Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39150
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Σιώζου, Ελένη | el |
dc.date.accessioned | 2025-07-07T06:06:51Z | - |
dc.date.available | 2025-07-07T06:06:51Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39150 | - |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Συντηρητισμός | el |
dc.subject | Ταξική κοινωνία | el |
dc.subject | Θεϊκό δίκαιο | el |
dc.subject | Κυριαρχική εξουσία | el |
dc.subject | Παλαιοφιλελευθερισμός | el |
dc.subject | Έθνος | el |
dc.subject | Νεοσυντηρητισμός | el |
dc.subject | Conservatism | en |
dc.subject | Class society | en |
dc.subject | Divine justice | en |
dc.subject | Sovereign dominance | en |
dc.subject | Liberalism | en |
dc.title | Ο πολιτικός συντηρητισμός στον Παναγιώτη Κονδύλη: ο ίδιος συντηρητισμός ως άλλος | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Πολιτική φιλοσοφία | el |
heal.dateAvailable | 2025-07-07T06:07:52Z | - |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή | el |
heal.publicationDate | 2025-03-10 | - |
heal.abstract | Για τον Π. Κονδύλη οι ιδέες/θεωρίες ούτε βγαίνουν από το κεφάλι των φιλοσόφων ούτε η διατύπωσή τους ασκεί κάποια αποφασιστική επίδραση στη ζωή των ανθρώπων και των κοινωνιών. Αντίθετα η δράση των ατομικών και συλλογικών υποκειμένων στις (πολιτικές ή μη) κοινωνίες/συλλογικότητες διαμορφώνουν το περιεχόμενο των θεωριών που σε ένα ανώτερο επίπεδο γενίκευσης διατυπώνουν και διαπραγματεύονται εκ των υστέρων οι διανοούμενοι. Παρόλα αυτά οι ιδέες με την εμφάνισή τους αποκτούν μια δική τους δυναμική και ιστορία καθώς τα κοινωνικά και πολιτικά υποκείμενα ανατρέχουν σε αυτές χρησιμοποιώντας το όνομα ή (μέρος από) το περιεχόμενο της ιστορικά διαμορφωμένης ιδέας, ως όπλο στον αγώνα τους για εξαντικειμενίκευση της δράσης τους. Η σφραγίδα της αντικειμενικότητας και ορθολογικότητας στις υποκειμενικές επιδιώξεις των ατόμων/συλλογικοτήτων κάνει ευκολότερη την ανάδειξη, επιβίωση και επέκταση των συμφερόντων τους στο πλαίσιο της ετερογονίας των στόχων που έτσι και αλλιώς συνθέτει την κοινωνική και πολιτική ζωή. Είναι αυτή η ετερογονία των στόχων των σύγχρονων υποκειμένων της μαζικής κοινωνίας της παραγωγής και της κατανάλωσης σε συνδυασμό με την πλανητική οικολογική κρίση (και άλλες κρίσεις άλλων εποχών) που δεν επιτρέπει κατά τον Π. Κονδύλη καμία βέβαιη πρόβλεψη για το μακρινό μέλλον της ανθρωπότητας παρά μόνο διαπιστώσεις για τις αντιφάσεις και τις αμφισημίες του παρόντος. Δεδομένου ότι ο συντηρητισμός χρησιμοποιείται σήμερα με θετικό ή αρνητικό πρόσημο στον πολιτικό λόγο και την πολιτική θεωρία (όπως άλλωστε και κάθε πολιτική θεωρία) η εξακρίβωση της ταυτότητάς του δυνάμει αποσαφηνίζει ή έστω φωτίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις της σύγχρονης πολιτικής και κοινωνικής συνθήκης. Ο Π. Κονδύλης μας βοήθησε σε αυτό καθώς εφάρμοσε το πλαίσιο της κοινωνικής και πολιτικής κοσμοθεωρίας (οντολογίας) του για να εξειδικεύσει το περιεχόμενο του συντηρητισμού σήμερα. Ποιά ήταν η κοινωνία εντός της οποίας τα άτομα δρούσαν συντηρητικά και ποιες ήταν οι παραδοχές τους που επιβεβαίωναν αυτή τη δράση; Ποια ήταν η εξέλιξη της συντηρητικής θεωρίας όταν τα άτομα αυτά απειλήθηκαν από κοινωνικά και πολιτικά υποκείμενα με διαφορετικούς σκοπούς και επιδιώξεις; Ποιοι δρώντες επικαλούνται σήμερα τις συντηρητικές αρχές και με ποιες προοπτικές; Και τελικά, ζει ο συντηρητισμός σήμερα ή αυτοί που τον επικαλούνται διακηρύσσουν «μια κακή μεταφυσική»; | el |
heal.abstract | For P. Kondylis, ideas neither emerge from philosophers’ brains nor does their formulation have any significant effect on people’s and societies’ lives. On the contrary, the actions of individual or group subjects in (political or not) societies/communities form the content of such theories, which on a higher level of generalization intellectuals formulate and contemplate in retrospect. Nevertheless, such ideas obtain their own dynamic and history upon their appearance, since the social and political subjects retrace them using the name or (part of) the content of the historically formed idea, as a weapon in their attempt to objectify their actions. The seal of objectivity and rationality in the subjective aspirations of individuals/communities facilitates the prominence, survival and extension of their interests in the context of the heterogeneity of the goals which in any case formulates social and political life. It is this heterogeneity of the goals of contemporary subjects of the mass community of production and consumption in combination with the planet’s ecological crisis (and other crises of different times) which does not allow, according to P. Kondylis, any certain prediction regarding the distant future of humanity, but only allows for realisations regarding the contradictions and ambiguities of the present. Taking into account that conservativism is being used today on a positive or negative note in political speech and political theory (just as every political theory), the verification of its identity clarifies or at least highlights the terms and conditions of contemporary political and social condition. P. Kondylis has facilitated us on this note, as he applied the framework of his social and political worldview (ontology) in order to specify the content of conservativism today. Which was the society in which people were acting conservatively and which were their admissions which confirmed this action? Which was the development of the conservative theory when these individuals were threatened by social and political subjects with different aims and aspirations? Which actors today claim the conservative principles and with which prospects? And finally, is conservativism alive today or are the people claiming it proclaiming “bad metaphysics”? | en |
heal.advisorName | Ράντης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκουλάτος, Ιορδάνης | el |
heal.committeeMemberName | Μελά, Αγλαΐα | el |
heal.committeeMemberName | Ράντης, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 52 | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΛΣ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΟΝΔΥΛΗ.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License