Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταύρου, Ανθήel
dc.date.accessioned2025-07-07T09:16:31Z-
dc.date.available2025-07-07T09:16:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39157-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΧορωδία ενήλικωνel
dc.subjectMουσική κοινότηταel
dc.subjectXορωδιακή εμπειρίαel
dc.subjectAdult choiren
dc.subjectΜusic communityen
dc.subjectChoral experienceen
dc.titleΗ Χορωδία ως Κοινότητα: Τα Κίνητρα, τα Οφέλη και η εμπειρία των ενηλίκων χορωδώνel
dc.titleΗ Χορωδία ως Κοινότητα: Τα Κίνητρα, τα Οφέλη και η εμπειρία των ενηλίκων χορωδώνel
dc.titleChoir as Community: Motivation, Benefits and Experience of Adult Choristersen
dc.titleChoir as Community: Motivation, Benefits and Experience of Adult Choristersen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2025-07-07T09:17:31Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της χορωδιακής εμπειρίας ενήλικων χορωδών και μέσω αυτής, η αναγνώριση των κινήτρων που τους οδηγούν στην επιλογή της χορωδίας ως δραστηριότητας, καθώς και των ωφελειών που οι ίδιοι εκτιμούν ότι απολαμβάνουν από τη συμμετοχή τους, εστιάζοντας στις ψυχολογικές, κοινωνικές και πολιτιστικές διαστάσεις της εμπειρίας. Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, πραγματοποιήθηκε ποιοτική μελέτη, στην οποία αξιοποιήθηκαν δεδομένα που προήλθαν από ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις, καθώς και από ομάδες εστίασης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μία ερασιτεχνική, μικτή χορωδία ενηλίκων και το δείγμα της μελέτης αποτελείται από 26 ενήλικες χορωδούς (13 άνδρες και 13 γυναίκες). Για τη διεξαγωγή των συνεντεύξεων, δημιουργήθηκε ένας οδηγός συνέντευξης που περιλάμβανε 24 ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Το ερωτηματολόγιο διαμορφώθηκε βάσει των ερευνητικών ερωτημάτων και της σχετικής βιβλιογραφίας. Η έρευνα κατέδειξε ότι η συμμετοχή σε χορωδία προσελκύει άτομα με διάφορα κίνητρα, όπως η αγάπη για τη μουσική, η ανάγκη καλλιτεχνικής έκφρασης, η κοινωνική αλληλεπίδραση και η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου. Η χορωδία αποτυπώνεται ως μία προσβάσιμη και συμπεριληπτική δραστηριότητα, ιδανική για άτομα χωρίς μουσική εμπειρία. Η συστηματική συμμετοχή προσφέρει ψυχολογικά, κοινωνικά και προσωπικά οφέλη, όπως συναισθηματική ανακούφιση, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αίσθηση σκοπού. Η χορωδία ενισχύει την κοινωνική συνοχή, δημιουργώντας συναισθηματικούς δεσμούς και καλλιεργώντας την αίσθηση του «ανήκειν». Η μουσική εμπειρία ενδυναμώνει την ομαδικότητα, την αλληλεγγύη και την κοινή καλλιτεχνική προσφορά, ενώ η συλλογική πράξη προσφέρει ασφαλές περιβάλλον προσωπικής έκφρασης, ενισχύοντας την καλλιτεχνική αυτοπεποίθηση, ακόμα και σε άτομα χωρίς μουσική εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες περιέγραψαν τη χορωδία ως μια εμπειρία συναισθηματικής και αισθητικής ικανοποίησης, όπου η πολυφωνία προκαλεί αίσθημα δέους και συμμετοχής σε κάτι μεγαλύτερο. Αυτή η εμπειρία ενισχύει την ανάγκη υπέρβασης του ατομικού και προάγει τη συλλογικότητα, ενώ κινητοποιεί την προσωπική ανακάλυψη και ενδυνάμωση.el
heal.abstractThe aim of the present research was to explore the choral experience of adult choir members and, through this, identify the motivations that lead them to choose choral singing as an activity, as well as the benefits they perceive from their participation, focusing on the psychological, social, and cultural dimensions of the experience. To achieve this objective, a qualitative study was conducted, utilizing data from individual semi-structured interviews, as well as focus group discussions. The research was carried out with an amateur mixed adult choir, and the sample consisted of 26 adult choir members (13 men and 13 women). For the interviews, an interview guide was developed, including 24 open-ended questions. The questionnaire was designed based on research questions and relevant literature. The study demonstrates that participation in a choir attracts individuals with various motivations, such as a love for music, the need for artistic expression, social interaction, and the utilization of free time. The choir is perceived as an accessible and inclusive activity, ideal for individuals without prior musical experience, offering a safe environment for creative expression. Systematic participation offers psychological, social, and personal benefits, such as emotional relief, increased self-esteem, and a sense of purpose. The choir enhances social cohesion, creating emotional bonds and fostering a sense of belonging. Musical experience strengthens teamwork, solidarity, and collective artistic contribution, while the collective act provides a safe environment for personal expression, boosting artistic self-confidence, even for individuals without musical training. Participants described the choir as an experience of emotional and aesthetic satisfaction, where polyphony evokes a sense of awe and participation in something greater. This experience strengthens the need to transcend the individual and promotes collectivity, while motivating personal discovery and empowerment.en
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.committeeMemberNameΣτεργίου, Αμαρυλλίδαel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages110 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε _Σταύρου, Α.(2025).pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons