Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39152
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιόντη, Δήμητραel
dc.contributor.authorSionti, Dimitraen
dc.date.accessioned2025-07-07T06:16:55Z-
dc.date.available2025-07-07T06:16:55Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39152-
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectEπαγγελματική ευημερίαel
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectPERMAen
dc.subjectProfessional well-beingen
dc.subjectAnxietyen
dc.titleΕπαγγελματική ευημερία και παράγοντες επαγγελματικού άγχους εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.titleProfessional well-being and occupational stress factors of primary education teachersen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτική ψυχολογίαel
heal.classificationΕπαγγελματική ανάπτυξηel
heal.classificationEducational psychologyen
heal.classificationProfessional developmenten
heal.dateAvailable2025-07-07T06:17:55Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-07-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά την επαγγελματική ευημερία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη σχέση της με το εργασιακό άγχος, βασισμένη στο μοντέλο PERMA (Seligman, 2011). Εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την επαγγελματική ευημερία των δασκάλων, καθώς και οι επιπτώσεις του άγχους στην ποιότητα της διδασκαλίας και την εργασιακή ευημερία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ποσοτική μεθοδολογία, χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από εκπαιδευτικούς. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι υψηλά επίπεδα άγχους σχετίζονται με μειωμένη επαγγελματική ικανοποίηση και αυξημένη πιθανότητα εξουθένωσης. Αντίθετα, η κοινωνική και διοικητική υποστήριξη, καθώς και η επαγγελματική αυτονομία, συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της ευημερίας των εκπαιδευτικών. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για εκπαιδευτικές πολιτικές που μειώνουν το εργασιακό άγχος και προάγουν ένα υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον. Προτείνεται περαιτέρω έρευνα σχετικά με παρεμβάσεις που ενισχύουν την επαγγελματική ευημερία.el
heal.abstractThis study explores the professional well-being of primary school teachers and its relationship with occupational stress, based on the PERMA model (Seligman, 2011). It examines factors influencing teachers' occupational well-being, as well as the impact of stress on teaching quality and job satisfaction. A quantitative research approach was employed, using questionnaires completed by teachers. Data analysis revealed that high stress levels correlate with lower job satisfaction and increased burnout. Conversely, social and administrative support, along with professional autonomy, significantly contribute to teachers' well-being. The findings highlight the need for educational policies that reduce occupational stress and foster a supportive work environment. Further research on interventions promoting professional well-being is recommended.en
heal.advisorNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΖάραγκας, Χαρίλαοςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages133 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΣΙΟΝΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ (2025).pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons