Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39115
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Λισγάρα, Θεοδώρα | el |
dc.date.accessioned | 2025-06-27T11:03:33Z | - |
dc.date.available | 2025-06-27T11:03:33Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39115 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.subject | Κριτική ανάλυση λόγου | el |
dc.subject | Πολιτικές γελοιογραφίες | el |
dc.subject | Γλωσσικές αναπαραστάσεις | el |
dc.subject | Critical discourse analysis | en |
dc.subject | Political cartoons | en |
dc.subject | Linguistic representations | en |
dc.title | Εφαρμογές του κριτικού γραμματισμού σε σύγχρονα περιβάλλοντα κρίσεων: ενδεικτική μελέτη ελληνικών γελοιογραφιών των τελευταίων δεκαπέντε ετών | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Κριτικός γραμματισμός | el |
heal.classification | Critical literacy | en |
heal.dateAvailable | 2025-06-27T11:04:33Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-06 | - |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία, με τίτλο «Εφαρμογές του κριτικού γραμματισμού σε σύγχρονα περιβάλλοντα κρίσεων. Ενδεικτική μελέτη ελληνικών γελοιογραφιών των τελευταίων δεκαπέντε ετών», εξετάζει τον ρόλο του κριτικού γραμματισμού στην κατανόηση και ερμηνεία κοινωνικοπολιτικών φαινομένων όπως αυτά αντανακλώνται στις σατιρικές γελοιογραφίες οι οποίες αναφέρονται στις κρίσεις που έπληξαν την Ελλάδα τα τελευταία 15 έτη (οικονομική, προσφυγική, υγειονομική, κλιματική). Υπό το πρίσμα της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου (Critical Discourse Analysis), δίνεται έμφαση στη σχέση μεταξύ γλώσσας και κοινωνίας και στην επιρροή του πολιτισμικού και ιδεολογικού πλαισίου στην κατανόηση των μηνυμάτων. Μέσω της χρήσης σχημάτων λόγου όπως των μεταφορών και των γλωσσικών τεχνικών, του χιούμορ, της ειρωνείας και τη χρήση της λαϊκής καθημερινής γλώσσας, αναδεικνύεται ο τρόπος μέσω του οποίου οι γελοιογράφοι αντιλαμβάνονται και απεικονίζουν στα έργα τους την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της υπό εξέτασης περιόδου. Τα συμπεράσματα της έρευνας στοχεύουν στο να αναδειχθεί η σημασία της καλλιέργειας του κριτικού γραμματισμού, ώστε τα άτομα και συγκεκριμένα οι μαθητές να μπορούν να ερμηνεύουν και να αξιολογούν ενεργά τις πληροφορίες που λαμβάνουν, αποφεύγοντας την παθητική πρόσληψη και ενισχύοντας την κοινωνική τους συνείδηση. | el |
heal.abstract | This paper, entitled "Applications of critical literacy in contemporary crisis environments. A case study of Greek cartoons from the last fifteen years," examines the role of critical literacy in understanding and interpreting socio-political phenomena as reflected in satirical cartoons referring to the crises that have hit Greece over the last 15 years (economic crisis, refugee crisis, health crisis, climate crisis). Through the prism of Critical Discourse Analysis, the focus is on the relationship between language and society and the influence of the cultural and ideological context on the understanding of meanings. Using speech patterns such as metaphors and linguistic techniques, humor, irony, and the use of common everyday language, the way in which cartoonists understand and represent the socio-political reality of the period under examination in their works is revealed. The conclusions of the research aim to highlight the importance of critical literacy so that citizens, and students in particular, can actively understand and evaluate the information they receive, avoiding passive reception and strengthening their social awareness. | en |
heal.advisorName | Τσιτανούδη-Μαλλίδη, Νικολέττα | el |
heal.committeeMemberName | Τσιτανούδη-Μαλλίδη, Νικολέττα | el |
heal.committeeMemberName | Τεντολούρης, Φίλιππος | el |
heal.committeeMemberName | Σαμαράς, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 112 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. ΛΙΣΓΑΡΑ ΘΕΟΔΩΡΑ (2025).pdf | 3.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License