Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38912
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Μακρή, Αίγλη | el |
dc.contributor.author | Πέπη, Χριστίνα – Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2025-04-04T07:06:59Z | - |
dc.date.available | 2025-04-04T07:06:59Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38912 | - |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Δυσκολία στην ανάγνωση | el |
dc.subject | Δυσορθογραφία | el |
dc.subject | Learning difficulties | en |
dc.subject | Reading difficulty | en |
dc.subject | Dysorthographia | en |
dc.title | Ατυπη αξιολόγηση διαταραχών ανάγνωσης και ορθογραφίας σε Κύπριους μαθητές Δ' και Ε' τάξης δημοτικού σχολείου | el |
dc.title | Informal assessment of reading and spelling disorders in Cypriot fourth and fifth grade primary school students | en |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Λογοθεραπεία | |
heal.dateAvailable | 2025-04-04T07:07:59Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η ανάγνωση και η ορθογραφία αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία της γλωσσικής ανάπτυξης και του γραμματισμού, συμβάλλοντας καθοριστικά τόσο στη μαθησιακή διαδικασία όσο και στην επικοινωνία. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση, μέσω άτυπης αξιολόγησης, των δυσκολιών στην ανάγνωση και την ορθογραφία σε Κύπριους μαθητές Δ’ και Ε’ τάξης δημοτικού σχολείου δημόσιου τομέα. Στην έρευνα συμμετείχαν 6 μαθητές και 6 μαθήτριες της Δ’ και Ε’ δημοτικού, με μητρική γλώσσα την ελληνική, που ακολουθούν το τυπικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά αντιμετώπισαν ορισμένες δυσκολίες τόσο στην ανάγνωση όσο και στην ορθογραφία | el |
heal.abstract | Reading and spelling are fundamental components of language development and literacy, playing a crucial role in both the learning process and communication. The purpose of this thesis is to investigate, through informal assessment, the difficulties in reading and spelling among Cypriot students in the Dth and Eth grades of public primary schools. The study involved six male and six female students from the Dth and Eth grades, whose native language is Greek and who follow the standard academic curriculum. The results showed that the children faced some difficulties in both reading and spelling | en |
heal.advisorName | Νησιώτη, Μελπομένη | el |
heal.committeeMemberName | Νησιώτη, Μελπομένη | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 79 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License