Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠοτούρη, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΠετροπούλου, Ελένηel
dc.date.accessioned2025-10-13T06:46:50Z-
dc.date.available2025-10-13T06:46:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39502-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔιαγνωστικά εργαλείαel
dc.subjectMississippi Aphasia Screening Testen
dc.subjectKissing & Dancing Testen
dc.subjectΨυχομετρική αξιολόγησηel
dc.subjectΑξιοπιστίαel
dc.subjectΓλωσσικές διαταραχέςel
dc.titleΠιλοτική μελέτη των διαγνωστικών εργαλείων για την αφασία Mississippi Aphasia Screening Test και Kissing & Dancing Test στην ελληνική γλώσσα σε τυπικό ενήλικο πληθυσμό ηλικίας 40-49;11 και 50-59;11el
dc.titlePilot study of the diagnostic tools Mississippi aphasia Screening Test and Kissing & Dancing Test in the greek language in a typical adult population ages 40–49; 11 and 50–59; 11en
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΝευρογενείς διαταραχές Λόγουel
heal.classificationΑφασίαel
heal.dateAvailable2025-10-13T06:47:50Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2025-10-09-
heal.abstractΗ αφασία είναι μία επίκτητη γλωσσική διαταραχή που οφείλεται σε βλάβη του εγκεφάλου ( πιο συχνά ΑΕΕ). Αποτελεί ένα γλωσσικό έλλειμμα που επηρεάζει τόσο τη λεκτική επικοινωνία όσο και τη γνωστική λειτουργία που σχετίζεται με αυτή. Η έγκαιρη ανίχνευση και αξιολόγηση των γλωσσικών διαταραχών είναι ζωτικής σημασίας για τον σχεδιασμό αποτελεσματικών θεραπευτικών παρεμβάσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, εργαλεία ταχείας ανίχνευσης όπως το Mississippi Aphasia Screening Test (MAST) και το Kissing & Dancing Test (KDT) μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη διάγνωση και διαφοροδιάγνωση της αφασίας. Σκοπός: Η παρούσα πιλοτική μελέτη είχε ως στόχο την στάθμιση δύο νέων απλών εργαλείων αξιολόγησης της επικοινωνίας για τις επίκτητες διαταραχές επικοινωνίας στην ελληνική γλώσσα μέσω της εφαρμογής των κλιμάκων Mississippi Aphasia Screening Test και Kissing & Dancing Test. Μεθοδολογία: Στη μελέτη συμμετείχαν ενήλικες ελληνόφωνοι ηλικίας 40 έως 59 ετών χωρίς ιστορικό διαταραχών επικοινωνίας. Η διαδικασία περιλάμβανε τη μετάφραση και πολιτισμική προσαρμογή των εργαλείων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, καθώς και τη χορήγησή τους με τήρηση όλων των δεοντολογικών αρχών και της ανωνυμίας των συμμετεχόντων. Αποτελέσματα: Η ανάλυση έδειξε ότι το KDT παρουσίασε εξαιρετικά υψηλή αξιοπιστία, επιβεβαιώνοντας την αξία του ως αξιόπιστου εργαλείου προ-συμπτωματικού ελέγχου. Από την άλλη πλευρά, το MAST παρουσίασε χαμηλότερα αποτελέσματα σε ορισμένους δείκτες απόδοσης, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη περαιτέρω προσαρμογής και αναθεώρησης. Επίσης, διαπιστώθηκαν σημαντικές συσχετίσεις του εκπαιδευτικού και γνωστικού επιπέδου με τις βαθμολογίες και των δύο κλιμάκων, καθώς και διαφοροποιήσεις ανάλογα με την ηλικία. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το KDT μπορεί να είναι ένα αξιόπιστο και φιλικό προς τον χρήστη εργαλείο για γρήγορη αναγνώριση στον ελληνικό πληθυσμό, ενώ το MAST χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ψυχομετρικές απαιτήσεις. Η παρούσα πιλοτική μελέτη προσφέρει μια πολύτιμη βάση για μελλοντική έρευνα με μεγαλύτερα και πιο ποικίλα δείγματα, που θα εμβαθύνουν την κατανόηση της διαγνωστικής εγκυρότητας αυτών των εργαλείων.el
heal.abstractAphasia is an acquired language disorder caused by brain damage (most commonly stroke). It is a language deficit that affects both verbal communication and the cognitive functions associated with it. Early detection and assessment of language disorders are crucial for the design of effective therapeutic interventions. In this context, rapid detection tools such as the Mississippi Aphasia Screening Test (MAST) and the Kissing & Dancing Test (KDT) can contribute significantly to the diagnosis and differential diagnosis of aphasia. Purpose: The aim of this pilot study was to evaluate two new simple communication assessment tools for acquired communication disorders in the Greek language through the application of the Mississippi Aphasia Screening Test and Kissing & Dancing Test scales. Methodology: Greek-speaking adults aged 40 to 59 with no history of communication disorders participated in the study. The process involved the translation and cultural adaptation of the tools in accordance with international standards, as well as their administration in compliance with all ethical principles and the anonymity of the participants. Results: The analysis showed that KDT demonstrated extremely high reliability, confirming its value as a reliable pre-symptoms screening tool. On the other hand, MAST presented lower results in some performance indicators, which highlights the need of further adjustment and revision. Also, significant correlations of the educational and cognitive level with the scores of both scales were found, as well as differentiations by age. Conclusions: The results indicate that KDT may be a reliable and user-friendly tool for quick identification in the Greek population, while MAST needs further improvement to better meet the psychometric requirements. This current pilot study offers a valuable foundation for future research with larger and more diverse samples that would deepen the understanding of the diagnostic validity of these tools.en
heal.advisorNameΤαφιάδης, Διονύσιοςel
heal.committeeMemberNameΑνυφαντής, Εμμανουήλel
heal.committeeMemberNameΖιάβρα, Ναυσικάel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages101 σ.el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ποτούρη_Πετροπούλου_SLT_2025.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons