Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39210
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαφαράκη, Πολυτίμη-Μαρίναel
dc.date.accessioned2025-07-16T06:12:17Z-
dc.date.available2025-07-16T06:12:17Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39210-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΥπαίθριες εκπαιδευτικές διαδρομέςel
dc.subjectΒιοποικιλότηταel
dc.subjectΔιδακτική παρέμβασηel
dc.subjectΜελλοντικοί νηπιαγωγοίel
dc.subjectΜη τυπική εκπαίδευσηel
dc.subjectOutdoor educational itinerariesen
dc.subjectBiodiversityen
dc.subjectInstructional interventionen
dc.subjectFuture kindergarten teachersen
dc.subjectNon-Formal educationen
dc.titleΣχεδιασμός και αξιολόγηση υπαίθριων εκπαιδευτικών διαδρομών για τη βιοποικιλότητα από μελλοντικούς νηπιαγωγούςel
dc.titleDesign and evaluation of outdoor educational itineraries on biodiversity by future kindergarten teachersen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2025-07-16T06:13:17Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ έρευνα αφορά τον Σχεδιασμό Υπαίθριων Εκπαιδευτικών Διαδρομών από φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σχετικών με το Περιβάλλον και τη Βιοποικιλότητα. Σκοπός του ερευνητικού έργου είναι να διερευνηθεί πώς μελλοντικοί νηπιαγωγοί, στο πλαίσιο της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, μπορούν να αξιοποιήσουν το Σχεδιασμό Υπαίθριων Εκπαιδευτικών Διαδρομών σχετικών με το Περιβάλλον και τη Βιοποικιλότητα για την ενίσχυση της διδασκαλίας τους. Στόχοι είναι η αξιολόγηση των διαδρομών που σχεδιάστηκαν από τους μελλοντικούς νηπιαγωγούς μετά τη συμμετοχή τους σε μια Διδακτική Παρέμβαση. Επιπλέον, επιδιώκεται η ευαισθητοποίησή τους για τη σημαντικότητα της προστασίας της βιοποικιλότητας ενός τόπου και η ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Η έρευνα αποτελεί μια Έρευνας δράσης και πραγματοποιήθηκε μέσα από μια Διδακτική παρέμβαση τριών σταδίων. Στο πρώτο, διεξήχθησαν εργαστήρια Προετοιμασίας της εκπαιδευτικής διαδρομής, στο δεύτερο πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική διαδρομή στο χωριό Βουλιάστα με σταθμούς και δραστηριότητες στο πεδίο και το τρίτο, αφορούσε την υλοποίηση εργασίας από τις ομάδες των φοιτητών με θέμα: «Σχεδιασμός Εκπαιδευτικής διαδρομής του νηπιαγωγείου σε περιοχές πλούσιες σε βιοποικιλότητα». Οι εργασίες αξιολογήθηκαν με το εργαλείο της Ρούμπρικας Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών διαδρομών (Morón-Monge et al., 2020). Τα αποτελέσματα ανέδειξαν έντονη ποικιλομορφία μεταξύ των ομάδων. Οι περισσότερες ομάδες πέτυχαν υψηλή απόδοση ως προς τον τύπο διαδρομής και τη συνοχή του θέματος. Ωστόσο, καταγράφηκαν αδυναμίες κυρίως στην παρουσίαση της τοποθεσίας και στη σύνδεση των κοινωνικοφυσικών στοιχείων με τον τόπο.el
heal.abstractThe research concerns the Design of Outdoor Educational Trails by students of the Department of Early Childhood Education at the University of Ioannina, related to the Environment and Biodiversity. The aim of the research project is to investigate how future kindergarten teachers, within the context of Non-Formal Education, can utilize the Design of Outdoor Educational Itineraries related to the Environment and Biodiversity to enhance their teaching. The objectives include the evaluation of the itineraries designed by the future kindergarten teachers following their participation in a Teaching Intervention. Furthermore, the research seeks to raise their awareness of the importance of protecting a location’s biodiversity and to foster the development of individual and social skills. This is an action research project, carried out through a three-stage Teaching Intervention. In the first stage, workshops were conducted to prepare the educational trail. In the second stage, an educational itinerary was carried out in the village of Vouliasta, with field stations and activities. The third stage involved the completion of a group assignment titled: “Design of a Kindergarten Educational Itineraries in Areas Rich in Biodiversity.” The assignments were evaluated using the Educational Trails Assessment Rubric (Morón-Monge et al., 2020). The results revealed considerable diversity among the groups. Most groups achieved high performance in terms of the type of trail and the coherence of the theme. However, weaknesses were observed primarily in the presentation of the location and the integration of socio-natural elements with the place.en
heal.advisorNameKornelaki, Athina - Christinael
heal.committeeMemberNamePlakitsi, Katerinael
heal.committeeMemberNameKolokouri, Eleniel
heal.committeeMemberNameKornelaki, Athina - Christinaen
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages106 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε._Καφαράκη Π.(2025).pdf4.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons