Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38908
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Μπατσή, Παναγιώτα | el |
dc.date.accessioned | 2025-04-01T06:55:06Z | - |
dc.date.available | 2025-04-01T06:55:06Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38908 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Θετική ενίσχυση | el |
dc.subject | Τιμωρία | el |
dc.subject | Αρνητική τιμωρία | el |
dc.subject | Προσχολική ηλικία | el |
dc.subject | Reinforcement theory | en |
dc.subject | Positive reinforcement | en |
dc.subject | negative punishment | en |
dc.title | Διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας σχετικά με το θέμα του επαίνου, της ανταμοιβής και της ποινής | el |
dc.title | Exploring the views of pre-school and primary school teachers on the subject of praise, reward and punishment | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.classification | Προσχολική εκπαίδευση | el |
heal.dateAvailable | 2025-04-01T06:56:06Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής.Παιδαγωγικό τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.publicationDate | 2025-03 | - |
heal.abstract | Η διαδικασία της μάθησης και της εξέλιξης του παιδιού είναι ένα θέμα που απασχολεί τους περισσότερους γονείς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αποτελούν και τους πρώτους φροντιστές των παιδιών. Ο B,F Skinner είχε πει ότι οι διανοούμενοι/στοχαστές θα πρέπει να κάνουν θεμελιώδης αλλαγές στην ανθρώπινη συμπεριφορά, αλλαγές όμως που δεν προέρχονται μόνο από τον κλάδο της Φυσικής και της Βιολογίας. Έτσι ανέδειξε την Θεωρία της ενίσχυσης, η οποία περιλαμβάνει τη θετική και αρνητική ενίσχυση, τη θετική και αρνητική τιμωρία και την εξάλειψη-εξαφάνιση μιας συμπεριφοράς. Από τα παλιά χρόνια οι έννοιες αυτές χρησιμοποιούνται από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, σε διάφορες μορφές και με διαφορετικό τρόπο, άλλοτε για να επιβραβεύσουν και να ενισχύσουν μια επιθυμητή συμπεριφορά και άλλοτε για να καταδείξουν μια ανεπιθύμητη συμπεριφορά. Τέλος τη σημερινή εποχή η θετική ενίσχυση και η τιμωρία μιας συμπεριφοράς, είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς κλάδους και οι απόψεις διίστανται, σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους και τις επιπτώσεις που προκαλούν στον ψυχικό κόσμο των παιδιών. Πρέπει να υπάρχει η τιμωρία και αν ναι πότε και με ποιον τρόπο επιβάλλεται και αν όχι με ποιόν τρόπο επέρχεται η αλλαγή στην ανεπιθύμητη συμπεριφορά; Πρέπει να υπάρχουν πάντα έπαινοι και ανταμοιβές όταν το παιδί κάνει κάτι επιθυμητό; Τι συναισθήματα προκαλούν αυτές οι δύο έννοιες; Είναι πολλά από τα ερωτήματα που προκύπτουν σήμερα με επίκεντρο πάντα τη σωστή διαπαιδαγώγηση του παιδιού. | el |
heal.abstract | The process of learning and development of the child is a topic that concerns most parents and teachers, who are also the first caregivers of children. B,F Skinner had said that intellectuals/thinkers should make fundamental changes in human behavior, but changes that do not come only from the field of Physics and Biology. Thus, he highlighted the Theory of Reinforcement, which includes positive and negative reinforcement, positive and negative punishment and the elimination-disappearance of a behavior. Since ancient times, these concepts have been used by parents and teachers, in various forms and in different ways, sometimes to reward and reinforce a desired behavior and sometimes to demonstrate an undesirable behavior. Finally, today, the positive reinforcement and punishment of a behavior is a topic that concerns many disciplines and opinions differ regarding their effectiveness and the effects they cause on the mental world of children. Should there be punishment and if so, when and in what way is it imposed and if not, in what way is the change in undesirable behavior brought about? Should there always be praise and rewards when the child does something desirable? What emotions do these two concepts evoke? These are many of the questions that arise today, always focusing on the correct upbringing of the child | en |
heal.advisorName | Κούτρας, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Ζάραγκας, Χαρίλαος | el |
heal.committeeMemberName | Σαρρής, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 172 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μ.Ε Μπατσή Παναγιώτα 2025.pdf | 8.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License