Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπάλιου, Ανθήel
dc.date.accessioned2025-09-10T05:39:45Z-
dc.date.available2025-09-10T05:39:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39376-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠληροφοριακός γραμματισμόςel
dc.subjectΜετα-αλγοριθμική κριτικήel
dc.subjectΠληροφοριακή παιδείαel
dc.titleΑπό την πληροφοριακή παιδεία στη μετα-αλγοριθμική κριτικήel
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleο ρόλος των βιβλιοθηκών στον ψηφιακό γραμματισμό-
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση ανακοίνωσης: Μπάλιου, Ανθήel
heal.dateAvailable2025-09-10T05:40:45Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκηel
heal.publicationDate2025-10-23-
heal.bibliographicCitationΜπάλιου, Α. (2025) Από την πληροφοριακή παιδεία στη μετα-αλγοριθμική κριτική : ο ρόλος των βιβλιοθηκών στον ψηφιακό γραμματισμό. Στο 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.abstractΗ ψηφιακή εποχή έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διαχειριζόμαστε, επεξεργαζόμαστε και καταναλώνουμε πληροφορίες. Ο όρος «ψηφιακός γραμματισμός» αναφέρεται στην ικανότητα να κατανοούμε και να χρησιμοποιούμε την πληροφορία μέσω ψηφιακών μέσων. Αν και ο ψηφιακός γραμματισμός αναπτύχθηκε για να βοηθήσει τους χρήστες να πλοηγηθούν σε ένα ψηφιακό περιβάλλον γεμάτο από πληροφορίες, με την πρόοδο των αλγορίθμων και της τεχνητής νοημοσύνης, η ανάγκη για αναβάθμιση των παραδοσιακών δεξιοτήτων πληροφορικής είναι πιο επείγουσα από ποτέ. Η μετάβαση από την «πληροφοριακή παιδεία» στην «μετα-αλγοριθμική κριτική» αποτελεί πλέον μια αναγκαιότητα για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την καλύτερη αξιολόγηση των πληροφοριών που καταναλώνουμε. Η εξέλιξη των αλγορίθμων, που πλέον επηρεάζουν σχεδόν κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής, από την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο μέχρι την προσωπική μας εμπειρία στα κοινωνικά δίκτυα, δημιουργεί νέες προκλήσεις για τον ψηφιακό γραμματισμό. Η ανάγκη για μετα-αλγοριθμική κριτική γίνεται όλο και πιο επιτακτική, καθώς οι χρήστες καλούνται να κατανοήσουν όχι μόνο τις πληροφορίες που τους παρέχονται, αλλά και τους αλγόριθμους που καθορίζουν ποιες πληροφορίες θα τους φτάσουν. Η μετα-αλγοριθμική κριτική αφορά την ικανότητα να αναγνωρίζουμε τις δυνατότητες, τις περιορισμένες επιλογές, τις προκαταλήψεις και τα κενά που ενδέχεται να υπάρχουν σε αυτούς τους αλγόριθμους, και να αναπτύσσουμε την ικανότητα να αναλύουμε κριτικά τον τρόπο που οι πληροφορίες φιλτράρονται και παρουσιάζονται από τα τεχνολογικά εργαλεία.-
heal.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας. Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:3. Συνεδρία 2: Πληροφοριακή παιδεία και δια-βίου μάθηση

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons