Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39499
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ευαγγελινού, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Ταρασίδου, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Evangelinou, Eleni | en |
dc.contributor.author | Papadopoulou, Maria | en |
dc.contributor.author | Tarasidou, Eirini | en |
dc.date.accessioned | 2025-10-10T10:56:00Z | - |
dc.date.available | 2025-10-10T10:56:00Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39499 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Όροι εσωτερικής κατάστασης | el |
dc.subject | Internal state terms | en |
dc.subject | Αφήγημα | el |
dc.subject | Narrative | en |
dc.subject | Aυτοβιογραφικό αφήγημα | el |
dc.subject | Personal narrative | en |
dc.subject | Μήκος παραγόμενου αφηγήματος | el |
dc.subject | Length of narrative produced | en |
dc.title | Η επιρροή της δοκιμασίας αφήγησης στο μήκος των αφηγήσεων και στην παραγωγή των όρων εσωτερικής κατάστασης στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης 4-5 ετών | el |
dc.title | The influence of the narrative task on thw length of narratives and the production of internal state terms in typically developing children aged 4-5 years | en |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Αφήγηση | el |
heal.classification | Narration | en |
heal.dateAvailable | 2025-10-10T10:57:00Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2025-09 | - |
heal.abstract | Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση της επίδρασης των δοκιμασιών αφήγησης στο μήκος των αφηγήσεων και στην παραγωγή τον όρων εσωτερικής κατάστασης. Σκοπός της είναι να συγκρίνει τις αφηγηματικές δεξιότητες των παιδιών, εξετάζοντας την παραγωγικότητα - μέσο μήκος αφηγήσεων σε λέξεις - και τον αριθμό των όρων εσωτερικής κατάστασης μεταξύ των δύο πρωτοκόλλων αφήγησης MAIN (Τσιμπλή, Ανδρέου & Περιστέρη, 2020) και Global Tales (Θεοδώρου και λοιποί, 2023). Για την ένταξη των συμμετεχόντων στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε το ανιχνευτικό εργαλείο Raven’s Educational (Σιδερίδης και λοιποί, 2015) για λεκτικές και μη λεκτικές μετρήσεις της γενικής νοητικής ικανότητας των παιδιών. Κριτήριο συμμετοχής αποτέλεσε οι δείκτες πρακτικής και λεκτικής νοημοσύνης να βαθμολογηθούν με πάνω από 70. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 20 παιδιά ηλικίας 4,0 - 4,11 ετών, χωρισμένα σε δύο ομάδες παρόμοιες ως προς το φύλο. Τα παιδιά ήταν τυπικής ανάπτυξης και μονόγλωσσα με μητρική την ελληνική γλώσσα. Τους χορηγήθηκαν με τυχαία σειρά το πρωτόκολλο ΜΑΙΝ - διήγηση μέσω εικόνων - και το πρωτόκολλο GLOBAL TALES - 6 ερωτήσεις/προτροπές. Τέλος, έγινε περιγραφική και συμπερασματολογική στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων, με κύριο εύρημα ότι η παραγωγή των όρων εσωτερικής κατάστασης σε όλο το δείγμα ήταν μεγαλύτερη στα αφηγήματα του πρωτοκόλλου GLOBAL TALES σε σύγκριση με αυτά του πρωτοκόλλου MAIN. | el |
heal.abstract | This research paper focuses on the influence of narrative challenges on the length of the narrations and the production of internal state terms. Its aim is to compare the children's narrative skills, by examining the productivity - average word length of narrations - and the number of internal state definitions, between two narrative protocols, MAIN (Tsimpli, Andreou & Peristeri, 2020) and Global Tales (Theodorou and others, 2023). The evaluation of the participants in this research was carried out using Raven's Educational detector (Sideridis and others, 2015) for verbal and non verbal measurements of the children's general cognitive ability. An admission criterion was a score higher than 70 in measuring the functional and verbal intelligence. The research sample consists of 20 children at the age of 4,0 - 4,11, divided into two similar gender-based teams. The children were normally developed and unilingual with Greek as their mother tongue. They were given protocol MAIN - picture narration - and protocol GLOBAL TALES - 6 questions/prompts - with random order. Finally, a descriptive and conclusive statistic analysis of the results was made, the main finding being that the production of internal state terms for the whole sample was bigger in the narrative protocol GLOBAL TALES than the one in the protocol MAIN. | en |
heal.advisorName | Ζαροκανέλλου, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Ζαροκανέλλου, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Γρυπάρης, Αλέξανδρος | el |
heal.committeeMemberName | Νεραντζίνη, Μιχαέλα | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 85 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ευαγγελινού_Παπαδούλου_Ταρασίδου_SLT_(2025).pdf | Πτυχιακή εργασία | 1.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License