Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38911
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Κάτσιου, Καρολίνα | el |
dc.date.accessioned | 2025-04-04T06:07:47Z | - |
dc.date.available | 2025-04-04T06:07:47Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38911 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.subject | Τεχνολογική εξέλιξη | el |
dc.subject | Εργαζόμενοι μέσης ηλικίας | el |
dc.subject | Προσαρμογή | el |
dc.subject | Technological advancements | en |
dc.subject | Middle-aged employees | en |
dc.subject | Adaptation | en |
dc.title | Εξέλιξη της εργασίας στην ψηφιακή εποχή: προκλήσεις και διαχείριση της τεχνολογικής επίδρασης στον εργασιακό χώρο των ατόμων μέσης ηλικίας | el |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-04-04T06:08:47Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής.Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον εργασιακό χώρο, δημιουργώντας τόσο ευκαιρίες όσο και προκλήσεις για τους εργαζομένους. Ιδιαίτερα για τους εργαζομένους μέσης ηλικίας, η προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες μπορεί να είναι δύσκολη, καθώς επηρεάζει την εργασιακή τους απόδοση και ψυχολογία. Η παρούσα έρευνα επιδιώκει να διερευνήσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι μέσης ηλικίας λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και να προτείνει στρατηγικές για την αποτελεσματική διαχείριση αυτών των προκλήσεων. Στόχος: Ο στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει τις επιπτώσεις της τεχνολογικής προόδου στους εργαζομένους μέσης ηλικίας και να προτείνει τρόπους διαχείρισης των προκλήσεων. Μεθοδολογία: Η έρευνα υιοθέτησε μια ποσοτική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας ένα δομημένο ερωτηματολόγιο για τη συλλογή δεδομένων από 100 εργαζομένους μέσης ηλικίας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων καθώς και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων. Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε ερωτήσεις σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία, την αντίληψη για την τεχνολογία και την εργασία, την προσαρμογή σε νέες τεχνολογίες, τις επιπτώσεις στην εργασία και την ψυχολογία, την ενσωμάτωση και ανασφάλεια, καθώς και τις ενδεχόμενες βελτιώσεις και υποστήριξη. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εργαζόμενοι είχαν χαμηλότερα επίπεδα τεχνολογικής εξοικείωσης, ενώ το υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης συσχετίστηκε με μεγαλύτερη αναζήτηση ευκαιριών για απόκτηση νέων τεχνολογικών δεξιοτήτων. Οι εργαζόμενοι ανέφεραν τόσο θετικές (αυξημένη παραγωγικότητα) όσο και αρνητικές (άγχος, ανασφάλεια) επιπτώσεις της τεχνολογίας, με τις γυναίκες να βιώνουν πιο αρνητικές επιπτώσεις. Οι κύριες ανησυχίες περιελάμβαναν τη δυσκολία προσαρμογής, τον κίνδυνο απώλειας θέσης εργασίας και τις ελλείψεις στην κατανόηση νέων εργαλείων. Συζήτηση: Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές που θα βοηθήσουν τους εργαζομένους μέσης ηλικίας να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες, να προσαρμοστούν στις τεχνολογικές αλλαγές και να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις επιπτώσεις της τεχνολογίας στην εργασία και την ψυχολογία τους. Η παροχή εκπαίδευσης, υποστήριξης και πόρων από τους οργανισμούς είναι ζωτικής σημασίας. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τη διερεύνηση των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων και την ανάπτυξη αποτελεσματικών λύσεων | el |
heal.abstract | The rapid technological progress has brought about significant changes in the workplace, creating both opportunities and challenges for employees. Especially for middle-aged workers, adapting to new technologies can be difficult, as it affects their work performance and psychology. This research aims to investigate the challenges faced by middle-aged employees due to technological advancements and propose strategies for effectively managing these challenges. Objective: The objective of the study is to examine the impact of technological progress on middle-aged employees and suggest ways to manage the challenges. Methodology: The research adopted a quantitative approach, using a structured questionnaire to collect data from 100 middle-aged employees at the University General Hospital of Ioannina. The questionnaire included questions regarding demographic information, perception of technology and work, adaptation to new technologies, impacts on work and psychology, integration and insecurity, as well as potential improvements and support. The data were analyzed using descriptive and inferential statistics. Results: The results showed that older employees had lower levels of technological familiarity, while higher levels of education were associated with greater pursuit of opportunities to acquire new technological skills. Employees reported both positive (increased productivity) and negative (stress, insecurity) impacts of technology, with women experiencing more negative effects. The main concerns included difficulty in adapting, the risk of job loss, and lack of understanding of new tools. Discussion: The findings highlight the need for targeted interventions and strategies to help middle-aged employees develop the necessary skills, adapt to technological changes, and effectively manage the impacts of technology on their work and psychology. Providing education, support, and resources by organizations is crucial. Further research is required to investigate the long-term effects and develop effective solutions | en |
heal.advisorName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Κολοκούρη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Κώτσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 70 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε. Κάτσιου Κ.(2025).pdf | 494.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License