Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39498
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γεωργιάδου, Χριστίνα | el |
dc.contributor.author | Μητσοσκούρα, Ευαγγελία | el |
dc.date.accessioned | 2025-10-10T09:43:46Z | - |
dc.date.available | 2025-10-10T09:43:46Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39498 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Αφηγηματικές δεξιότητες | el |
dc.subject | Global TALES | en |
dc.subject | Διαγλωσσικό Εργαλείο Αξιολόγησης Αφηγήσεων | el |
dc.subject | Πρωτόκολλο Διερεύνησης Προσωπικών Αφηγημάτων | el |
dc.subject | Παιδιά προσχολικής ηλικίας | el |
dc.title | Η επιρροή της δοκιμασίας αφήγησης στο μήκος των αφηγήσεων και στην παραγωγή των όρων εσωτερικής κατάστασης στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης 5-6 ετών | el |
dc.title | The influence of the narrative test on the length of narratives and the production of internal state terms in typically developing 5-6 year old children | en |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Αφήγηση | - |
heal.dateAvailable | 2025-10-10T09:44:46Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η αφήγηση αποτελεί θεμελιώδη δεξιότητα της γλωσσικής ανάπτυξης. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη σύγκριση δύο εργαλείων εκμαίευσης αφήγησης, του MAIN (Διαγλωσσικό Εργαλείο Αξιολόγησης Αφηγήσεων) και του Global TALES (Πρωτόκολλο Διερεύνησης Προσωπικών Αφηγημάτων), με στόχο να διερευνηθεί κατά πόσο ο τρόπος εκμαίευσης της αφήγησης και το είδος της αφήγησης επηρεάζουν το μήκος της αφήγησης και τη χρήση των όρων εσωτερικής κατάστασης (ΟΕΚ) σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 5–6 ετών. Τέθηκε ως ερευνητική υπόθεση ότι το μέσο μήκος αφηγήματος, όταν χρησιμοποιείται το πρωτόκολλο Global TALES, θα εμφανίζεται σημαντικά αυξημένο σε σύγκριση με το μέσο μήκος αφηγήματος που λαμβάνεται με τη χορήγηση του πρωτοκόλλου MAIN. Η μελέτη συγκρίνει την επιρροή των δύο εργαλείων στην παραγωγικότητα των αφηγημάτων και στην παραγωγή των ΟΕΚ σε ελληνόφωνο δείγμα προσχολικής ηλικίας. Το δείγμα περιλαμβάνει 20 μονόγλωσσα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, (10 αγόρια και 10 κορίτσια) που αφηγήθηκαν ιστορίες είτε μέσω εικονογραφημένων ιστοριών (MAIN) είτε μέσω προσωπικών ερωτήσεων (Global TALES). Για τη συμμετοχή των παιδιών ζητήθηκε η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων. Η δειγματοληψία πραγματοποιήθηκε τυχαία από δύο νηπιαγωγεία. Αρχικά, χρησιμοποιήθηκε το RAVEN’S Educational το οποίο είναι σταθμισμένο για την ελληνική με σκοπό να αξιολογηθεί αδρά η γενική νοητική ικανότητα των παιδιών. Οι αφηγήσεις αποσπάστηκαν από τα εργαλεία Global TALES και MAIN τα οποία είναι μεταφρασμένα και προσαρμοσμένα για την ελληνική. Ύστερα, αναλύθηκαν σε επίπεδο μικροδομής με βάση τον αριθμό λέξεων και των ΟΕΚ. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα ΙΒΜ SPSS v. 29. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αφηγήσεις μέσω Global TALES ήταν εκτενέστερες και περιείχαν σημαντικά περισσότερους ΟΕΚ σε σύγκριση με το MAIN. Σε ό,τι αφορά τις διαφοροποιήσεις ανά φύλο, τα κορίτσια παρήγαγαν περισσότερες λέξεις τόσο στο Global TALES όσο και στο MAIN. Στη χρήση ΟΕΚ παρατηρήθηκε αντίστροφη τάση: τα αγόρια κατέγραψαν ελαφρώς υψηλότερη συχνότητα παραγωγής ΟΕΚ στο MAIN, γεγονός που υποδηλώνει ότι το δομημένο υλικό τα διευκολύνει να εντάσσουν τέτοιους όρους, ενώ στο Global TALES τα κορίτσια υπερείχαν σαφώς, αποδίδοντας πιο συστηματικά σκέψεις και συναισθήματα. Η θεματολογία των ερωτήσεων του Global TALES φάνηκε να επηρεάζει σημαντικά το περιεχόμενο των αφηγήσεων, καθώς ορισμένες ερωτήσεις οδήγησαν σε μεγαλύτερο μήκος αφήγησης. Συμπερασματικά, το Global TALES φαίνεται να ενισχύει περισσότερο την παραγωγή λόγου προσφέροντας ένα πολύτιμο εργαλείο για την αξιολόγηση αφηγηματικών δεξιοτήτων. Προτείνεται η μελλοντική έρευνα να εξετάσει μεγαλύτερα δείγματα και να διερευνήσει περαιτέρω τις πολιτισμικές και γλωσσικές διαφοροποιήσεις. | el |
heal.abstract | Narration constitutes a fundamental skill of language development. This study focuses on comparing two narrative elicitation tools, MAIN (Multilingual Assessment Instrument for Narratives) and Global TALES (Protocol for Investigating Personal Narratives), aiming to examine whether the way the narrative is extracted and the type of narrative affect the length of the narrative and the use of internal state terms in typically developing children aged 5–6 years. The research hypothesis was that the mean narrative length, when using the Global TALES protocol, would be significantly higher compared to the mean narrative length obtained with the MAIN protocol. The study compares the influence of the two narrative tools in a Greek-speaking preschool sample. The sample included 20 monolingual typically developing children (10 boys and 10 girls) who narrated stories either through picture sequences (MAIN) or through personal questions (Global TALES). Signed parental consent was obtained for the children’s participation. The sample was randomly drawn from two kindergartens. Initially, the RAVEN’S Educational test, standardized for Greek, was used to assess roughly the children’s general cognitive ability. Narratives were elicited from the Global TALES and MAIN tools, which are translated and adapted for Greek. They were then analyzed at the microstructural level based on word count and internal state terms (ISTs). For the statistical analysis, IBM SPSS v.29 was used. The results showed that narratives elicited via Global TALES were generally longer and contained significantly more ISTs compared to MAIN. Regarding gender differences, girls produced more words both in Global TALES and MAIN. In the use of ISTs, an opposite trend was observed: boys showed slightly higher frequency of ISTs production in MAIN— indicating that the structured material may help them incorporate such terms—while in Global TALES girls clearly excelled, more systematically expressing thoughts and emotions. The themes of the Global TALES questions appeared to significantly influence the content of the narratives, as some questions led to longer narratives. In conclusion, Global TALES appears to enhance language production more effectively, offering a valuable tool for assessing narrative skills. Future research is recommended to examine larger samples and further investigate cultural and linguistic variations. | en |
heal.advisorName | Γρυπάρης, Αλέξανδρος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαροκανέλλου, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Νεραντζίνη, Μιχαέλα | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 64 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ_ΜΗΤΣΟΣΚΟΥΡΑ_SLT_2025.pdf | Πτυχιακή εργασία | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License