Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝάνου, Παρασκευήel
dc.contributor.authorNanou, Paraskevien
dc.date.accessioned2025-03-04T14:14:56Z-
dc.date.available2025-03-04T14:14:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38806-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΑρχιτεκτονική για όλουςel
dc.subjectΥπερευαισθησίαel
dc.subjectΥποευαισθησίαel
dc.subjectΣχεδιασμός για όλουςel
dc.subjectΠεριβάλλονel
dc.subjectΑισθήσειςel
dc.subjectΌραση, ακοή, αφή, όσφρηση, γεύσηel
dc.subjectΑισθητηριακή επεξεργασίαel
dc.subjectΥπερδιέγερσηel
dc.subjectAutismen
dc.subjectArchitecture for everybodyen
dc.subjectHypersensitivityen
dc.subjectHyposensitivityen
dc.subjectSensesen
dc.subjectSight, hearing, touch, smell, tasteen
dc.subjectSensory processingen
dc.subjectHyperstimulationen
dc.subjectDesign for everybodyen
dc.subjectEnviromenten
dc.titleΑρχιτεκτονική και αυτισμοςel
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.secondaryTitleσχεδιάζοντας διευρυμένες χωρικές αισθητηριακές εμπειρίεςel
heal.generalDescriptionΗ ερευνητική εργασία επικεντρώνεται στις αισθήσεις, φέρνοντάς αυτές περισσότερο στο επίκεντρο του σχεδιασμού. Εισάγει έννοιες όπως οι μεταβατικοί χώροι, η ρύθμιση και η ισορροπία.el
heal.generalDescriptionThe research focuses on the senses, bringing them more to the forefront of design. It introduces concepts such as transitional spaces, modulation, and balance.en
heal.classificationΣχεδιασμός με επίκεντρο τα άτομα στο φάσμα του αυτσμούel
heal.classificationDesigning for people on the autism spectrum disorderen
heal.dateAvailable2025-03-04T14:15:56Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολήel
heal.recordProviderUniversity of Ioannina. Polytechnic Schoolel
heal.publicationDate2025-02-
heal.abstractΣε αυτήν την έρευνα θα πραγματοποιηθεί μια μελέτη για τον σχεδιασμό με επίκεντρο τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού και γιατί ο σχεδιασμός με έμφαση σε άτομα με μια ιδιαίτερη διαταραχή, όπως ο αυτισμός, ωφελεί τόσο τα ίδια τα άτομα όσο και τους αρχιτέκτονες, αλλά και τον ανθρώπινο πληθυσμό γενικότερα. Αρχικά, θα γίνει μια σύντομη αναφορά στη σημασία του δομημένου περιβάλλοντος για την ψυχολογία του ανθρώπου και, στη συνέχεια, μια εισαγωγή για την κατανόηση του φάσματος του αυτισμού. Θα εξηγηθεί συνοπτικά ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες αυτών των ατόμων, πώς λειτουργεί η αισθητηριακή τους επεξεργασία και πώς αυτή τους επηρεάζει, τόσο σε επίπεδο υποευαισθησίας όσο και υπερευαισθησίας. Αφού επιτευχθεί μια βασική κατανόηση αυτών των ζητημάτων, θα αναλυθεί τι ακριβώς είναι ο σχεδιασμός για όλους, με βάση τις αρχές του Ronald Mace, και πώς αυτές οι αρχές προσαρμόζονται στον σχεδιασμό για άτομα στο φάσμα του αυτισμού, που επικεντρώνεται κυρίως στη διαμόρφωση χώρων με βάση τις αισθήσεις. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστούν παραδείγματα χώρων που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για άτομα στο φάσμα του αυτισμού. Αυτά περιλαμβάνουν, κυρίως, σχολεία, ειδικά διαμορφωμένα δωμάτια και εγκαταστάσεις σε πανεπιστημιακούς χώρους. Οι αναφορές αυτές βοηθούν στην κατανόηση του πώς ο σχεδιασμός, με βάση την αισθητηριακή εμπειρία, διαμορφώνει τους χώρους και παρέχει στα άτομα τη δυνατότητα ελέγχου του περιβάλλοντός τους. Επιπλέον, θα γίνει μελέτη των αισθήσεων μεμονωμένα, δηλαδή πώς κάθε αίσθηση γίνεται αντιληπτή από ένα άτομο και πώς επηρεάζει τον χώρο. Τέλος, θα παρουσιαστούν κάποιες σχεδιαστικές προτάσεις και επισημάνσεις σχετικά με τον σχεδιασμό και την ανάγκη ισορροπίας σε όλη αυτή τη διαδικασία. Συμπερασματικά, θα αναδειχθεί το πώς, μέσω του σχεδιασμού για τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού, δημιουργούνται περιβάλλοντα που ωφελούν ολόκληρη την κοινωνία.el
heal.abstractThis research focuses on studying design centered around individuals on the autism spectrum and how designs that emphasize individuals with a specific condition, such as autism, benefit not only these individuals themselves but also architects and society as a whole. Initially, the study will briefly reference the significance of the built environment in human psychology, followed by an introduction to understanding the autism spectrum. A concise explanation will be provided regarding the particular characteristics of these individuals, how their sensory processing functions, and how it affects them in terms of both hyposensitivity and hypersensitivity. Once a fundamental understanding of these issues is established, an analysis will follow on what universal design is—based on the principles of Ronald Mace—and how these principles are adapted for individuals on the autism spectrum, with a primary focus on shaping spaces centered around sensory experiences. Next, examples of spaces specifically designed for individuals on the autism spectrum will be presented, including schools, specially designed rooms, and university facilities. These references will illustrate how design based on sensory experiences shapes spaces and provides individuals with the ability to control their environment Additionally, the study will examine the senses individually, exploring how each human sense is perceived by an individual on the spectrum and how it influences spatial experience. Finally, the research will present design proposals and key observations regarding the design process, emphasizing the need for balance in this approach. In conclusion, this study will highlight how designing for individuals on the autism spectrum leads to the creation of environments that benefit society as a whole.en
heal.advisorNameΖαβολέας, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΠάνος, Απόστολοςel
heal.committeeMemberNameΦιλοξενίδου, Κορνηλίαel
heal.committeeMemberNameΖαβολέας, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages61el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Ερευνητικές εργασίες φοιτητών - ΑΡΧ



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.