Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39165
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Στάικου, Αθανασία | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T05:30:02Z | - |
dc.date.available | 2025-07-08T05:30:02Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39165 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Αυτοεκτίμηση | el |
dc.subject | Self-esteem | en |
dc.subject | Επίλυση συγκρούσεων | el |
dc.subject | Κοινωνικές δεξιότητες | el |
dc.subject | Social skills | en |
dc.title | Αυτοεκτίμηση και δεξιότητες επίλυσης των συγκρούσεων στο σχολείο: Διερεύνηση της σχέσης τους σε μαθητές δημοτικού | el |
dc.title | Self –Εsteem and Conflict Resolution Skills in School: Exploring their relationship among primary school students | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-07-08T05:31:02Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Περίληψη Η αυτοεκτίμηση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς επηρεάζει σημαντικά τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και τη συμπεριφορά τους στο σχολικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, η ικανότητα των μαθητών να διαχειρίζονται συγκρούσεις με τους συνομηλίκους τους συνδέεται άμεσα με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους και την προσωπική τους αξία. Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σχέση ανάμεσα στην αυτοεκτίμηση και στις δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων σε μαθητές δημοτικού. Σκοπός της εργασίας ήταν να αναλυθεί κατά πόσο το επίπεδο αυτοεκτίμησης επηρεάζει την ικανότητα διαχείρισης και επίλυσης συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Η μεθοδολογία περιλάμβανε τη συλλογή πρωτογενών δεδομένων μέσω ερωτηματολογίων σε μαθητές δημοτικών σχολείων, καθώς και ανάλυση με ποσοτικά στατιστικά εργαλεία. Στην έρευνα συμμετείχαν 90 παιδιά που φοιτούσαν στις τρεις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές με υψηλότερη αυτοεκτίμηση στο σχολικό πλαίσιο εμπλέκονται λιγότερο συχνά σε συγκρούσεις, γεγονός που υποδηλώνει την προστατευτική λειτουργία της αυτοεκτίμησης στις διαπροσωπικές σχέσεις. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η αυτοεκτίμηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν τις σχέσεις τους με συνομηλίκους συσχετίζεται θετικά με την ικανότητα αποτελεσματικής διαχείρισης των συγκρούσεων, καταδεικνύοντας ότι οι θετικές διαπροσωπικές σχέσεις ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες και προάγουν πιο ώριμες αντιδράσεις σε καταστάσεις σύγκρουσης. Τα ευρήματα συζητούνται σε σχέση με την ανάγκη ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης και της ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων ως βασικά μέσα πρόληψης φαινομένων επιθετικότητας και συγκρούσεων στο σχολείο. | el |
heal.abstract | Self-esteem is a crucial factor for children's psychosocial development, as it significantly affects their interpersonal relationships and behavior within the school environment. In this context, students' ability to manage conflicts with their peers is directly linked to their self-perception and sense of personal worth. This study explores the relationship between self-esteem and conflict resolution skills among primary school students. The aim of the research was to analyze the extent to which self-esteem levels influence students' ability to manage and resolve conflicts in the school setting. The methodology involved the collection of primary data through questionnaires administered to elementary school students, along with analysis using quantitative statistical tools. A total of 90 children attending the last three grades of primary school participated in the study. The results indicated that students with higher levels of school-related self-esteem were less frequently involved in conflicts, suggesting a protective role of self-esteem in interpersonal relationships. Moreover, it was found that children's self-esteem regarding peer relationships was positively correlated with their ability to manage conflicts effectively, highlighting that positive interpersonal relationships enhance social skills and promote more mature responses in conflict situations. The findings are discussed in light of the need to strengthen self-esteem and develop social skills as key strategies for preventing aggression and conflict in schools. | en |
heal.advisorName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.committeeMemberName | Σαρρής, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 76 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε._Στάικου, Α(2025).pdf | 2.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License