Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαρανικολοπούλου, Σοφίαel
dc.date.accessioned2025-07-18T05:31:19Z-
dc.date.available2025-07-18T05:31:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39220-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματα νηπιαγωγείουel
dc.subjectΝόμοι για το νηπιαγωγείοel
dc.subjectΦυσική αγωγήel
dc.subjectPreschool curriculaen
dc.subjectLaws governing kindergartenen
dc.subjectPhysical educationen
dc.titleΗ φυσική αγωγή στο νηπιαγωγείο μέσα από τρία επίπεδα ανάλυσης, θεσμικό, ιδεολογικό και πρακτικό- διαδικαστικόel
dc.titlePhysical education in kindergarten through three levels of analysis: Institutional,ideological, and practical-proceduralen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2025-07-18T05:32:19Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.el
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ φυσική αγωγή στη προσχολική ηλικία διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την κινητική ανάπτυξη του νηπίου και συμβάλει στην γενικότερη σωματική και ψυχική εξέλιξη του. Μέσα από έρευνες φαίνεται ότι οι ανάγκες του παιδιού για σωματική κίνηση σε μία περίοδο κρίσιμης βιολογικής ανάπτυξης (ηλικία 4-6 ετών) είναι πρωταρχικές, με βασικό στόχο την κινητική του ωρίμανση, τη βέλτιστη ανάπτυξη των κινητικών του δεξιοτήτων και τον καλύτερο κινητικό συντονισμό. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση και σκοπός της είναι γενικά η μελέτη του γνωστικού αντικειμένου της φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο του νεοελληνικού κράτους και ειδικότερα η μελέτη αυτού σε θεσμικό ( νόμοι, νομοθεσία), ιδεολογικό ( αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και πρακτικό επίπεδο (επιστημονικά άρθρα και διπλωματικές εργασίες που σχετίζονται με τις διαστάσεις της φυσικής αγωγής στο ελληνικό νηπιαγωγείο, όπως παιχνίδια και χοροί. Τα αποτελέσματα έδειξαν την σημαντική συμβολή της φυσικής αγωγής στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, ωστόσο διαπιστώθηκε από την βιβλιογραφία ότι ενώ οι πτυχές της φυσικής αγωγής έχουν αποτυπωθεί στα αναλυτικά προγράμματα και οι νηπιαγωγοί δείχνουν διάθεση να τις εφαρμόσουν, η πρακτική εφαρμογή τους στα ελληνικά νηπιαγωγεία παραμένει περιορισμένη.el
heal.abstractPhysical education during early childhood plays a vital role in the motor development of preschool children and contributes significantly to their overall physical and psychological growth. Research indicates that during the critical biological developmental stage of ages 4 to 6, children's need for physical movement is fundamental, aiming at motor maturity, optimal skill development, and enhanced coordination. This literature review investigates the field of physical education in Greek kindergartens, focusing on three main dimensions: the institutional level (laws and legislation), the ideological level (curricula and educational materials), and the practical level (scientific articles and academic theses related to physical education, including play and dance activities). The findings confirm the important role of physical education in the holistic development of preschoolers. Nevertheless, the literature reveals a gap between the theoretical inclusion of physical education in official curricula and the limited extent of its practical implementation in everyday kindergarten settings.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameΣοφού, Ευστρατίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages69 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Καρανικολοπούλου Σ. (2025).pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons