Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39335Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Γαλανός, Βασίλης | el |
| dc.date.accessioned | 2025-09-05T10:40:42Z | - |
| dc.date.available | 2025-09-05T10:40:42Z | - |
| dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39335 | - |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | Κριτική θεωρία | el |
| dc.subject | Ευημερία | el |
| dc.subject | Ιστορική κοινωνιολογία | el |
| dc.subject | Πολιτική οικονομία | el |
| dc.subject | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
| dc.subject | Historical sociology | en |
| dc.subject | Well-being | en |
| dc.subject | Artificial Intelligence | en |
| dc.subject | Political Economy | en |
| dc.subject | Critical theroy | en |
| dc.title | Παραμορφωτική τεχνητή νοημοσύνη και τριτοβάθμια εκπαίδευση και έρευνα : από το Μάτριξ των μετρήσεων στην ακαδημαϊκή ευημερία | el |
| dc.title | Degenerative artificial intelligence and higher education and research : from the matrix of metrics to academic well-being | en |
| heal.type | conferenceItem | - |
| heal.type.en | Conference presentation | en |
| heal.type.el | Δημοσίευση σε συνέδριο | el |
| heal.generalDescription | Προσκεκλημένος ομιλητής συνεδρίου | el |
| heal.dateAvailable | 2025-09-05T10:41:42Z | - |
| heal.language | el | - |
| heal.access | free | - |
| heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη | el |
| heal.publicationDate | 2025-10-23 | - |
| heal.bibliographicCitation | Γαλανός, Β. (2025) Παραμορφωτική τεχνητή νοημοσύνη και τριτοβάθμια εκπαίδευση και έρευνα : από το Μάτριξ των μετρήσεων στην ακαδημαϊκή ευημερία. Στο 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. | el |
| heal.abstract | Η μαζική είσοδος της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (GenAI) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και έρευνα (TEE) αποτελεί κρίσιμη πρόκληση και ευκαιρία για τις ακαδημαϊκές πρακτικές, τις εργασιακές συνθήκες και την ακαδημαϊκή ευημερία. Η παρουσίαση αυτή αναλύει ιστορικά, κοινωνιολογικά και πολιτικά τη θέση της GenAI στο πανεπιστήμιο, αντλώντας από τη θεωρία του Marx περί αλλοτρίωσης, την ιστορική εναλλαγή ενθουσιασμού και απογοήτευσης της τεχνητής νοημοσύνης και την κυριαρχία των μετρήσιμων δεικτών και της επιτήρησης στον ακαδημαϊκό χώρο. Εστιάζοντας στη διπλή πίεση που υφίστανται σήμερα τόσο οι φοιτητές (υιοθέτηση GenAI ως εργαλείου παραγωγής, φοβίες και ανασφάλεια) όσο και το προσωπικό (επισφαλείς σχέσεις εργασίας, διαρκής αξιολόγηση), το άρθρο διερευνά ποιοτικά παραδείγματα και πρακτικές αντιμετώπισης προτείνοντας στρατηγικές διαφάνειας, πειραματισμού και κριτικής χρήσης της τεχνολογίας. Υποστηρίζεται ότι η GenAI δεν αποτελεί αυτόματα απειλή ή λύτρωση, αλλά λειτουργεί ως καθρέφτης βαθύτερων θεσμικών και πολιτισμικών αλλαγών στην ανώτατη εκπαίδευση. Τέλος, αναδεικνύεται η ανάγκη συλλογικής επανανοηματοδότησης της ακαδημαϊκής εργασίας, με κέντρο την αλληλεγγύη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ουσιαστική δημιουργικότητα, με ή χωρίς ΤΝ. | el |
| heal.abstract | The mass introduction of Generative Artificial Intelligence (GenAI) into higher education and research (HER) constitutes both a significant challenge and an opportunity for academic practices, working conditions, and academic well-being. This article offers a historical, sociological, and political analysis of the role of GenAI in the university, drawing on Marx’s theory of alienation, the historical cycles of AI hype and disillusionment and the dominance of measurement and surveillance metrics in academia. Focusing on the dual pressures faced by today’s students (adoption of GenAI as tool for writing, anxieties and insecurity) as well as staff (precarious employment, constant evaluation), this work explores qualitative examples and practical responses, proposing strategies of transparency, experimentation, and critical technological engagement. It is argued that GenAI is not merely a technological artifact – nor automatically a threat or panacea – but acts as a mirror reflecting deeper institutional and cultural transformations in HER. Finally, the need for a collective redefinition of academic work is highlighted, placing solidarity, social justice, and genuine creativity at the centre of the university, with or without AI. | en |
| heal.publisher | University of Stirling | en |
| heal.fullTextAvailability | false | - |
| heal.conferenceName | 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών | el |
| heal.conferenceItemType | full paper | - |
| Appears in Collections: | 1. Προσκεκλημένες ομιλίες | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Παραμορφωτική τεχνητή νοημοσύνη και τριτοβάθμια εκπαίδευση και έρευνα.pdf | 591.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License