Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜέρτζου, Δήμητραel
dc.date.accessioned2025-03-07T09:57:03Z-
dc.date.available2025-03-07T09:57:03Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38832-
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.subjectΔάσκαλοιel
dc.titleΟι αντιλήψεις, οι στάσεις και οι πρακτικές των δασκάλων σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕργαστήρια δεξιοτήτωνel
heal.dateAvailable2025-03-07T09:58:03Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-02-19-
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στην διερεύνηση των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την εισαγωγή των ΕΔ στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Σκοπός της έρευνας είναι να καταγράψει τις αντιλήψεις και τις στάσεις των δασκάλων του δημοτικού σχολείου απέναντι στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ), να διερευνήσει τον βαθμό αποδοχής τους ως προς την εισαγωγή τους και να αναδείξει τα οφέλη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή τους. Η μεθοδολογική προσέγγιση της έρευνας είναι ποσοτική και η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Τα δεδομένα από τις κλειστές ερωτήσεις του ερωτηματολογίου αναλύθηκαν μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS 28 ενώ αυτά που προέρχονταν από την ανοιχτή ερώτηση του ερωτηματολογίου με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι απόψεις των δασκάλων απέναντι στα ΕΔ είναι κατά κύριο λόγο ουδέτερες ή αρνητικές, εύρημα που υποδηλώνει ότι ο θεσμός δεν έχει ενσωματωθεί πλήρως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αξία των ΕΔ στη βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων, ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών και μάθησης, θεωρούν ότι υπάρχουν σημαντικές δυσκολίες και εμπόδια στην εφαρμογή τους. Ένα από τα βασικά εμπόδια που αναφέρονται είναι η έλλειψη επαρκούς χρόνου για την εφαρμογή των ΕΔ, καθώς και η απουσία κατάλληλων εποπτικών μέσων και τεχνολογικού εξοπλισμού, η γραφειοκρατία, ο φόρτος εργασίας και το άγχος που δημιουργεί στους ίδιους η διδασκαλία των ΕΔ. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν αμφιβολίες για την καταλληλότητα του εκπαιδευτικού υλικού που παρέχεται από ΙΕΠ, ενώ θεωρούν ότι η επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε δεν ήταν επαρκής για να υποστηρίξει την επιτυχημένη εφαρμογή των ΕΔ. Αναδεικνύεται η ανάγκη για επανασχεδιασμό των ΕΔ και ευελιξίας στην εφαρμογή τους. Τέλος, η ενίσχυση της συνεργασίας με γονείς και τοπικούς φορείς, καθώς και η δημιουργία δικτύων υποστήριξης μεταξύ των εκπαιδευτικών, προτείνεται ως σημαντικός παράγοντας για την ενίσχυση της αποτελεσματικής εφαρμογής των ΕΔ. Συνολικά, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η επιτυχής εφαρμογή των ΕΔ απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση που να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.el
heal.advisorNameΣοφού, Ευστρατίαel
heal.committeeMemberNameΛιακοπούλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚορνελάκη, Αθηνά Χριστίναel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages173 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Μέρτζου Δ. (2025).pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons