Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39390
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣεραφείμ, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2025-09-10T09:44:46Z-
dc.date.available2025-09-10T09:44:46Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39390-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣυμπερίληψη στην παιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΔιαφορετικότητα στην παιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΙσότητα στην παιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectMoomins (Φιλανδικό παραμύθι)el
dc.titleΔιαφορετικότητα, ισότητα και συμπερίληψη στην παιδική λογοτεχνίαel
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleη περίπτωση του φινλανδικού παιδικού παραμυθιού Moominsel
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης: Σεραφείμ, Παναγιώτηςel
heal.dateAvailable2025-09-10T09:45:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-24-
heal.bibliographicCitationΣεραφείμ, Π. (2025) Διαφορετικότητα, ισότητα και συμπερίληψη στην παιδική λογοτεχνία: η περίπτωση του φινλανδικού παιδικού παραμυθιού Moomins. Στο 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.abstractΑναμφίβολα, η παιδική λογοτεχνία αποτελεί το μέσο δια του οποίου έρχονται σε επαφή τα παιδιά με κόσμους φανταστικούς αλλά και με έννοιες και καταστάσεις του πραγματικού κόσμου. Ειδικότερα, έρχονται σε επαφή με καταστάσεις όπως πόλεμος και ειρήνη αλλά και έννοιες όπως διαφορετικότητα, ισότητα και συμπερίληψη. Έννοιες οι οποίες μελλοντικά θα αποτελέσουν εφόδιο για αποδοχή του άλλου στο σχολείο αλλά και μετέπειτα ως ενήλικες στην κοινωνία. Προς αυτή την κατεύθυνση δραστηριοποιούνται και αρκετοί διεθνείς οργανισμοί όπως η διεθνής οργάνωση βιβλίων (IBBY) η οποία επικεντρώνεται στην προώθηση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους και στην προώθηση της αλληλοκατανόησης των λαών μέσω των βιβλίων. Αφορμή για την επιλογή της συγκεκριμένης σειράς παιδικού παραμυθιού στάθηκε από την μια η ενημέρωση της οποίας έτυχα κατά την επίσκεψη του σουηδού πρέσβη για ξενάγηση στους χώρους της Δημοτικής Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης Λεμεσού, ότι η φετινή χρονιά αποτελεί την 80η επέτειο από όταν γράφτηκαν για πρώτη φορά στη σουηδική γλώσσα από την συγγραφέα και εικονογράφο Tove Jansson. Δεύτερο κριτήριο αποτέλεσε η πρόσφατη μετάφραση βιβλίων της σειράς στην ελληνική γλώσσα και κυκλοφορία από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος. Όπως προαναφέρθηκε, ο κόσμος των Μούμιν εισάγει τον αναγνώστη (παιδιά αλλά και ενήλικες αναγνώστες) σε έναν κόσμο όπου ο κάθε ήρωας του παραμυθιού γίνεται αποδεκτός από τους κεντρικούς ήρωες του παραμυθιού παρά την διαφορετικότητα του. Το σπίτι στην κοιλάδα είναι μια όαση ασφαλής και οικεία, όχι μόνο για τα μέλη της οικογένειας, αλλά και για τους φίλους, τους μακρινούς συγγενείς, τους περαστικούς. Ένα σπίτι, όπου όλοι είναι πάντα καλοδεχούμενοι, χωρίς ποτέ να οφείλουν εξηγήσεις για τις πράξεις ή τις σκέψεις τους. Σύμφωνα με τη συγγραφέα-εικονογράφο, «όλα άρχισαν επειδή ήθελα να αποτυπώσω μια ασυνήθιστα ευτυχισμένη οικογένεια: τα μέλη της οικογένειας Μούμιν αγαπιούνται και ταυτόχρονα δίνουν ο ένας στον άλλο την ελευθερία που θέλει και χρειάζεται. Είναι μια οικογένεια που ζει αρμονικά. Νομίζω ότι είχα στο νου μου τη δική μου παιδική ηλικία, που ήταν πολύ ευτυχισμένη… Καθώς συνέχισα να γράφω και να λέω τις ιστορίες τους, η οικογένεια των Μούμιν μεγάλωσε, απέκτησε φίλους και γνωστούς, απέκτησε και μερικούς εχθρούς κι όλα εξελίχθηκαν αυθόρμητα».el
heal.publisherΤεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:3. Συνεδρία 1 (1η παράλληλη): Διαφορετικότητα, ισότητα και συμπερίληψη

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons