Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39122
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠετρίδου, Ελισάβετel
dc.contributor.authorΣυρροκώστα, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2025-06-30T11:08:17Z-
dc.date.available2025-06-30T11:08:17Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39122-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣύνδρομο Downel
dc.subjectΓνωστικές δεξιότητεςel
dc.subjectΓλωσσικές δεξιότητεςel
dc.subjectΓήρανσηel
dc.titleΑνάπτυξη των γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων σε άτομα με σύνδρομο Down και η πορεία τους στη γήρανσηel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία-
heal.dateAvailable2025-06-30T11:09:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΑυτή η πτυχιακή εργασία μελετά την ανάπτυξη των γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων σε άτομα με σύνδρομο Down (DS), με έμφαση στην εξέλιξη αυτών των δεξιοτήτων καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους και τις αλλαγές που συμβαίνουν με τη γήρανση. Το σύνδρομο Down είναι η πιο συχνή χρωμοσωμική ανωμαλία και επηρεάζει σημαντικά τις νοητικές και κοινωνικές ικανότητες. Η εργασία αναλύει τους γενετικούς, κλινικούς και κοινωνικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξή τους, ξεκινώντας από τη βιολογική και γενετική βάση του συνδρόμου, τις διαφορετικές μορφές του (Τρισωμία 21, Μετάθεση, Μωσαϊκισμός) και τους παράγοντες κινδύνου. Παρουσιάζεται επίσης η ιστορική πορεία της κατανόησης του συνδρόμου και οι διαγνωστικές μέθοδοι για την πρώιμη αναγνώριση και αντιμετώπισή του. Στη συνέχεια, η εργασία αναλύει την ανάπτυξη των γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων κατά την παιδική ηλικία, εστιάζοντας στις καθυστερήσεις στη γλωσσική έκφραση, τις δυσκολίες κατανόησης και τη μειωμένη βραχυπρόθεσμη μνήμη, ενώ αναδεικνύονται θετικά χαρακτηριστικά όπως οι ισχυρές κοινωνικές δεξιότητες και οι οπτικο-χωρικές ικανότητες. Εξετάζεται επίσης η πορεία αυτών των δεξιοτήτων κατά την ενηλικίωση και τη γήρανση, με έμφαση στον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νευροεκφυλιστικών παθήσεων, όπως η νόσος Alzheimer, και τη φθορά των γνωστικών και γλωσσικών ικανοτήτων. Η εργασία καταλήγει στην ανάγκη για πρώιμη διάγνωση, εξατομικευμένες παρεμβάσεις και την ανάπτυξη κοινωνικών και εκπαιδευτικών πολιτικών που ενισχύουν την κοινωνική ένταξη των ατόμων με DS. Τονίζεται η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα που θα προάγει την κατανόηση των μηχανισμών πίσω από τις γλωσσικές και γνωστικές δεξιότητες, καθώς και για την ανάπτυξη νέων στρατηγικών παρέμβασης.el
heal.advisorNameΝάσιος , Γρηγόριοςel
heal.committeeMemberNameΝάσιος Γρηγόριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages91 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΕΤΡΙΔΟΥ_ ΣΥΡΡΟΚΩΣΤΑ_SLT_2025.pdfΠτυχιακή εργασία2.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons