Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39386
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜιχαηλίδης, Τάσοςel
dc.contributor.authorΒραϊμάκη, Ευτυχίαel
dc.contributor.authorΑντωνίου, Αγγελικήel
dc.date.accessioned2025-09-10T08:34:18Z-
dc.date.available2025-09-10T08:34:18Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39386-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΛογοτεχνική ερμηνείαel
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.titleΗ λογοτεχνία στην εποχή των αλγορίθμων : η Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο και πρόκληση για τη λογοτεχνική ερμηνεία και ο ρόλος της ακαδημαϊκής κοινότηταςel
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης: Μιχαηλίδης, Τάσοςel
heal.dateAvailable2025-09-10T08:35:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-24-
heal.bibliographicCitationΜιχαηλίδης, Τ.; Βραϊμάκη, Ε.; Αντωνίου, Α. (2025). Η λογοτεχνία στην εποχή των αλγορίθμων: η Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο και πρόκληση για τη λογοτεχνική ερμηνεία και ο ρόλος της ακαδημαϊκής κοινότητας. 31ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Ακαδημαϊκή ευημερία, ελευθερία και ακεραιότητα: Από το ΑΒ στο ΑΙ, Ιωάννινα. https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39386el
heal.abstractΗ ανακοίνωση διερευνά τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στη λογοτεχνική ερμηνεία και τη φιλαναγνωσία, εστιάζοντας στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για την ακαδημαϊκή κοινότητα. Κεντρικός στόχος είναι η διερεύνηση της AI ως εργαλείου ερμηνείας της λογοτεχνίας. Εργαλεία, όπως το Voyant Tools, έχουν ήδη επιτρέψει τη μαζική, στατιστική ανάλυση λογοτεχνικών σωμάτων, αναδεικνύοντας μοτίβα και θεματικές που δύσκολα ανιχνεύονται με παραδοσιακές μεθόδους. Παράλληλα, η χρήση μοντέλων, όπως το ChatGPT, προσφέρει μια νέα διάσταση στη λογοτεχνική εκπαίδευση, όπου φοιτητές και φοιτήτριες ζητούν από το μοντέλο να ερμηνεύσει ποιήματα και να προτείνει αναγνώσεις. Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκεται η ανάδειξη του ρόλου των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών ως προνομιακών χώρων διασταύρωσης της δημιουργικότητας, της αναγνωστικής εμπειρίας και της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Μέσω παραδειγμάτων, όπως η χρήση του ChatGPT στην ανάλυση λογοτεχνικών έργων Νεοελλήνων λογοτεχνών (π.χ. Κ. Π. Καβάφης) και η συλλογή συγκριτικών δεδομένων από συλλογικές συζητήσεις με ομάδες φοιτητών στην ακαδημαϊκή κοινότητα, αναδεικνύονται οι δυνατότητες της AI ως εργαλείου συμπληρωματικής ερμηνείας, αλλά και τα όριά της σε σχέση με τη βαθύτερη, βιωματική ανάγνωση. Η εισήγηση αναδεικνύει τον ρόλο της Ακαδημαϊκής Βιβλιοθήκης ως κρίσιμου κόμβου υποστήριξης της πολυφωνίας του λογοτεχνικού λόγου και της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Μέσω της πρόσβασης σε ποικίλες πηγές και της εκπαίδευσης στην υπεύθυνη χρήση ψηφιακών και εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, οι βιβλιοθήκες ενισχύουν την αναγνωστική και ερμηνευτική ελευθερία απέναντι στις μονοδιάστατες προτάσεις των αλγορίθμων. Σε αυτή την κατεύθυνση, η εισήγηση διερευνά πώς οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες μπορούν να συμβάλουν σε μια παιδαγωγικά και ηθικά θεμελιωμένη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε να υποστηρίζεται η πνευματική εξερεύνηση και να ενισχύεται ουσιαστικά η δημιουργική σύνδεση μεταξύ τεχνολογίας και ανθρωπιστικών σπουδών.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2. Συνεδρία 1: Τεχνολογία και καινοτομία

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Η λογοτεχνία στην εποχή των αλγορίθμων.pdf298.06 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons