Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39159
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσιπίση, Μάλαμαel
dc.contributor.authorTsipisi, Malamaen
dc.date.accessioned2025-07-07T09:23:19Z-
dc.date.available2025-07-07T09:23:19Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39159-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιδικός ελεύθερος xρόνοςel
dc.subjectΓονεϊκή εμπλοκήel
dc.subjectΧρήση Νέων Τεχνολογιώνel
dc.subjectChildren’s Leisure Timeen
dc.subjectParental Involvementen
dc.titleΑξιολόγηση του Ελεύθερου Χρόνου των Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας στον Δήμο Ιωαννιτών και του Ρόλου που Διαδραματίζουν οι Γονείς στην Διαμόρφωση και Διαχείρισή τουel
dc.titleA Quantitative Evaluation of Preschool Children's Leisure Time in the Municipality of Ioannina and the Role of Parents in Its Organization and Managementen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠροσχολική εκπαίδευσηel
heal.classificationPreschool educationen
heal.dateAvailable2025-07-07T09:24:59Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-06-
heal.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η αξιολόγηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών προσχολικής ηλικίας (3–6 ετών) στον Δήμο Ιωαννιτών και η διερεύνηση του ρόλου που διαδραματίζουν οι γονείς στην διαμόρφωση και διαχείριση του. Ειδικότερα, μελετώνται οι δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου του παιδιού, οι στάσεις των γονέων, η επιθυμία για γονεϊκη εμπλοκή καθώς και οι λόγοι χρήσης των Νέων Τεχνολογιών κατά τον χρόνο αυτό. Οι συσχετίσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τους δημογραφικούς παράγοντες: «ηλικία» και «φύλο» παιδιών και γονέων καθώς και την «οικογενειακή κατάσταση». Το δείγμα περιλάμβανε 931 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας, και η συλλογή των δεδομένων υλοποιήθηκε μέσω ενός δομημένου ερωτηματολογίου. Η ανάλυση ανέδειξε σημαντικές συσχετίσεις: η ηλικία του παιδιού επηρέασε σημαντικά το είδος των δραστηριοτήτων, τη στάση απέναντι στην τεχνολογία και τη γονεϊκή εμπλοκή (p<0.01). Το φύλο του παιδιού σχετίστηκε με διαφοροποιήσεις στις προτιμήσεις δραστηριοτήτων και την επιθυμία για συμμετοχή των γονέων (p=0.002–0.037). Επιπλέον, το φύλο και η οικογενειακή κατάσταση του γονέα επηρέασαν τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, με τις μητέρες να τις επιτρέπουν σε πιο περιορισμένο βαθμό και τους μη έγγαμους γονείς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία συχνότερα από τους έγγαμους ως μέσο επιβράβευσης (p<0.001). Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της ηλικιακής και οικογενειακής διαφοροποίησης στην επιλογή δραστηριοτήτων και στη στάση απέναντι στην τεχνολογία. Προτείνονται πρακτικές ενίσχυσης της γονεϊκής καθοδήγησης και πολιτικές υποστήριξης δημιουργικών μορφών ελεύθερου χρόνου. Μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να ενσωματώσουν την οπτική των ίδιων των παιδιών ή να εστιάσουν σε ποιοτικές προσεγγίσεις για βαθύτερη κατανόηση των οικογενειακών πρακτικών.el
heal.abstractThe purpose of this thesis is to evaluate the leisure time of preschool children (ages 3–6) in the Municipality of Ioannina and to investigate the role that parents play in its formation and management. Specifically, it examines children's leisure activities, parental attitudes, the child's desire for parental involvement, and the reasons for using New Technologies during this time. These aspects were analyzed in relation to demographic variables, namely the age and gender of both children and parents, as well as family status. The sample consisted of 931 parents of preschool-aged children, and data were collected through a structured questionnaire. The statistical analysis revealed significant associations: child age significantly influenced the type of activities, attitudes toward technology, and parental involvement (p < 0.01). Child gender was associated with different activity preferences and the desire for parental participation (p = 0.002–0.037). Furthermore, the gender and marital status of the parent affected the use of New Technologies, with mothers allowing use to a more limited extent and unmarried parents using technology more frequently than married ones as a form of reward (p < 0.001). The findings underscore the importance of age and family-related factors in shaping children’s leisure activities and their engagement with technology. The study suggests strengthening parental guidance and developing policies that support creative and developmentally appropriate leisure opportunities. Future research could incorporate children’s perspectives or apply qualitative approaches for a deeper understanding of family practicesen
heal.advisorNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages159 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Τσιπίση Μάλαμα (2025).pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons