παρέμβαση2.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons