Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39557Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Πουλαράκη, Δήμητρα | el |
| dc.contributor.author | Poularaki, Dimitra | en |
| dc.date.accessioned | 2025-10-22T07:36:45Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-22T07:36:45Z | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39557 | - |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | Ψυχολογία χώρου | el |
| dc.subject | Πλαίσιο συμπεριφοράς | el |
| dc.subject | Πειθαρχικά πλαίσια | el |
| dc.subject | Προσχολική ηλικία | el |
| dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.subject | Σχολικοί χώροι | el |
| dc.title | Ο χώρος του σχολείου ως μέσο — η επιρροή του σχολικού κτηρίου στην διαδικασία μάθησης και ανάπτυξης | el |
| dc.title | Learning through space — the impact of the school building on educational and developmental processes | en |
| heal.type | bachelorThesis | el |
| heal.type.en | Bachelor thesis | en |
| heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
| heal.dateAvailable | 2025-10-22T07:37:45Z | - |
| heal.language | el | el |
| heal.access | free | el |
| heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή | el |
| heal.publicationDate | 2025-09-30 | - |
| heal.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται την σχέση που αναπτύσσει ο άνθρωπος με τον χώρο και την επιρροή που ασκεί σε αυτόν. Η σχέση αυτή αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όταν πρόκειται για παιδιά και ειδικότερα εκείνα που ανήκουν στο ηλικιακό εύρος 4 έως 12 ετών. Η χρονική περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από παιδοψυχολόγους ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη των παιδιών, τόσο νοητικά όσο και σωματικά. Συνεπώς, είναι σημαντικό να δωθεί ιδιαίτερη έμφαση στον χώρο εκείνο όπου τα παιδιά περνούν τον περισσότερο χρόνο της καθημερινότητάς τους. Ένας τέτοιος χώρος και το αντικείμενο μελέτης είναι το σχολικό περιβάλλον. Το εκάστοτε παιδαγωγικό μοντέλο –το οποίο μπορεί να αλλάζει ανά χώρα, ακόμη και ανά σχολείο– είναι εκείνο που παίζει πρωταρχικό ρόλο, καθώς είναι υπεύθυνο κατά κύριο λόγο για την ανάπτυξη τρόπων μάθησης και επικοινωνίας, διαμόρφωση προσωπικότητας και δημιουργία κοινωνικών σχέσεων. Ένα ιδανικό περιβάλλον μάθησης, πρέπει να είναι σχεδιασμένο λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παραμέτρους. Ο τρόπος με τον οποίο ο χώρος είναι δομημένος και οργανωμένος, η τοποθέτηση αρχιτεκτονικών στοιχείων, η επιλογή των μεγεθών, των υλικών και των χρωμάτων αποτελούν βασικά στοιχεία, ικανά να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό και φιλικό περιβάλλον για τα παιδιά. Θα εξεταστεί λοιπόν, εάν και κατά πόσο ο σχεδιασμός ενός τέτοιου χώρου μπορεί να συμβάλλει στην βέλτιστη ανάπτυξη και αποδοτικότητά τους, αλλά και ποια η διαφορά σε σχέση με το ‘’τυπικό’’ εκπαιδευτικό μοντέλο. Η παιδαγωγός και φιλόλογος, Μαρία Μοντεσσόρι ήδη από το 1897, εισήγαγε μια νέα εκπαιδευτική μέθοδο –την γνωστή σήμερα ως μοντεσσοριανή μέθοδο– η οποία λαμβάνει υπόψ鬬ν όλες τις παραπάνω παραμέτρους, συνδυάζοντας την αρχιτεκτονική, την παιδαγωγική και την αναπτυξιακή ψυχολογία. Αποτελώντας πρωτοπορία για την εποχή εκείνη, σήμερα τα σχολεία τα οποία εφαρμόζουν τις πρακτικές της, αγγίζουν τα 60.000. Για την επίτευξη της εκπόνησης της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας, θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της σύγκρισης – αντίθεσης μεταξύ διαφορετικών παιδαγωγικών μοντέλων, αλλά και η παράθεση παραδειγμάτων από σχολικές εγκαταστάσεις που σχεδιάστηκαν με βάση τα παραπάνω. | el |
| heal.abstract | The present research paper explores the relationship humans develop with space and the influence they exert on it. This relationship becomes even more intriguing when it concerns children, especially those aged between 4 and 12 years. This period is considered by child psychologists to be particularly critical for children's intellectual and physical development. Therefore, special emphasis must be placed on the spaces where children spend the majority of their daily lives. One such space, which is also the subject of this study, is the school environment. The pedagogical model employed—which can vary by country and even by individual school—plays a pivotal role, as it primarily shapes methods of learning and communication, personality development, and the establishment of social relationships. An ideal learning environment should be designed with all relevant factors in mind. The way a space is structured and organized, the placement of architectural elements, and the choice of dimensions, materials, and colors are fundamental aspects that can create a supportive and child-friendly environment. This study will examine whether and to what extent the design of such spaces can contribute to children's optimal development and performance, as well as how it compares to the "typical" educational model. Maria Montessori, a pedagogue and philologist, introduced a new educational approach as early as 1897—now known as the Montessori method—which takes all these parameters into account, combining architecture, pedagogy, and developmental psychology. Revolutionary for its time, Montessori's practices are applied today in approximately 60,000 schools worldwide. To accomplish this research, the method of comparison and contrast between different pedagogical models will be employed, alongside examples of school facilities designed in accordance with the principles outlined above. | en |
| heal.advisorName | Πάνος, Απόστολος | el |
| heal.committeeMemberName | Βλάχος, Ιωάννης | el |
| heal.committeeMemberName | Κοτζιά, Κατερίνα | el |
| heal.committeeMemberName | Πάνος, Απόστολος | |
| heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
| heal.academicPublisherID | uoi | el |
| heal.numberOfPages | 93 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | true | - |
| Appears in Collections: | Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Πουλαράκη, Δήμητρα. Ο χώρος του σχολείου ως μέσο — η επιρροή του σχολικού κτηρίου στην διαδικασία μάθησης και ανάπτυξης (2025).pdf | 12.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License