Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπαρτζώκα, Ελένηel
dc.date.accessioned2025-02-26T07:56:39Z-
dc.date.available2025-02-26T07:56:39Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38795-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΕπαναλαμβανόμενα μοτίβαel
dc.subjectΚανονικότηταel
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.subjectΜεθοδολογία έρευναςel
dc.titleΔιερεύνηση των πρώιμων ικανοτήτων στα επαναλαμβανόμενα μοτίβα με παιδιά μέχρι τεσσάρων ετώνel
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.dateAvailable2025-02-26T07:57:39Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής.Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2025-02-18-
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις πρώιμες ικανότητες σχετικά με τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται επισκόπηση της βιβλιογραφίας για τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Εξετάζονται τα δομικά χαρακτηριστικά των μοτίβων αυτών, σχετικά έργα, και οι παράγοντες που διαφοροποιούν τη δυσκολία τους για τα μικρά παιδιά. Εξετάζονται επίσης οι στρατηγικές με τις οποίες τα μικρά παιδιά προσεγγίζουν τα μοτίβα και οι λεκτικές περιγραφές που χρησιμοποιούν. Τέλος, εξετάζονται υποστηρικτικές παρεμβάσεις στις μικρές ηλικίες. Στο ερευνητικό μέρος διερευνήθηκε αν τα παιδιά μπορούν να αντιγράψουν, να επεκτείνουν και να μεταφράσουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα με μονάδα επανάληψης δύο (ΑΒΑΒ) ή τριών στοιχείων (ΑΒΒΑΒΒ), καθώς και αν μπορούν να τα αναπαράγουν από μνήμης διατηρώντας το δεδομένο πλήθος των μονάδων επανάληψης (ΑΒΑΒ και ΑΒΓΑΒΓ), έργο που θεωρείται ότι εξετάζει την ταυτοποίηση της μονάδας. Εξετάστηκαν επίσης οι λεκτικές περιγραφές των παιδιών για τα μοτίβα. Στο έργο της μετάφρασης προβλεπόταν υποστήριξη με εστίαση στην αναγνώριση της μονάδας. Το δείγμα της έρευνας ήταν 13 παιδιά έως το πολύ τεσσάρων ετών που φοιτούσαν σε παιδικό σταθμό. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσα από τα έργα των παιδιών και τις περιγραφές τους και αναλύθηκαν ανά έργο, για κάθε μία από τις δοκιμές, και ανά παιδί. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν δι-ατομικές ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των παιδιών. Οι ομοιότητες εντοπίζονται στη μεγαλύτερη ευχέρεια των παιδιών στα μοτίβα ΑΒΑΒ και στο έργο της αντιγραφής, καθώς και στο γεγονός ότι κανένα παιδί δεν αναπαρήγαγε μοτίβο από μνήμης, διατηρώντας ταυτόχρονα και το πλήθος των μονάδων. Οι δι-ατομικές διαφορές αφορούν τη συνολική επίδοση. Όσον αφορά τις περιγραφές, το κύριο εύρημα είναι ότι μια ορθή περιγραφή μπορεί να συνοδεύσει μια λανθασμένη απάντηση και το αντίστροφο, με τα περισσότερα παιδιά να μην κάνουν καμία περιγραφή.el
heal.abstractThe purpose of this study is to investigate the early competences regarding repeating patterns. The theoretical part provides a literature review on repeating patterns, examining their structural features, relevant tasks, and factors influencing their difficulty for young children. It also explores children’s strategies and verbal descriptions regarding repeating patterns. Finally, relative intervention studies are discussed. The empirical part investigates whether children can copy, extend, and translate repeating patterns with a unit of repeat consisting of two (ABAB) or three elements (ABBABB). It also examines whether they can reproduce these patterns from memory while maintaining the given number of units (ABAB and ABCABC), a task considered to assess unit identification. The children’s verbal descriptions of the patterns were also examined. For the translation task, support was provided focusing on the recognition of the unit of repeat. The sample consisted of 13 children up to four years old attending a daycare center. Data were collected from the children's tasks and descriptions and were analyzed by task, by trial, and by child. The results showed inter-individual similarities and differences among the children. The similarities were found in the greater ease with ABAB patterns and the copying task, as well as in the fact that no child reproduced a pattern from memory while maintaining the number of units of repeat. The inter-individual differences concerned overall performance. Regarding verbal descriptions, the main finding was that a correct description could accompany an incorrect response and vice versa, with most children providing no description at all.en
heal.advisorNameΒαμβακούση, Ξάνθηel
heal.committeeMemberNameΤάτσης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΣοφού, Ευστρατίαel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages64 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Μπαρτζώκα Ελένη (2025).pdf977.37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons