Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖάχος, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2025-09-05T08:18:19Z-
dc.date.available2025-09-05T08:18:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39328-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠροκλήσεις και προοπτικές των ελληνικών πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών.el
dc.subjectΕλληνικές πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες το 2035el
dc.subjectGreek academic libraries in 2035, Greek universities in 2035en
dc.subjectChallenges and prospects of Greek university librariesen
dc.titleΗ συνάντηση των Ελληνικών Πανεπιστημιακών Βιβλιοθηκών με τους διδάσκοντες και τους ερευνητές το 2035+el
heal.typeconferenceItem-
heal.type.enConference presentationen
heal.type.elΔημοσίευση σε συνέδριοel
heal.secondaryTitleσυμπόρευση ή διαζύγιοel
heal.generalDescriptionΠαρουσίαση κεντρικής ομιλίας του συνεδρίου: Ζάχος, Γεώργιοςel
heal.dateAvailable2025-09-05T08:19:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη-
heal.publicationDate2025-10-22-
heal.bibliographicCitationΖάχος, Γ. (2025) Η συνάντηση των Ελληνικών Πανεπιστημιακών Βιβλιοθηκών με τους διδάσκοντες και τους ερευνητές το 2035+: συμπόρευση ή διαζύγιο. Στο 31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.abstractΣτην ομιλία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας με τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις των διδασκόντων και των ερευνητών του Πανεπιστημίου Ιωάννινων για τις συνθήκες που θα επικρατούν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια το 2035 και την μορφή που θα πρέπει να έχουν οι Βιβλιοθήκες τους. Παρουσιάζονται οι προκλήσεις που κατά την άποψή τους αντιμετωπίζει ήδη και τις νέες που θα αντιμετωπίσει στο μέλλον η ελληνική πανεπιστημιακή εκπαίδευση και καταγράφονται οι απόψεις τους για τις πρακτικές με τις οποίες θα καλύπτουν τις βιβλιογραφικές και τις πληροφοριακές τους ανάγκες στο εκπαιδευτικό και στο ερευνητικό τους έργο. Με βάση τις τωρινές τους εμπειρίες από τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης καταγράφονται οι απόψεις τους για τη φύση και τα χαρακτηριστικά που η Βιβλιοθήκη θα πρέπει να έχει το 2035, τις συλλογές που θα πρέπει να διαθέτει και τις κύριες υπηρεσίες που θα πρέπει να προσφέρει για να ανταποκρίνεται στην αποστολή της. Για να διερευνηθεί ο βαθμός σύγκλισης των εκτιμήσεων- προβλέψεων των διδασκόντων και των ερευνητών με αυτές των Βιβλιοθηκών παρουσιάζονται τα αποτελέσματα παράλληλης έρευνας με τις προβλέψεις των διευθυντών και του επιστημονικού προσωπικού των ελληνικών πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών τόσο για τα χαρακτηριστικά που θα έχει η ελληνική πανεπιστημιακή εκπαίδευση το 2035 και για τις συλλογές και τις υπηρεσίες που θα πρέπει να προσφέρουν οι Βιβλιοθήκες για να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο τους όσο και για τις προϋποθέσεις για το επιτύχουν. Από την ανάλυση και τη σύγκριση των δεδομένων των δύο ερευνών συνάγονται συμπεράσματα για τις προσεγγίσεις των δύο πλευρών ως προς τις προκλήσεις και τους παράγοντες που θα επηρεάσουν καθοριστικά τις ελληνικές πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες τα επόμενα δέκα χρόνια. Με βάση τις απόψεις και τις προβλέψεις που διατυπώθηκαν γίνονται προτάσεις για τις δράσεις που θα πρέπει να αναληφθούν τόσο από τα πανεπιστήμια και την πολιτεία όσο και από τις Βιβλιοθήκες ώστε η συνάντηση των διδασκόντων – ερευνητών και των Βιβλιοθηκών, στο ταχέως εξελισσόμενο ακαδημαϊκό και τεχνολογικό περιβάλλον του 2035 να είναι επιτυχημένο και η συμπόρευσή τους να συνεχιστεί απρόσκοπτα.el
heal.abstractThis speech presents the findings of a study capturing the views and forecasts of faculty and researchers at the University of Ioannina regarding the conditions expected to prevail at Greek universities in 2035, and the form their libraries should take. It explores the challenges that, in their opinion, higher education in Greece already faces—and the new ones likely to arise in the future—while recording their perspectives on how they expect to meet their bibliographic and informational needs in both teaching and research. Based on their current experiences with library services, the study reflects their opinions on the nature and defining characteristics that university libraries should possess in 2035, including collections and core services necessary to fulfill their mission. To assess closely the expectations of faculty and researchers align with those of library professionals, the results of a parallel study are presented. This second study gathered insights from directors and scientific staff at Greek academic libraries on the future of Greek higher education, the collections and services libraries must provide, and the conditions required for them to successfully fulfill their roles. Through analysis and comparison of the two surveys’ data, conclusions are drawn on how each group perceives the challenges and determining factors that will shape Greek academic libraries over the next decade. Based on the expressed views and predictions, proposals are made for actions that universities, the state, and libraries themselves should undertake— so that the upcoming “appointment” between faculty/researchers and libraries, in the rapidly evolving academic and technological landscape of 2035, will be a successful one, ensuring their ongoing collaboration.en
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.conferenceName31ο Συνέδριο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel
heal.conferenceItemTypefull paper-
Appears in Collections:2. Κεντρική & Προσκεκλημένες ομιλίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons