Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39497
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαχούντη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2025-10-10T08:13:32Z-
dc.date.available2025-10-10T08:13:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39497-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑρχιτεκτονική στον κινηματογράφοel
dc.subjectΚοινωνική τάξηel
dc.subjectΣκηνογραφίαel
dc.subjectΧωρική πολιτικήen
dc.subjectSnowpierceren
dc.subjectParasiteen
dc.subjectBong Joon-hoen
dc.titleSnowpiercer / Parasite Ταξικές διαφορές & χωρική υποκειμενικότηταel
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΣκηνογραφία στον κινηματογράφοel
heal.dateAvailable2025-10-10T08:14:32Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολήel
heal.publicationDate2025-09-30-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά την αναπαράσταση της κοινωνικής τάξης μέσα από την αρχιτεκτονική και τη σκηνογραφία στις ταινίες του Bong Joon-ho Snowpierc er (2013) και Parasite (2019). Μέσα από την ανάλυση της χωρικής οργάνωσης, του φωτισμού, των υλικών και της κινηματογράφησης, αναδεικνύεται πώς η αρχιτεκτονική λειτουργεί ως αφηγηματικό εργαλείο που οπτικοποιεί και ασκεί κριτική στις κοινωνικές ιεραρχίες. Στο Snowpiercer, η γραμμική δομή του τρένου αντανακλά την ταξική διαστρωμάτωση, με κάθε βαγόνι να αντιστοιχεί σε διαφορετικό κοινωνικό στρώμα. Η χρήση της κλίμακας, του φωτός και των υλικών αποκαλύπτει τις ανισότητες πίσω από την ψευδαίσθηση ομοιομορφίας. Αντίθετα, στο Parasite, η κατακόρυφη κίνηση —σκαλιά και επίπεδα— συμβολίζει την κοινωνική άνοδο ή παγίδευση, ενώ οι αντιθετικοί χώροι των Kim, των Park και του κρυφού υπόγειου αναδεικνύουν την αορατότητα και τα προνόμια. Αξιοποιώντας συγκριτική μεθοδολογία και θεωρίες των Lefebvre, Foucault και Bruno, η μελέτη υποστηρίζει πως ο κινηματογραφικός χώρος είναι πολιτικά φορτισμένος. Τεχνικές όπως η κινηματογράφηση του Hong Kyung-pyo στο Parasite υπογραμμίζουν τις ταξικές διαφορές. Συνολικά, και οι δύο ταινίες χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική για να αποκαλύψουν συστημικές ανισότητες, με τη σκηνογραφία να λειτουργεί ως γλώσσα εξουσίας, αποκλεισμού και αντίστασης.el
heal.abstractThis thesis examines how social class is represented through architectural and scenographic design in Bong Joon-ho’s Snow- piercer (2013) and Parasite (2019). Through analysis of spatial organization, lighting, materials, and cinematography, it shows how architecture in film functions as an active narrative device that visualizes and critiques social hierarchies. In Snowpiercer, the train’s linear structure reflects rigid class segregation, with each carriage representing a distinct social tier. Manipulations of scale, light, and material emphasize inequality beneath a surface of uniformity. In contrast, Parasite uses ver- tical space—stairs and levels—to symbolize social mobility or confinement. The contrast between the Kims’ semi-basement, the Parks’ modernist mansion, and the hidden bunker highlights how architecture sustains privilege and invisibility. Employing a comparative method grounded in the theories of Lefebvre, Foucault, and Bruno, the study argues that cinematic space is inherently political. Techniques like Hong Kyung-pyo’s cinematography in Parasite underscore class divisions through framing and camera movement. Ultimately, both films use archi- tecture to expose systemic inequality, framing scenography as a coded language of power, exclusion, and resistance.en
heal.tableOfContents00 01-03 Εισαγωγή 01 Θεωρητικό πλαίσιο Αρχιτεκτονική και αναπαράσταση των κοινωνικών τάξεων στον κινηματογράφο 02 Αναλυτική ανάγνωση/τομή της ταινίας Snowpiercer 03 Αναλυτική ανάγνωση/τομή της ταινίας Parasite 04 Κινηματογράφηση και χωρική αφήγηση Οπτικές τεχνικές του Hong Kyung-pyo και επιπλέον παρατηρήσεις 05 Επίλογος: Snowpiercer & Parasite συγκλίσεις και αποκλίσειςel
heal.advisorNameΦιλοξενίδου, Κορίναel
heal.committeeMemberNameΚριαρά, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚοτζιά, Κατερίναel
heal.committeeMemberNameΦιλοξενίδου, Κορίναel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages45el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pahounti-webbooklet.pdfSnowpiercer/ Parasite Ταξικές διαφορές & χωρική υποκειμενικότητα7.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons