Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39208
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Γεωργίου, Αναστασία | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-16T05:32:42Z | - |
dc.date.available | 2025-07-16T05:32:42Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39208 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Μηχανική | el |
dc.subject | Engineering | en |
dc.title | Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του νομού Κοζάνης για την ένταξη της μηχανικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title | Primary school teachers’ perceptions of integrating engineering into the primary education curriculum in the prefecture of Kozani | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-07-16T05:33:42Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής.Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του νομού Κοζάνης για την ένταξη της μηχανικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος της έρευνας είναι να αναδείξει μέσα από τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, τα εμπόδια με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί κατά την διδασκαλία της μηχανικής, τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που υπάρχουν για την εικόνα του μηχανικού, την στάση τους απέναντι στο συγκεκριμένο αντικείμενο, το πόσο προετοιμασμένοι νιώθουν για να διδάξουν μηχανική καθώς και ποιοι παράγοντες θεωρούν ότι θα βελτιώσουν την διδασκαλία τους πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Στο θεωρητικό πλαίσιο παρουσιάζονται οι ορισμοί των πεδίων STEM και STEAM, της μηχανικής σκέψης, τα πλεονεκτήματα των δραστηριοτήτων μηχανικής στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων μηχανικής. Τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας είναι: 1. Ποιες είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την ένταξη της μηχανικής στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Και 2. Ποιους παράγοντες αντιλαμβάνονται ως εμπόδια στην διδασκαλία της μηχανικής και του μηχανικού σχεδιασμού οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Το δείγμα της έρευνας είναι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης. Πρόκειται για μεικτή έρευνα καθώς με την χρήση ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε η συλλογή τόσο ποσοτικών δεδομένων με κλίμακα Likert όσο και ποιοτικών δεδομένων με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με την χρήση του λογισμικού SPSS με περιγραφική στατιστική. Μετά την ταξινόμηση και την κατηγοριοποίηση των ποιοτικών δεδομένων, πραγματοποιήθηκε η ποσοτικοποίησή τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση απέναντι στην διδασκαλία της μηχανικής, ωστόσο η ανάγκη για επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο είναι επιτακτική ώστε να αυξήσει το αίσθημα ετοιμότητάς τους. Τέλος, η έλλειψη εκπαιδευτικού εξοπλισμού καθώς και το γεγονός ότι δεν δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε δραστηριότητες μηχανικής, είναι σημαντικοί ανασταλτικοί παράγοντες για την ενσωμάτωση της μηχανικής στις τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. | el |
heal.abstract | This research investigates the perceptions of primary school teachers in the kozani region of Greece regarding the integration of engineering into primary education curricula. The study aims to elucidate, through teachers’ perspectives, the obstacles they encounter when teaching engineering, the stereotypical perceptions that exist regarding the image of the engineer, their attitudes towards this subject, their perceived preparedness to teach engineering, and the factors they believe would enhance their teaching in this area. The theoretical framework encompasses definitions of STEM and STEAM fields, engineering thinking, the benefits of engineering activities for primary school students, and the challenges teachers face in implementing engineering-related activities. The research questions guiding this study are: 1. What are the perceptions of teachers regarding the integration of engineering into primary education schools? And 2. What factors do primary education teachers perceive as obstacles to teaching engineering and engineering design? The research sample comprises primary school teachers in the Kozani region. A mixed-methods approach was employed, utilizing a questionnaire to collect both quantitative data via a Likert scale and qualitative data through open-ended questions. Data analysis was conducted using SPSS software for descriptive statistics. Following the classification and categorization of qualitative data, quantification was performed. The research findings indicate that while teachers hold a positive attitude towards teaching engineering, there is a critical need for professional development in this subject to enhance their sense of preparedness. Finally, the lack of educational equipment and the perceived insufficient emphasis on engineering activities are identified as significant inhibiting factors for the incorporation of engineering into primary education classrooms. | en |
heal.advisorName | Κορνελάκη, Αθηνά-Χριστίνα | el |
heal.committeeMemberName | Πλακίτση, Αικατερίνη | el |
heal.committeeMemberName | Κορνελάκη, Αθηνά-Χριστίνα | el |
heal.committeeMemberName | Κολοκούρη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 91 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Γεωργίου Α. (2025).pdf | 2.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License