Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39345
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛιάκου, Ελένηel
dc.date.accessioned2025-09-08T08:24:36Z-
dc.date.available2025-09-08T08:24:36Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39345-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑξιολόγηση Σχολείων, Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών, Εσωτερική Αξιολόγηση (Αυτοαξιολόγηση)el
dc.subjectSchool Evaluation, Teacher Evaluation, Internal Evaluation (Self-Evaluation)en
dc.titleΑξιολόγηση Σχολικών Μονάδων. Μελέτη Περίπτωσης: Δημοτικό Σχολείο Ν. Ωρωπού Πρέβεζαςel
dc.titleEvaluation of School Units. Case Study: Primary School of N. Oropos, Prevezaen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΔημόσια σχολεία, Ελληνικά-
heal.classificationΕκπαιδευτικοί -- Αξιολόγηση -- Πρέβεζα (Νομός, Ελλάδα)-
heal.dateAvailable2025-09-08T08:25:36Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων- Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών-Λογιστικής & Χρηματοικονομικήςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί μια ολιστική προσέγγιση της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό πεδίο, συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι η αποτελεσματική αξιολόγηση δεν μπορεί να περιοριστεί σε απλούς μετρικούς δείκτες, αλλά απαιτεί μια δυναμική ισορροπία μεταξύ εξωτερικής λογοδοσίας και εσωτερικής βελτίωσης (Fullan, 2020). Ειδικότερα, στην ελληνική πραγματικότητα, όπου η αξιολόγηση συχνά συναντά αντιδράσεις, το νέο θεσμικό πλαίσιο (Ν. 4823/2021) φαίνεται να αποτελεί βήμα προς την κατεύθυνση της συμμετοχικής διαφάνειας, ωστόσο η επιτυχία του εξαρτάται από την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την αποφυγή γραφειοκρατικών παγίδων (Κασσωτάκης & Φλουρής, 2017). Ειδικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο, δίνεται ο ορισμός της αξιολόγησης, εξετάζονται οι σκοποί (βελτίωση, λογοδοσία, τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων) και οι στόχοι (διαγνωστικοί, διαμορφωτικοί) καθώς και η ιστορική εξέλιξη από επιθεώρηση προς ολιστικές προσεγγίσεις (Teddlie & Reynolds, 2000). Παρουσιάζονται θεωρητικά μοντέλα όπως το CIPP (Stufflebeam, 2003) και εργαλεία (ποσοτικά/ποιοτικά), με έμφαση στη χρήση ψηφιακών πλατφορμών (Bennett, 2011). Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται οι διαφορές στην αξιολόγηση δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Οι δημόσιες μονάδες εστιάζουν σε τυποποιημένους δείκτες και λογοδοσία (OECD, 2021), ενώ οι ιδιωτικές σε ικανοποίηση "πελατών" και ευελιξία (Brown & Lee, 2021). Επίσης, εξετάζεται ο συνδυασμός εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, με πλεονεκτήματα όπως η ολοκληρωμένη εικόνα και η ενίσχυση της λογοδοσίας (Earl & Katz, 2021). Η εσωτερική αξιολόγηση ενδυναμώνει την αυτο-αναστοχαστικότητα, αλλά αντιμετωπίζει προκλήσεις (υποκειμενικότητα, έλλειψη πόρων) (Fullan, 2020). Το τρίτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αναλύοντας θεωρητικές προσεγγίσεις (συμπεριφοριστική, γνωστική, ανθρωπιστική) και προβλήματα (μεθοδολογικά, αντίσταση, συνέπειες). Τονίζεται η ανάγκη για ισορροπία μεταξύ λογοδοσίας και βελτίωσης (Danielson, 2013) και η σημασία της ανατροφοδότησης (Darling-Hammond, 2017). Στην Ελλάδα, το νομικό πλαίσιο 4823/2021 εισάγει πολυεπίπεδη αξιολόγηση, με εστίαση στην αυτοαξιολόγηση και τη συμμετοχικότητα (ΥΠΑΙΘ, 2021). Η Μελέτη Περίπτωσης στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύει το Δημοτικό Σχολείο Ν. Ωρωπού Πρέβεζας, με έμφαση στην αποτίμηση σχολικού έργου και σχεδίων δράσης (2020-2025), επιδεικνύοντας τον ρόλο της αξιολόγησης στην πρακτική βελτίωση του σχολείου.el
heal.abstractThis thesis undertakes a holistic approach to educational evaluation, bridging theory with practice. The findings emphasize that effective evaluation cannot be reduced to simple metrics but requires a dynamic balance between external accountability and internal improvement (Fullan, 2020). Particularly in the Greek context, where evaluation often faces resistance, the new institutional framework (Law 4823/2021) appears to move toward participatory transparency, though its success depends on teacher support and avoiding bureaucratic pitfalls (Kassotakis & Flouris, 2017). The first chapter defines evaluation, examining its purposes (quality improvement, accountability, data-informed decision making) and objectives (diagnostic, formative), while tracing its historical evolution from inspection to holistic approaches (Teddlie & Reynolds, 2000). Theoretical models like CIPP (Stufflebeam, 2003) and tools (quantitative/qualitative) are presented, with emphasis on digital platforms (Bennett, 2011). The second chapter analyzes differences in evaluating public versus private schools. Public institutions focus on standardized metrics and accountability (OECD, 2021), while private schools prioritize customer satisfaction and flexibility (Brown & Lee, 2021). The chapter also examines the combined internal/external evaluation model, highlighting benefits like comprehensive assessment and enhanced accountability (Earl & Katz, 2021). While self-evaluation fosters reflection, it faces challenges (subjectivity, resource limitations) (Fullan, 2020). The third chapter focuses on teacher evaluation, analyzing theoretical approaches (behavioral, cognitive, humanistic) and implementation issues (methodological constraints, resistance, consequences). It stresses the need for balance between accountability and development (Danielson, 2013) and the importance of feedback (Darling-Hammond, 2017). Greece's 4823/2021 framework introduces multi-level evaluation emphasizing self-assessment and participation (MoE, 2021). The fourth chapter presents a Case Study of N. Oropou Preveza Primary School, analyzing educational performance and action plans (2020-2025), demonstrating evaluation's role in practical school improvement.en
heal.advisorNameΓαλανού, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΠαππάς, Μιλτιάδηςel
heal.committeeMemberNameΤσιλιγιάννη, Κωνσταντίναel
heal.academicPublisherΛογιστικής & Χρηματοοικονομικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages79-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής ΤΕΙ Ηπείρου

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liakou, E. _FIN_2025.pdfΠτυχιακή εργασία1.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons