Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39190
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Λαγκαδινού, Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Lagkadinou, Georgia | en |
dc.date.accessioned | 2025-07-11T09:57:39Z | - |
dc.date.available | 2025-07-11T09:57:39Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39190 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | ΔΕΠΥ | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Διδακτικές προσαρμογές | el |
dc.subject | Αναλυτικό πρόγραμμα | el |
dc.subject | Στάσεις εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Παιδαγωγική υποστήριξη | el |
dc.subject | ADHD | en |
dc.subject | Teachers | en |
dc.subject | Instructional adaptations | en |
dc.subject | Curriculum adaptation | en |
dc.subject | Teacher attitudes | en |
dc.subject | Educational support | en |
dc.title | Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για μαθητές με ΔΕΠΥ: ανάλυση των διαφορετικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη μαθητών με ΔΕΠΥ στην τάξη | el |
dc.title | Educational interventions for students with ADHD: analysis of the different educational approaches and methods used to support students with ADHD in the classroom | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Ειδική αγωγή | el |
heal.classification | Special education | en |
heal.dateAvailable | 2025-07-11T09:58:39Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-06 | - |
heal.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει τις στάσεις, τις αντιλήψεις και τις διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την υποστήριξη μαθητών με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας). Αξιοποιώντας μικτή μεθοδολογική προσέγγιση, η μελέτη αναλύει ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα από εκπαιδευτικούς, εστιάζοντας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, τις προσαρμογές που εφαρμόζουν, αλλά και τους πόρους ή τις επιμορφωτικές ανάγκες που αναγνωρίζουν. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές και συσχετίσεις ανάμεσα σε παιδαγωγικές πρακτικές, προσωπικές αντιλήψεις, και παρατηρούμενες συμπεριφορές μαθητών, επιβεβαιώνοντας τη θεμελιώδη σημασία της κατάλληλης επιμόρφωσης, της συνεργασίας με ειδικούς και της προσαρμογής του αναλυτικού προγράμματος. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η αυξημένη κατανόηση της ΔΕΠΥ από την πλευρά του εκπαιδευτικού συνδέεται με μεγαλύτερη συχνότητα παρεμβάσεων και θετικότερη στάση απέναντι στις εφαρμοζόμενες μεθόδους. Η εργασία συνδέει τα ευρήματα με τη θεωρητική βιβλιογραφία γύρω από τις αναπτυξιακές διαταραχές, την παιδαγωγική ψυχολογία και την ανάγκη για ενταξιακές πρακτικές στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, προτείνοντας παράλληλα κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα και θεσμική ενίσχυση της υποστήριξης των μαθητών με ΔΕΠΥ. | el |
heal.abstract | This research study investigates the attitudes, perceptions, and teaching practices of primary education teachers regarding the support of students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Utilizing a mixed-method approach, the study analyzes both quantitative and qualitative data from educators, focusing on the challenges they face, the instructional adaptations they implement, and the types of resources or training they identify as necessary. The findings reveal statistically significant differences and correlations among pedagogical practices, personal beliefs, and observed student behaviors, confirming the critical importance of appropriate teacher training, collaboration with specialists, and curriculum adaptation. Additionally, the results indicate that a higher level of teacher understanding of ADHD is associated with more frequent interventions and a more favorable evaluation of applied methods. The study links these outcomes to the theoretical literature on developmental disorders, educational psychology, and inclusive pedagogy, and it proposes directions for future research and institutional policy aimed at enhancing the educational support provided to students with ADHD. | en |
heal.advisorName | Σαρρής, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Σαρρής, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 120 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Λαγκαδινού Γεωργία (2025).pdf | Μεταπτυχιακή εργασία Λαγκαδινού Γεωργία | 1.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License