Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒασιλείου, Ευανθίαel
dc.contributor.authorVasileiou, Evanthiaen
dc.date.accessioned2025-03-04T15:24:32Z-
dc.date.available2025-03-04T15:24:32Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38815-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΧωρικές ποιότητεςel
dc.subjectΠροσχολικοί χώροιel
dc.subjectΠαιδαγωγικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΚιναισθητική εμπειρίαel
dc.subjectΨυχολογίαel
dc.subjectΠροηγμένα συστήματα προσχολικής εκπαίδευσηςel
dc.subjectΧωρική αντίληψηel
dc.subjectΚαινοτομία του σχεδιασμούel
dc.subjectSpatial qualitiesen
dc.subjectPreschool spacesen
dc.subjectPedagogical designen
dc.subjectKinesthetic experienceen
dc.subjectPhychologyen
dc.subjectAdvanced preschool education systemsen
dc.subjectSpatial perceptionen
dc.subjectDesign innovationen
dc.titleΚιναισθητική εμπειρία και αρχιτεκτονικήel
dc.titleKinesthetic experience and architectureen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.secondaryTitleσχεδιάζοντας χωρικές ποιότητες για την προσχολική εκπαίδευσηel
heal.secondaryTitledesigning spatial qualities for early childhood educationen
heal.classificationΑρχιτεκτονικήel
heal.classificationArchitectureen
heal.dateAvailable2025-03-04T15:25:32Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολήel
heal.publicationDate2025-02-
heal.abstractΟ φυσικός χώρος ως το περιβάλλον στο οποίο δρούμε καθημερινά ασκεί μια σχέση αλληλοεπίδρασης με το άτομο επιδρώντας ανάλογα στον ψυχισμό του. Αυτό το θέμα αποτελεί σημείο αναφοράς για την παρούσα έρευνα, η οποία πραγματεύεται τον σχεδιασμό των ποιοτήτων των προσχολικών χώρων εκπαίδευσης ως χώροι οι οποίοι επιδρούν στην ψυχοσύνθεση των νηπίων, επηρεάζοντας μετέπειτα ως ενήλικες την ψυχική τους υγεία. Αρχικά, εξετάζεται ο παιδαγωγικός σχεδιασμός και η εφαρμογή του στην οργάνωση των προσχολικών εσωτερικών χώρων, εστιάζοντας στις κύριες περιοχές δραστηριοποίησης των παιδιών, τις γωνιές. Μέσα από τον σχεδιασμό αναλύονται οι δυνατότητες των χωρικών ποιοτήτων, στην ανάπτυξη κιναισθητικών εμπειριών για τα νήπια. Οι χωρικές ποιότητες διακρίνονται στα χρώματα, στο φως, στα υλικά και στις υφές τους, καθώς και στη γενικότερη οργάνωση των χώρων σε σχέση και με το εξωτερικό περιβάλλον. Λόγω των δυνατοτήτων τους, οι χωρικές ποιότητες χρησιμοποιούνται και από τα προηγμένα συστήματα προσχολικής εκπαίδευσης, τα οποία εφαρμόζουν παιδοκεντρικές μεθόδους εκπαίδευσης, προάγοντας τη βιωματική μάθηση στα νήπια. Στη συνέχεια, εξετάζονται ορισμένα παραδείγματα προσχολικών και σχολικών χώρων εκπαίδευσης στις Σκανδιναβικές χώρες, οι οποίες διαθέτουν ένα ιδιαίτερα οργανωμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Από την ανάλυση των παραδειγμάτων και τη διαχείριση των αποφάσεων στο σχεδιασμό του, αναδεικνύονται σχέσεις, έννοιες και ερμηνείες των χωρικών στοιχείων και η επίδρασή τους στον ψυχισμό των παιδιών. Τέλος, η παραπάνω ανάλυση αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς χώρους, επεκτείνεται και στην εισαγωγή καινοτόμων τρόπων αντιμετώπισης προκλήσεων στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό γενικότερα, προτείνοντας μια νέα λογική για τον χώρο, τέτοια που να επιδρά θετικά στην αντίληψη του ατόμου αναφορικά με τις λειτουργίες, τα στοιχεία που τις υποστηρίζουν και τις καθημερινές δραστηριότητες που συμβαίνουν σε αυτόν.el
heal.abstractThe physical space as the environment in which we act daily has an interdependent relationship with the user, having an impact accordingly upon his/her psyche. This is a point of reference for the present research, which deals with the design of the qualities of preschool educational spaces as ones that affect the psyche of infants, influencing their mental health later as adults. Firstly, this research studies pedagogical architecture in designing preschool indoor spaces, focusing on the main areas of children’s activity, namely the learning corners. In architectural design, the capabilities of spatial qualities are analyzed, along with the development of children’s kinesthetic experiences. Spatial qualities consist of colors, light, materials and textures, as well as the general organization of spaces in relation to the external environment. Due to their capabilities, the spatial qualities are also used in advanced preschool education systems, which apply child-centered educational methods, promoting experiential learning. Subsequently, the study examines some examples of pre-school and primary school places of education in the Nordic countries, which have a highly organized education system. The analysis of examples and the decision management in its design, highlights relationships, concepts and interpretations of spatial elements and their impact on the children's psyche. Finally, the above analysis regarding educational spaces is extended to the introduction of innovative ways of addressing challenges in architectural design in general, proposing a new approach about space, one that has a positive impact on the perception of the user regarding functions, the elements that support them and the daily activities that take place in it.en
heal.advisorNameΖαβολέας, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΖαβολέας, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΠαγγέ, Πολυξένηel
heal.committeeMemberNameΦιλοξενίδου, Κορνηλίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages105 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ε.Ε. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΥΑΝΘΙΑ (2025).pdf19.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons