Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39489
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Μπάρκα, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Barka, Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2025-10-09T06:23:32Z | - |
dc.date.available | 2025-10-09T06:23:32Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39489 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Σεξουαλική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Γονείς | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Sexual education | en |
dc.subject | Parents | en |
dc.subject | Teachers | en |
dc.title | Διδάσκοντας τη σεξουαλική ετερότητα στο δημοτικό: απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών | el |
dc.title | Teaching sexual diversity in primary education: parents' and teachers' perspectives | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Σεξουαλική ετερότητα | el |
heal.classification | Sexual diversity | en |
heal.dateAvailable | 2025-10-09T06:24:32Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-10-02 | - |
heal.abstract | Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη διδασκαλία της σεξουαλικής ετερότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στις απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει πώς αντιλαμβάνονται αυτοί οι δύο βασικοί φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας τη συμπερίληψη της σεξουαλικής ετερότητας στη σεξουαλική αγωγή των παιδιών, ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις και ποια τα πιθανά οφέλη αυτής της ενσωμάτωσης. Στο θεωρητικό πλαίσιο, αναλύονται έννοιες όπως η ετερότητα, η σεξουαλική ετερότητα, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, καθώς και οι έννοιες της ταυτότητας και της έκφρασης φύλου. Παρουσιάζεται επίσης η σημασία της σεξουαλικής εκπαίδευσης και ο ρόλος τόσο των γονέων και όσο των εκπαιδευτικών σε αυτήν. Επιπλέον, εξετάζεται η θεσμική ένταξη της σεξουαλικής ετερότητας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στο ερευνητικό μέρος, η μελέτη ακολουθεί ποιοτική μεθοδολογία, με συλλογή δεδομένων μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων και ομάδων εστίασης. Τα δεδομένα υποβλήθηκαν σε θεματική ανάλυση, η οποία επέτρεψε την ανάδειξη βασικών θεμάτων και τάσεων στις απόψεις των συμμετεχόντων. Ως ερευνητικό πλαίσιο για την ερμηνεία των ευρημάτων αξιοποιήθηκαν η θεωρία των Κοινωνικών Αναπαραστάσεων του Serge Moscovici (2000) και η θεωρία της Judith Butler (1999) σχετικά με την επιτελεστικότητα του φύλου, αναδεικνύοντας πώς οι στάσεις γονέων και εκπαιδευτικών επηρεάζουν την προσέγγιση της σεξουαλικής ετερότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, παρουσιάζονται τα βασικότερα συμπεράσματα και προτείνονται πρακτικές εφαρμογές για τις σχολικές μονάδες, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πιο συμπεριληπτικό και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά. | el |
heal.abstract | This study examines the teaching of sexual diversity in primary education, focusing on the views of parents and teachers. The aim of the research is to investigate how these two key actors in the educational process perceive the inclusion of sexual diversity in children's sex education, what the main challenges are, and what the potential benefits of this integration are. In the theoretical framework, concepts such as diversity, sexual diversity, sexual orientation, biological and social gender, as well as the concepts of gender identity and expression are analyzed. The importance of sex education and the role of both parents and teachers in it are also presented. In addition, the institutional integration of sexual diversity into the Greek education system is examined. In the research part, the study follows a qualitative methodology, with data collection through semi-structured interviews and focus groups. The data underwent thematic analysis, which allowed key themes and trends in participants' views to be identified. Serge Moscovici's theory of social representations (2000) and Judith Butler's (1999) theory on gender performance were used as a research framework for interpreting the findings, highlighting how the attitudes of parents and teachers influence the approach to sexual diversity in the educational process. Finally, the study presents the main conclusions and suggests practical applications for schools, aiming to create a more inclusive and supportive school environment for all children. | en |
heal.advisorName | Στεργίου, Λήδα (Αμαρυλλίς) | el |
heal.committeeMemberName | Στεργίου, Λήδα (Αμαρυλλίς) | el |
heal.committeeMemberName | Σοφού, Ευστρατία | el |
heal.committeeMemberName | Ράπτης, Θεοχάρης | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 101 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barka-postgraduate-studies-uoi.2025.pdf | 1.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License