Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39546
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Μήτση, Ζηνοβία | el |
dc.contributor.author | Mitsi, Zinovia | en |
dc.date.accessioned | 2025-10-20T06:35:37Z | - |
dc.date.available | 2025-10-20T06:35:37Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39546 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Έργα Τέχνης | el |
dc.subject | Κριτική και δημιουργική σκέψη | el |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Works of art | en |
dc.subject | Critical and creative thinking | en |
dc.subject | Primary education | en |
dc.title | Αναλύοντας αρχαίους ελληνικούς μύθους μέσα από έργα τέχνης με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης | el |
dc.title | Analyzing ancient Greek myths through works of art with the aim of developing critical and creative thinking | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Αρχαίοι ελληνικοί μύθοι | el |
heal.classification | Ancient Greek myths | en |
heal.dateAvailable | 2025-10-20T06:36:37Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα ΝΗπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-10 | - |
heal.abstract | Η εργασία μελετά τη σχέση των Τεχνών με την κριτική και δημιουργική σκέψη των παιδιών. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τον ουσιαστικό ρόλο που μπορεί να παίξει η παρατήρηση έργων Τέχνης στην κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητριών και μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τις ανάγκες της έρευνας επιλέχθηκε το μάθημα της Ιστορίας της Γ’ Δημοτικού που αναφέρεται στην αρχαία ελληνική μυθολογία και ιδιαίτερα οι ηρωικοί μύθοι που σχετίζονται με τη σωματική και αθλητική δραστηριότητα. Σύμφωνα με την υπόθεση της έρευνας, η κριτική και δημιουργική σκέψη του παιδιού βελτιώνεται, όταν στο μάθημα της Ιστορίας - Μυθολογίας εντάξουμε καλλιτεχνικά στοιχεία. Η ερευνητική υπόθεση προσεγγίστηκε με τη χρήση της πειραματικής εφαρμογής και τα ερευνητικά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν ήταν ανοιχτές και ελεύθερες τεχνικές, όπως το πρωτόκολλο καταγραφής της διδακτικής παρέμβασης, τα έντυπα καταγραφής των γραπτών απαντήσεων, τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης της μεθόδου διδασκαλίας και το ημερολόγιο καταγραφής των ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των συμμετεχόντων. Στην έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2024-2025 σε δημοτικό σχολείο του Νομού Άρτας, συμμετείχαν δύο τμήματα: η πειραματική ομάδα και η ομάδα ελέγχου. Από τα δεδομένα προκύπτει ότι η ενασχόληση με την Τέχνη και συγκεκριμένα η ανάλυση αρχαίων ελληνικών μύθων μέσα από την παρατήρηση έργων Τέχνης μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των παιδιών. | el |
heal.abstract | The current study investigates the relationship between art and children's critical and creative thinking. More specifically, it aims to highlight the substantial role that the observation of works of art can play in developing critical and creative thinking skills in primary school students. For the purposes of this research, the 3rd Grade History curriculum, with a specific focus on heroic myths related to physical and athletic activity, was selected. According to the research hypothesis, children's critical and creative thinking improves when artistic elements are incorporated into History - Mythology lessons. The research hypothesis was tested using an experimental design. The research tools used were open and free techniques, including a protocol for recording the teaching intervention, forms for documenting students' written answers, questionnaires for evaluating the teaching method and a logbook for recording participants’ individual and social skills. The study, which was conducted during the 2024-2025 school year at a primary school in the prefecture of Arta, involved two groups: an experimental group and a control group. The data indicate that engaging with art – and specifically analyzing ancient Greek myths through the observation of artworks – can enhance the learning process and contribute significantly to the development of children's critical and creative thinking. | en |
heal.advisorName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.committeeMemberName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.committeeMemberName | Καραμήτρου, Κατερίνα | el |
heal.committeeMemberName | Μάντζιος, Πανταζής | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 210 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mitsi-postgraduate-studies-uoi.2025.pdf | 8.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License