Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔρόσου, Ελένηel
dc.contributor.authorΜαρκαντώνη, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2025-09-24T10:33:33Z-
dc.date.available2025-09-24T10:33:33Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39434-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΔυσλεξίαel
dc.subjectΔυσορθογραφίαel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.titleΣύγχρονες επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στην ορθογραφία σε παιδιά δημοτικού με δυσλεξία: μια συστηματική ανασκόπησηel
dc.titleModern evidence-based interventions in spelling for primaryy school with dyslexia: a systematic reviewen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2025-09-24T10:34:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΣτη σημερινή εποχή όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας (6-12 ετών), παρουσιάζει κάποιου είδους μαθησιακή δυσκολία, με τα προβλήματα στην ορθογραφία, να αποτελούν μία από τις πλέον διαδεδομένες. Η δυσορθογραφία, δηλαδή η παρουσία εμμενουσών ορθογραφικών λαθών στο γραπτό λόγο, επηρεάζει ουσιώδεις πτυχές του γραμματισμού και συχνά συνυπάρχει με αρκετές αναπτυξιακές διαταραχές, η κυριότερη εκ των οποίων είναι η Δυσλεξία. Στόχος της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης, είναι να εξετάσει τις σύγχρονες επιστημονικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ορθογραφίας στα παιδιά Δημοτικού (ηλικίας 6-12 ετών) με Δυσλεξία, καθώς και την συμβολή των νέων τεχνολογιών στο θεραπευτικό πλαίσιο. Η αναζήτηση πραγματοποιήθηκε σε επίσημες βάσεις δεδομένων (PubMed, Research Gate, Google Scholar), καθώς και σε επίσημες επιστημονικές ιστοσελίδες. Η ανασκόπηση αυτή εξετάζει μεταξύ άλλων, εκ των βαθέων την Δυσορθογραφία, τα αίτια της, τα λάθη που εντοπίζονται στο γραπτό λόγο των παιδιών, την αντιμετώπιση της σε διαφορετικά περιβάλλοντα εμφάνισης, την συνοσηρότητά της με άλλες διαταραχές, καθώς και τα διαγνωστικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ανίχνευσή της. Συμπεριλήφθηκαν επομένως, μελέτες που προσέγγιζαν ολιστικά την Δυσορθογραφία και απευθύνονταν και στο δείγμα στόχο. Οι μελέτες που ερευνήθηκαν, απέδειξαν ότι η πολυαισθητηριακή μέθοδος παρέμβασης (MSL), το φωνολογικό πρόγραμμα παρέμβασης καθώς και η παρέμβαση με τη ρητή και συστηματική διδασκαλία των ορθογραφικών κανόνων, είναι εξαιρετικά καρποφόρες. Η μελέτη των νέων τεχνολογιών, προσφέρει ένα διαφορετικό, μοντέρνο, παιγνιώδη και διαδραστικό τρόπο παρέμβασης, αλλά φέρει τα μέγιστα αποτελέσματα, λειτουργώντας συνδυαστικά με τις παραδοσιακές μεθόδους παρέμβασης.el
heal.abstractNowadays, an increasing percentage of school-aged children (6-12 years old) have some kind of learning difficulty, with spelling problems being one of the most common. Dysorthography, i.e. the presence of persistent spelling errors in written language, affects essential aspects of literacy and often coexists with several developmental disorders, the main one being dyslexia. The aim of this literature review is to examine the current scientifically documented interventions used to address spelling problems in primary school children (aged 6-12) with dyslexia, as well as the contribution of new technologies to the therapeutic context. The search was conducted in official databases (PubMed, Research Gate, Google Scholar), as well as on official scientific websites. This review examines, among other things, dysorthography in depth, its causes, the errors found in children's written language, its treatment in different environments, its comorbidity with other disorders, and the diagnostic tools used to detect it. Studies that took a holistic approach to dysorthography and were also aimed at the target sample were therefore included. The studies investigated showed that the multisensory intervention method (MSL), the phonological intervention program, and intervention with explicit and systematic teaching of spelling rules are extremely fruitful. The study of new technologies offers a different, modern, playful, and interactive way of intervention, but it brings maximum results when used in combination with traditional intervention methods.en
heal.advisorNameΠαπαδοπούλου, Σουλτάναel
heal.committeeMemberNameΖακοπούλου, Βικτωρίαel
heal.committeeMemberNameΠαπαδοπούλου, Σουλτάναel
heal.committeeMemberNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages119 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons