Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39497
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Παχούντη, Ευαγγελία | el |
dc.date.accessioned | 2025-10-10T08:13:32Z | - |
dc.date.available | 2025-10-10T08:13:32Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39497 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική στον κινηματογράφο | el |
dc.subject | Κοινωνική τάξη | el |
dc.subject | Σκηνογραφία | el |
dc.subject | Χωρική πολιτική | en |
dc.subject | Snowpiercer | en |
dc.subject | Parasite | en |
dc.subject | Bong Joon-ho | en |
dc.title | Snowpiercer / Parasite Ταξικές διαφορές & χωρική υποκειμενικότητα | el |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Σκηνογραφία στον κινηματογράφο | el |
heal.dateAvailable | 2025-10-10T08:14:32Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή | el |
heal.publicationDate | 2025-09-30 | - |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία μελετά την αναπαράσταση της κοινωνικής τάξης μέσα από την αρχιτεκτονική και τη σκηνογραφία στις ταινίες του Bong Joon-ho Snowpierc er (2013) και Parasite (2019). Μέσα από την ανάλυση της χωρικής οργάνωσης, του φωτισμού, των υλικών και της κινηματογράφησης, αναδεικνύεται πώς η αρχιτεκτονική λειτουργεί ως αφηγηματικό εργαλείο που οπτικοποιεί και ασκεί κριτική στις κοινωνικές ιεραρχίες. Στο Snowpiercer, η γραμμική δομή του τρένου αντανακλά την ταξική διαστρωμάτωση, με κάθε βαγόνι να αντιστοιχεί σε διαφορετικό κοινωνικό στρώμα. Η χρήση της κλίμακας, του φωτός και των υλικών αποκαλύπτει τις ανισότητες πίσω από την ψευδαίσθηση ομοιομορφίας. Αντίθετα, στο Parasite, η κατακόρυφη κίνηση —σκαλιά και επίπεδα— συμβολίζει την κοινωνική άνοδο ή παγίδευση, ενώ οι αντιθετικοί χώροι των Kim, των Park και του κρυφού υπόγειου αναδεικνύουν την αορατότητα και τα προνόμια. Αξιοποιώντας συγκριτική μεθοδολογία και θεωρίες των Lefebvre, Foucault και Bruno, η μελέτη υποστηρίζει πως ο κινηματογραφικός χώρος είναι πολιτικά φορτισμένος. Τεχνικές όπως η κινηματογράφηση του Hong Kyung-pyo στο Parasite υπογραμμίζουν τις ταξικές διαφορές. Συνολικά, και οι δύο ταινίες χρησιμοποιούν την αρχιτεκτονική για να αποκαλύψουν συστημικές ανισότητες, με τη σκηνογραφία να λειτουργεί ως γλώσσα εξουσίας, αποκλεισμού και αντίστασης. | el |
heal.abstract | This thesis examines how social class is represented through architectural and scenographic design in Bong Joon-ho’s Snow- piercer (2013) and Parasite (2019). Through analysis of spatial organization, lighting, materials, and cinematography, it shows how architecture in film functions as an active narrative device that visualizes and critiques social hierarchies. In Snowpiercer, the train’s linear structure reflects rigid class segregation, with each carriage representing a distinct social tier. Manipulations of scale, light, and material emphasize inequality beneath a surface of uniformity. In contrast, Parasite uses ver- tical space—stairs and levels—to symbolize social mobility or confinement. The contrast between the Kims’ semi-basement, the Parks’ modernist mansion, and the hidden bunker highlights how architecture sustains privilege and invisibility. Employing a comparative method grounded in the theories of Lefebvre, Foucault, and Bruno, the study argues that cinematic space is inherently political. Techniques like Hong Kyung-pyo’s cinematography in Parasite underscore class divisions through framing and camera movement. Ultimately, both films use archi- tecture to expose systemic inequality, framing scenography as a coded language of power, exclusion, and resistance. | en |
heal.tableOfContents | 00 01-03 Εισαγωγή 01 Θεωρητικό πλαίσιο Αρχιτεκτονική και αναπαράσταση των κοινωνικών τάξεων στον κινηματογράφο 02 Αναλυτική ανάγνωση/τομή της ταινίας Snowpiercer 03 Αναλυτική ανάγνωση/τομή της ταινίας Parasite 04 Κινηματογράφηση και χωρική αφήγηση Οπτικές τεχνικές του Hong Kyung-pyo και επιπλέον παρατηρήσεις 05 Επίλογος: Snowpiercer & Parasite συγκλίσεις και αποκλίσεις | el |
heal.advisorName | Φιλοξενίδου, Κορίνα | el |
heal.committeeMemberName | Κριαρά, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Κοτζιά, Κατερίνα | el |
heal.committeeMemberName | Φιλοξενίδου, Κορίνα | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 45 | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pahounti-webbooklet.pdf | Snowpiercer/ Parasite Ταξικές διαφορές & χωρική υποκειμενικότητα | 7.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License