Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39065
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖούμπας, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2025-06-20T09:12:37Z-
dc.date.available2025-06-20T09:12:37Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39065-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.subjectΕπιστημονικός Εγγραμματισμόςel
dc.subjectΗλεκτροκίνητα Οχήματαel
dc.subjectΜπαταρίεςel
dc.subjectΟχήματα με Κινητήρα Εσωτερικής Καύσηςel
dc.subjectScientific Literacyen
dc.subjectElectric Vehiclesen
dc.subjectElectromobilityen
dc.subjectInternal Combustion Engine Vehiclesen
dc.titleΔιερεύνηση Εγγραμματισμού Ενηλίκων Σχετικά με τα Ηλεκτρικά και Εσωτερικής Καύσης Οχήματαel
dc.titleA Study of Adult Scientific Literacy Concerning Electric and Internal Combustion Engine Vehiclesen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΠεριβάλλονel
heal.dateAvailable2025-06-20T09:13:37Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την αναδυόμενη τάση της ηλεκτροκίνησης και τη ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), εστιάζοντας τόσο στις τεχνολογικές εξελίξεις όσο και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η μετάβαση από τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στο πλαίσιο αυτό, αναλύονται τα κύρια είδη ηλεκτρικών οχημάτων, η αρχιτεκτονική και η λειτουργία τους, καθώς και ο κρίσιμος ρόλος των συσσωρευτών (μπαταριών) στην απόδοση και την αυτονομία. Εξετάζεται επίσης η εξέλιξη της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής αγοράς EVs, με αναφορά στο γεγονός ότι μόνο το 2022 καταγράφηκαν πάνω από 10 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει σε μείωση των εκπομπών CO₂ κατά 55% έως το 2030. Η εργασία περιλαμβάνει και πρωτογενή ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, με 123 απαντήσεις. Από την ανάλυση προέκυψε ότι το 71,4% των συμμετεχόντων είναι θετικοί ή πολύ θετικοί απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, ενώ το 63% δήλωσε ότι θα αγόραζε ηλεκτρικό όχημα αν υπήρχαν περισσότερα κίνητρα ή σταθμοί φόρτισης. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις για την ενίσχυση της διείσδυσης των EVs στην ελληνική αγορά, με βάση τα ευρήματα και τις τρέχουσες εξελίξεις.el
heal.abstractThis thesis explores the emerging trend of electromobility and the rapid global growth of electric vehicles (EVs), focusing on both technological advancements and the challenges of transitioning from traditional internal combustion engines. It presents the key types of EVs, their structure and operation, and highlights the critical role of accumulators (batteries) in vehicle performance and autonomy. The study also reviews global and European EV market trends, noting that over 10 million electric vehicles were sold worldwide in 2022, while the European Union aims to reduce CO₂ emissions by 55% by 2030. A primary quantitative survey was conducted with 123 participants, revealing that 71.4% hold a positive or very positive view of electromobility, and 63% would consider purchasing an EV if more incentives or charging infrastructure were available. Based on the findings and current developments, the thesis concludes with proposals to support the wider adoption of EVs in the Greek market.en
heal.advisorNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΠλακίτση, Αικατερίνηel
heal.committeeMemberNameΚώτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΓαβριλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages148 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Π.Ε. _Ζούμπας, Ι(2025).pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons