Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚοντοπανάγου, Κατερίναel
dc.contributor.authorKontopanagou, Katerinaen
dc.date.accessioned2025-01-21T08:39:57Z-
dc.date.available2025-01-21T08:39:57Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38682-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΘρησκευτική ζωγραφικήel
dc.subjectΠολυμελή συνεργεία ζωγράφωνel
dc.subjectΣυγγενική ομάδα ζωγράφωνel
dc.subjectΚατσάνοι ζωγράφοιel
dc.subjectΚοσμική ζωγραφικήel
dc.subjectΜεταβυζαντινή ζωγραφικήel
dc.titleThe artistic identity of a group of "provincial" painters in Epirus during the finalphase of Post-Byzantine paintingen
heal.typejournalArticle-
heal.type.enJournal articleen
heal.type.elΆρθρο περιοδικούel
heal.secondaryTitleΗ καλλιτεχνικη ταυτότητα μιας "επαρχιακής" ομάδας ζωγράφων στην Ήπειρο κατά την τελευταία φάση της Μεταβυζαντινής ζωγραφικής (Τίτλος περίληψης)el
heal.secondaryTitleΑρχαιολογία = Archaeologyel
heal.generalDescriptionσσ. [203]-215el
heal.generalDescriptionΚείμενο στα αγγλικά με περίληψη στα ελληνικάel
heal.classificationΉπειρος (Ελλάδα)--Θρησκευτική ζωγραφική--18ος και 19ος αι.-
heal.classificationΉπειρος (Ελλάδα)--Ζωγράφοι-
heal.dateAvailable2025-01-21T08:40:57Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 211-214el
heal.bibliographicCitationΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπέςel
heal.abstractΗ πλούσια παραγωγή ζωγραφικών έργων, φορητών και μνημειακών, τον 18ο αιώνα στην Ήπειρο, εκπροσωπείται από πολυμελή συνεργεία ζωγράφων, τα οποία συνδέονται στην πλειονότητα των περιπτώσεων, με συγγένεια πρώτου βαθμού. Οι Καλαρρυτινοί, οι Καπεσοβίτες, οι Κατσάνοι και οι Χιονιαδίτες ζωγράφοι καταξιώνονται στον χώρο της θρησκευτικής ζωγραφικής διακοσμώντας μεγάλο αριθμό μνημείων. Σύγχρονοι ερευνητές ασχολήθηκαν με το θέμα της οικογενειακής επαγγελματικής συγκρότησης των ομάδων αυτών, όπως και με την ταύτιση των ζωγράφων (ο αείμνηστος Δ. Κωνστάντιος, η αείμνηστη Ε. Δρακοπούλου, Κ. Κοντοπανάγου, π. Γρ. Μανόπουλος κ.ά.). Οι Κατσάνοι ζωγράφοι, με την καλλιτεχνική παραγωγή των οποίων η έρευνα έχει δώσει μέχρι τώρα αποσπασματικές πληροφορίες, κατάγονται από το Φορτώσι, το Λοζέτσι ή την Κορύτιανη. Η συγκεκριμένη μελέτη διαμέσου αντιπροσωπευτικών έργων τους καταδεικνύει τις βασικές εικονογραφικές αρχές των ζωγράφων και την προσπάθεια να διαφοροποιηθούν εικαστικά, δημιουργώντας μία προσωπική καλλιτεχνική ταυτότητα, η οποία θα αποτελέσει και την αφετηρία της κοσμικής ζωγραφικής στην Ήπειρο τον 19ο αιώνα.el
heal.publisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίαςel
heal.journalNameΔωδώνη: Τεύχος Πρώτο: επιστημονική επετηρίδα του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 48 (2021)el
heal.journalTypepeer-reviewed-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Τόμος 48 (2021)



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons