Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39156
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Μαλισόβας, Λεωνίδας | el |
dc.contributor.author | Malisovas, Leonidas | en |
dc.date.accessioned | 2025-07-07T08:01:05Z | - |
dc.date.available | 2025-07-07T08:01:05Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39156 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Προγράμματα Σπουδών | el |
dc.subject | Δημοτικό Σχολείο | el |
dc.subject | Εκπαιδευτική πολιτική | el |
dc.subject | Curricula | en |
dc.subject | Primary School | en |
dc.subject | Educational policy | en |
dc.title | Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Συγκριτική Μελέτη των Προγραμμάτων Σπουδών | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαιδευτικές δεξιότητες | el |
heal.classification | Educational skills | en |
heal.dateAvailable | 2025-07-07T08:02:05Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-06 | - |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο την ενσωμάτωση των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) που εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια της τελευταίας εικοσαετίας στην Ελλάδα. Η ατζέντα των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα τοποθετείται πλέον στο επίκεντρο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στη χώρα μας και συχνά υπαγορεύεται από τον επίσημο εκπαιδευτικό λόγο διαφορετικών διεθνών οργανισμών. Το κυρίαρχο σκεπτικό στο οποίο βασίζεται ο εκπαιδευτικός λόγος για τις δεξιότητες είναι ότι οι εκπαιδευόμενοι και μελλοντικοί εργαζόμενοι χρειάζεται να διαθέτουν συγκεκριμένες δεξιότητες ώστε να επιτύχουν επαγγελματικά και να συμβάλουν στη βελτίωση της οικονομίας και της κοινωνίας σε ένα ολοένα ανταγωνιστικό και σύνθετο περιβάλλον. Ο όρος «δεξιότητες του 21ου αιώνα» αναφέρεται στην ενσωμάτωση γνώσεων, ικανοτήτων, στάσεων και αξιών τις οποίες οι νέοι και νέες χρειάζεται να διαθέτουν τον 21ο αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό, η εργασία παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας έρευνας που διερευνά ποιες είναι οι δεξιότητες του 21ου αιώνα που επιδιώκει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να κατακτήσουν οι μαθητές και μαθήτριες του δημοτικού σχολείου μέσω των ΠΣ, πώς αναπτύχθηκαν αυτές οι δεξιότητες κατά τη διάρκεια της τελευταίας εικοσαετίας και ποιες είναι οι δεξιότητες που προωθούνται στα δύο ΠΣ ανά διδακτικό αντικείμενο. Η έρευνα υιοθετεί έναν συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης που βασίζεται στην ανάλυση περιεχομένου των ΠΣ που θεσμοθετήθηκαν τον 21ο αιώνα στη χώρα μας, δηλαδή των ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ το 2003 και των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΝΠΣ) που εκπονήθηκαν το 2023. Για την ανάλυση χρησιμοποιείται το μοντέλο KSAVE που περιλαμβάνει 10 δεξιότητες του 21ου αιώνα ταξινομημένες σε 4 κατηγορίες: α)Τρόποι Σκέψης, β) Τρόποι Εργασίας, γ) Εργαλεία εργασίας και δ) Διαβίωση στον κόσμο. Η μελέτη θα συμβάλει στην ανάπτυξη της γνώσης γύρω από το ζήτημα των δεξιοτήτων στην υποχρεωτική εκπαίδευση, μία γνωστική περιοχή η οποία βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης στη χώρα μας. | el |
heal.abstract | The present study focuses on the integration of 21st century skills into the Curricula developed during the last twenty years in Greece. The 21st century skills agenda is now placed at the centre of educational reforms both at the international level and in Greece and is often dictated by the official educational discourse of different international organizations. The dominant rationale underlying the educational discourse on skills is that learners and future workers need to possess specific skills in order to succeed professionally and contribute to the improvement of the economy and society in an increasingly competitive and complex environment. The term «21st century skills» refers to the integration of knowledge, competences, attitudes and values that young people need to possess in the 21st century. In this context, the paper presents the results of a study that investigates what 21st century skills the Greek educational system seeks to have primary school students acquire through the Curricula, how these skills have developed over the last twenty years, and what skills are promoted in the two Curricula per teaching subject. The study adopts a combination of quantitative and qualitative approaches based on the content analysis of the Curricula that were institutionalized in the 21st century in our country, namely the DEPPS and APS in 2003 and the New Curricula (NC) that were developed in 2023. The analysis uses the KSAVE model, which includes 10 21st century skills classified into 4 categories: a) Ways of Thinking, b) Ways of Working, c) Work Tools and d) Living in the World. The study will contribute to the development of knowledge around the issue of skills in compulsory education, a cognitive area which is still in an early stage of development in our country. | en |
heal.advisorName | Σοφού, Ευστρατία | el |
heal.committeeMemberName | Σοφού, Ευστρατία | el |
heal.committeeMemberName | Λιακοπούλου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Κορνελάκη, Αθηνά – Χριστίνα | el |
heal.academicPublisher | Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 208 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Μαλισόβας Λεωνίδας (2025).pdf | 3.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License