Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝτρίζου, Νίκηel
dc.date.accessioned2025-07-14T05:41:41Z-
dc.date.available2025-07-14T05:41:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39191-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦυσική δραστηριότητα χορούel
dc.subjectΧοροκινητική θεραπείαel
dc.subjectΨυχική υγείαel
dc.subjectΠρόσφυγεςel
dc.subjectΓενικός πληθυσμόςel
dc.subjectPhysical activity of danceen
dc.subjectDance movement therapyen
dc.subjectMental healthen
dc.subjectRefugeesen
dc.subjectGeneral populationen
dc.titleΈρευνα για τη συμβολή της φυσικής δραστηριότητας του χορού στη διανοητική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματικοκινητική ευεξία των ατόμων και ειδικά των προσφύγων, μέσα από τις απόψεις των χοροδιδασκάλωνel
dc.title«Research on the contribution of dance on mental, emotional, social and physical – motor wellbeing of individuals and especially of refugees, through the views of dance teachers»en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2025-07-14T05:42:41Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.recordProviderUniversity of Ioannina. School of Education. Department of Early Childhood Educationen
heal.publicationDate2025-
heal.bibliographicCitationΓια να παραθέσει κάποιος άλλος την εργασία μου, ακολουθώντας το στυλ APA, MLA,ISO, ή άλλα πρότυπα παραπομπώνel
heal.bibliographicCitationFor others to cite my work, following the APA style, MLA, ISO, or other citation standardsen
heal.abstractΤα τελευταία δέκα χρόνια, η Ελλάδα βίωσε ριζικές αλλαγές στα μέχρι πρότινος οικεία κοινωνικά και πολιτικά δεδομένα, εξαιτίας των εμφύλιων συρράξεων και των πολέμων στην Ανατολική Μεσόγειο και την Αφρική. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις χώρες καταγωγής τους και να αναζητήσουν ασφαλέστερα καταφύγια σε χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Κατά την άφιξή τους στις χώρες υποδοχής, οι πρόσφυγες παρουσιάζουν όχι μόνο σωματικά, αλλά και ψυχικά τραύματα, γεγονός που συχνά οδηγεί στην εκδήλωση συμπτωμάτων διαφόρων ψυχικών διαταραχών. Παρόμοια συμπτώματα ενδέχεται να εμφανίσουν και άτομα του γενικού πληθυσμού, τα οποία έχουν βιώσει τραυματικά γεγονότα κατά την παιδική, εφηβική ή ενήλικη ζωή τους. Οι εν λόγω διαταραχές επηρεάζουν καθοριστικά τη διανοητική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματικοκινητική ευεξία τόσο των προσφύγων όσο και του γενικού πληθυσμού. Σκοπός της παρούσας ποιοτικής έρευνας είναι η διερευνήσει των απόψεων των χοροδιδασκάλων αναφορικά με τη συμβολή της φυσικής δραστηριότητας του χορού στη διανοητική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματικοκινητική ευεξία των ατόμων, και ειδικά των προσφύγων. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε εννέα (Ν=9) χοροθεραπεύτριες και χοροδιδασκάλες, καθώς και σαράντα τρία (Ν=43) ερευνητικά άρθρα στο πλαίσιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν: α) η ποιοτική ημι – δομημένη συνέντευξη και β) η βιβλιογραφική ανασκόπηση, ενώ για την ανάλυση των δεδομένων εφαρμόστηκε η παραγωγική θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ότι ο χορός, ως μορφή αερόβιας άσκησης, και η χοροκινητική θεραπεία, ως μία μορφή μη λεκτικής ψυχοθεραπείας, μπορούν να συμβάλλουν ουσιαστικά στη διανοητική, συναισθηματική, κοινωνική και σωματικοκινητική υγεία και ευεξία των προσφύγων και του γενικού πληθυσμού. Τέλος, η έρευνα εστιάζει στις απόψεις των χοροδιδασκάλων και χοροθεραπευτριών, προκειμένου να αποτυπωθούν οι κινησιολογικοί και ψυχολογικοί παράγοντες που καθιστούν τη φυσική δραστηριότητα του χορού και τη χοροκινητική θεραπεία παρεμβατικά εργαλεία για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας και ευεξίας.el
heal.abstractOver the past ten years, Greece has undergone radical changes in its her previously familiar social and political conditions, due to the civil conflicts and wars in the Middle East and Africa. Hundreds of thousands of people were forced to leave their countries of origin and seek safer refugee in countries of Western and Central Europe. Upon their arrivals in host countries, refugees experience not only physical, but also psychological trauma, a fact that often leads to the manifestation of symptoms of various mental health disorders. Similar symptoms may also appear in individuals from the general population who have experienced traumatic events during their childhood, adolescence or adulthood. These disorders have a significant impact on the cognitive, emotional, social and psychomotor well – being of both refugees and the general population. The aim of this qualitative research is to explore the views of dance teachers regarding the contribution of the physical activity of dance on cognitive, emotional, social and psychomotor well – being of individuals and especially the refugees. The research sample included nine (N=9) dance movement therapists and dance teachers, as well as forty – three (N=43) research articles as part of the literature review. The research tools which were used were: a) the qualitative semi – structured interview and b) the literature review, while for the data analysis, the productive thematic analysis was applied. The results indicated that dance, as a form of aerobic exercise, and dance movement therapy, as a form of non-verbal psychotherapy, can significantly contribute to the cognitive, emotional, social and psychomotor health and well – being of refugees and the general population. Finally, the research focuses on the views of dance teachers and dance movement therapists, in order to capture the kinesiological and psychological factors that make the physical activity of dance and dance movement therapy effective intervention tools for enhancing the mental health and well – being.en
heal.advisorNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΣτεργίου, Αμαρυλλίς (Λήδα)el
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameZaragkas, Harillaosen
heal.committeeMemberNameStergiou, Amaryllis (Lida)en
heal.committeeMemberNameThanos, Theodorosen
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherUniversity of Ioannina. School of Education. Department of Early Childhood Educationen
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages217 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε._ Ντρίζου,Ν.(2025).pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons