Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑϊβαζίδου, Γιασεμήel
dc.contributor.authorΠαππά, Αλεξάνδραel
dc.contributor.authorΤζελέπη, Αμαλίαel
dc.date.accessioned2025-07-11T05:54:08Z-
dc.date.available2025-07-11T05:54:08Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39188-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEye trackingen
dc.subjectΔιάγνωσηel
dc.titleΤεχνολογίες για τη διάγνωση σε άτομα με δυσλεξίαel
dc.titleTechnologies for diagnosing people with dyslexiaen
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΔυσλεξία-
heal.dateAvailable2025-07-11T05:55:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΣύμφωνα με το Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών (DSM-5), η δυσλεξία ορίζεται ως μια διαταραχή της ανάγνωσης, που χαρακτηρίζεται από επίμονες δυσκολίες στην ακρίβεια και/ή στον ρυθμό της ανάγνωσης, με αποτέλεσμα τη δυσκολία στην κατανόηση του γραπτού λόγου. Η δυσλεξία, μαζί με τη δυσγραφία και τη δυσαριθμησία, ανήκουν στην κατηγορία των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ). Αυτή η πτυχιακή εργασία είναι μια συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που μέσα από 60 άρθρα εξετάζει εργαλεία και τεχνολογίες για τη διάγνωση της δυσλεξίας ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές για το Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA) 2020. Η παρούσα πτυχιακή εργασία προσδιορίζει κάποιους τύπους τεχνολογίας όπως τεχνολογία EYE-TRACKING , τεχνητή νοημοσύνη ( AI) , ηλεκτροεγκεφαλογράφημα - EEG, Συνελικτικά Νευρωνικά Δίκτυα (Convolutional Neural Networks-CNN), 3D CNN and Functional Magnetic Resonance Imaging (FMRI), DL-BASED DDM USING MULTIMODALITY DATAs, Παιγνιώδη Λογισμικά διάγνωσης-αξιολόγησης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εξεταστούν οι γνωστικές και συμπεριφορικές δεξιότητες των ατόμων με δυσλεξία που είναι απαραίτητες για αξιολόγηση και διάγνωση. Η μελέτη αυτή, διερευνά ερωτήματα που αφορούν στο πως συμβάλλουν στη διάγνωση της δυσλεξίας οι τεχνολογίες, τι προϋποθέσεις πρέπει να υπάρχουν για την ορθή χρήση τους και ποιες είναι οι προσκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν προκειμένου η χρήση τους να είναι έγκυρη και αποτελεσματική. Επιπλέον παρόλο που υπάρχει πληθώρα υλικού στη βιβλιογραφία για κάποιες τεχνολογίες όπως το eye-tracking και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), που δέχονται την αναγκαιότητα χρήσης τους και τη μεγάλη τους συμβολή στη διάγνωση της δυσλεξίας, ακόμα δεν είναι ευρέως αποδεκτή η αποκλειστική χρήση κάποιων άλλων όπως η μέθοδος MRI. Δεδομένου ότι όλες οι έρευνες που έγιναν για το eye-tracking και τη τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), υπάρχει χώρος για περεταίρω διερεύνηση.el
heal.advisorNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.committeeMemberNameΤόκη, Ευγενίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages62 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αϊβαζίδου, Παππά, Τζελέπη_SLT_2025.pdfΠτυχιακή εργασία1.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons