Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚολιαμπή, Δήμητραel
dc.contributor.authorKoliampi, Dimitraen
dc.date.accessioned2025-07-03T06:20:32Z-
dc.date.available2025-07-03T06:20:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39134-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΚοινωνικές μεταβολέςel
dc.subjectΕίδη εγγραμματισμούel
dc.subjectΠαιδαγωγικές εγγραμματισμούel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectSocial changesen
dc.subjectTypes of literacyen
dc.subjectLiteracy pedagogyen
dc.subjectPrimary educationen
dc.titleΕξελικτική προσέγγιση του εγγραμματισμού: παιδαγωγικές διαστάσεις και εκπαιδευτικές μεταβολέςel
dc.titleEvolutionary approach to literacy: pedagogical dimensions and educational changesen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕγγραμματισμόςel
heal.classificationLiteracyen
heal.dateAvailable2025-07-03T06:21:32Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-06-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκει να εξετάσει την εξέλιξη της έννοιας του εγγραμματισμού μέσα από τις παιδαγωγικές αποτυπώσεις αλλά και τις ευρύτερες εκπαιδευτικές μεταβολές από 16ο αιώνα μέχρι σήμερα. Για την εξερεύνηση αυτής της εξελικτικής διαδικασίας, ορίστηκαν οι εξής σκοποί: α) να αναδείξει τις ευρύτερες εξελίξεις που επηρέασαν και επηρεάζουν τα ποσοστά και την έννοια του εγγραμματισμού από τον 16ο αιώνα έως σήμερα, στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, β) να παρουσιάσει τις εξελίξεις στις παιδαγωγικές του εγγραμματισμού, γ) να διερευνήσει τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των ειδών του εγγραμματισμού, στο πλαίσιο του σχολικού εγγραμματισμού, στην πρωτοβάθμια γλωσσική πράξη και δ) να εξετάσει κριτικά την είσοδο της πρωτοβάθμιας σχολικής τάξης στην ψηφιακή εποχή, με στόχο την κατάκτηση των εγγράμματων γλωσσικών δεξιοτήτων. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε με στόχο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της έρευνας ήταν η συγκριτική βιβλιογραφική ανασκόπηση. Μέσα από την αξιοποίηση πρωτογενών και δευτερογενών πηγών. Σταχυολογώντας τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας: α) η εξέλιξη του εγγραμματισμού αποτέλεσε ένα φαινόμενο που αναπτύχθηκε δυναμικά, στην εξέλιξη του χρόνου, β) η έννοια του εγγραμματισμού μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο διευρύνθηκε επηρεάζοντας τις παιδαγωγικές του εγγραμματισμού, γ) η σχέση μεταξύ των ειδών του σχολικού εγγραμματισμού, στην πρωτοβάθμια γλωσσική πράξη είναι εξελικτική και εποικοδομητική, δ) η είσοδος της πρωτοβάθμιας σχολικής τάξης στην ψηφιακή εποχή οφείλει να αποτελέσει ένα πεδίο ιδεολογικών αναζητήσεων, όπου τα οφέλη της τεχνολογίας θα ενσωματώνονται στη διδακτική πράξη, χωρίς αυτή να διολισθαίνει σε ένα νέου τύπου τεχνολογικό ντετερμινισμό με ψηφιακά χαρακτηριστικά.el
heal.abstractThis thesis seeks to examine the evolution of the concept of literacy through pedagogical reflections and broader educational changes from the 16th century to the present. In order to explore this evolutionary process, the following objectives were defined: a) to highlight the broader developments that have influenced and continue to influence literacy rates and the concept from the 16th century to the present, within the context of primary education, b) to present developments in literacy pedagogy, c) to explore the relationship that develops between the types of literacy, within the context of school literacy, in primary language practice and d) to critically examine the entry of the primary school classroom into the digital age, with the aim of acquiring literate language skills. The methodology used to serve the needs of the research was a comparative literature review. Through the use of primary and secondary sources. Summarizing the main conclusions of the research: a) the evolution of literacy was a phenomenon that developed dynamically over time, b) the concept of literacy after World War II expanded, influencing literacy pedagogies, c) the relationship between the types of school literacy in primary language practice is evolutionary and constructive, d) the entry of the primary school classroom into the digital era must constitute a field of ideological explorations, where the benefits of technology will be incorporated into teaching practice, without it slipping into a new type of technological determinism with digital characteristics.en
heal.advisorNameΚαραούλας, Απόστολοςel
heal.committeeMemberNameΚαραούλας, Απόστολοςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωροςel
heal.committeeMemberNameΜάντζιος, Πανταζής
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages130 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Κολιαμπή Δήμητρα (2025).pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons