Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39509
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ζουκόβσκυ, Πωλίνα-Άννα | el |
dc.contributor.author | Joukowski, Pauline-Anne | en |
dc.date.accessioned | 2025-10-14T08:33:08Z | - |
dc.date.available | 2025-10-14T08:33:08Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39509 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Λιμάνι | el |
dc.subject | Μεταβλητότητα | el |
dc.subject | Παρεμβάσεις | el |
dc.subject | Άνοιγμα | el |
dc.subject | Κάτοικοι | el |
dc.subject | Port | en |
dc.subject | Transformation | en |
dc.subject | Interventions | en |
dc.subject | Opening | en |
dc.subject | Residents | en |
dc.title | Αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στη μεταβλητότητα των λιμενικών περιοχών. Το άνοιγμα του λιμανιού της πόλης για τους κατοίκους της | el |
dc.title | Architectural interventions in the transformation of waterfront areas: opening the city’s port with its residents | en |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.dateAvailable | 2025-10-14T08:34:09Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή | el |
heal.publicationDate | 2025-09-30 | - |
heal.abstract | Τα λιμάνια πλέον έχουν μεταμορφωθεί, η δημόσια στάση απέναντι στις παραθαλάσσιες ζώνες έχει αλλάξει σημαντικά και έχει δημιουργήσει ένα υψηλό πολιτικό, εμπορικό ενδιαφέρον για παραθαλάσσιες τοποθεσίες εντός της αστικής σφαίρας. Όμως σε πολλές περιπτώσεις η «αίσθηση του τόπου», γι αυτές τις περιοχές από τους κατοίκους της πόλης δεν υπάρχει. Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά με ποιους σχεδιαστικούς τρόπους μπορεί να επιτευχθεί το άνοιγμα του παραθαλασσίου μετώπου μιας λιμενικής περιοχής προς την πόλη και πως οι κάτοικοί της θα εντάξουν αυτό το κομμάτι της πόλης στην καθημερινότητα τους. Ερευνούνται αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις οι οποίες έχουν δημιουργήσει, παγκοσμίως γνωστούς, νέους συναρπαστικούς χώρους, μετασχηματίζοντας τις λιμενικές περιοχές, απαντώντας συγχρόνως σε πολλές παραμέτρους, όπως κοινωνικές, οικονομικές, οικολογικές. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται οι λόγοι εγκατάλειψης των λιμενικών περιοχών τη δεκαετία του 80, οι κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες για τις πόλεις τους και στη συνέχεια το νέο πλαίσιο, οι νέες ευκαιρίες μετατροπής λιμενικών εγκαταστάσεων με άλλες χρήσεις, εμπορικές, κτήρια στέγασης, θαλάσσια πάρκα και οι προκλήσεις ανάπλασης των θαλάσσιων μετώπων . Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται Αρχιτεκτονικές επεμβάσεις στην ανάπλαση των λιμανιών, όπως εμβληματικά κτήρια – ορόσημα για το λιμάνι και την πόλη τους, καινοτόμα προγράμματα. Διερευνούνται οι αφορμές για να πραγματοποιηθούν τα νέα έργα. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τρία παραδείγματα, ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων Osanbashi, στην πόλη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, ένα κτήριο-πάρκο πάνω στη θάλασσα, μια επιφάνεια –συσκευή, που δίνει προτεραιότητα στον δημόσιο χώρο, τα λουτρά με το παραλιακό κτήριο κατοικιών Aarhus, στην πόλη Ώρχους της Δανίας, όπου σε μια προβλήτα -νησί του λιμανιού, σχεδιάστηκε πρώτα ο δημόσιος χώρος- περίπατος και στη συνέχεια τα οικόπεδα για τις οικιστικές αναπτύξεις, δημιουργώντας ζωή στη νέα γειτονιά. Επίσης αναλύεται το παράδειγμα της πόλης και της μαρίνας του λιμανιού της Βαλένθια στην Ισπανία , όπου παρουσιάζει ενδιαφέρον το άνοιγμα της πόλης προς το θαλάσσιο μέτωπο, με αναφορά στο πάρκο της Turia με την Πόλη των Τεχνών και Επιστημών και το κτήριο Veles e Vents στο ανακαινισμένο τμήμα της μαρίνας του λιμανιού. Μέσω της ανάλυσης αυτής τονίζεται η διαφορετικότητα της κάθε περίπτωσης επέμβασης, η σημασία της ιδεολογικής προσέγγισης των αρχιτεκτόνων και ο κοινός στόχος της επίτευξης του ανοίγματος και της οικειοποίησης των νέων χώρων από τους κατοίκους. | el |
heal.abstract | Ports have undergone significant transformations, while public attitudes toward waterfront zones have shifted considerably, generating strong political and commercial interest in coastal sites within urban areas. However, in many cases, the “sense of place” for these areas is absent from the everyday lives of city residents. This research explores design strategies for opening up the waterfront of a port area to the city and investigates how residents can incorporate this part of the urban fabric into their daily routines. The study examines architectural interventions that have created globally renowned, vibrant spaces, transforming port areas while simultaneously addressing multiple parameters such as social, economic, and ecological considerations. The first chapter discusses the reasons behind the abandonment of port areas in the 1980s, the social and economic consequences for their host cities, and subsequently the new framework and opportunities for converting port facilities into alternative uses—commercial complexes, housing developments, and marine parks—along with the challenges of redeveloping waterfronts. The second chapter presents architectural interventions in port regeneration, including landmark buildings that have become symbols for both ports and their cities, as well as innovative programs. The study investigates the motivations that drove these projects. The third chapter analyzes three case studies: the Osanbashi Cruise Terminal in Yokohama, Japan—a building-park over the sea that prioritizes public space; the Aarhus Harbor Baths and waterfront housing development in Denmark, where the design began with the creation of public promenades before residential plots, generating life in the new neighborhood; and the port and marina of Valencia, Spain, where the city’s reconnection with the waterfront is examined through the Turia Park with the City of Arts and Sciences, and the Veles e Vents building in the renovated marina. Through this analysis, the study highlights the distinctiveness of each intervention, the importance of architects’ ideological approaches, and the shared objective of opening up and integrating these new spaces into the daily lives of urban residents. | en |
heal.advisorName | Γαλανός, Κάρολος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαγεωργίου, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Νικολοβγένης, Ανδρέας | el |
heal.committeeMemberName | Γαλανός, Κάρολος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 56 | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ερευνητική εργασία_Πωλίνα Ζουκόβσκυ.pdf | 4.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License