Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38662
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Λάσκαρης, Ευάγγελος | el |
dc.contributor.author | Laskaris, Evangelos | fr |
dc.date.accessioned | 2025-01-16T11:33:47Z | - |
dc.date.available | 2025-01-16T11:33:47Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38662 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Συνδικάτα εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Μέση εκπαίδευση | el |
dc.subject | Τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Συνεργασία Αλγερίας-Γαλλίας | el |
dc.title | Les Syndicats enseignants en Algerie independante dans le cooperation culturelle Franco-Algerienne. Professeurs des ecoles enseignants et universitaires | fr |
heal.type | journalArticle | - |
heal.type.en | Journal article | en |
heal.type.el | Άρθρο περιοδικού | el |
heal.secondaryTitle | Τα Συνδικάτα εκπαιδευτικών στην ανεξάρτητη Αλγερία κατά την Γαλλο-Αλγερινή πολιτιστική συνεργασία. Δάσκαλοι και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης και πανεπιστημιακοί (Τίτλος περίληψης) | el |
heal.secondaryTitle | Ιστορία = History | el |
heal.generalDescription | σ. [87]-109 | el |
heal.generalDescription | Κείμενο στα γαλλικά με περίληψη στα ελληνικά | el |
heal.classification | Αλγερία--Σχέσεις--Γαλλία | - |
heal.classification | Γαλλία--Σχέσεις--Αλγερία | - |
heal.classification | Αλγερία--Ιστορία--20ός αιώνας | - |
heal.dateAvailable | 2025-01-16T11:34:47Z | - |
heal.language | fr | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης | el |
heal.publicationDate | 2020 | - |
heal.bibliographicCitation | Βιβλιογραφία: σ. 106-107 | el |
heal.bibliographicCitation | Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές | el |
heal.abstract | Η παρούσα μελέτη βασίζεται σε πρωτογενείς πηγές, έντυπες και χειρόγραφες, κυρίως διπλωματικά αρχεία των προξενικών και πρεσβευτικών αρχών του γαλλικού κράτους. Επικεντρώνεται στη μετάβαση από την αποικιοκρατία στην ανεξαρτησία των πρώην αποικιών, η οποία υλοποιήθηκε μέσω υπογραφών διμερών συμφωνιών παροχής αναπτυξιακής (οικονομικής και τεχνικής βοήθειας). Με αυτή την διαδικασία, η Γαλλία ως αντισταθμιστικό πλεονέκτημα, αποκόμιζε μία προνομιακή θέση σε σχέση με την πρώην αποικία της Αλγερίας. Το άρθρο εξετάζει τις διαφορετικές πτυχές συνεργασίας του γαλλικού κράτους με το ανεξάρτητο κράτος της Αλγερίας μετά το 1962 και την υπογραφή της συνθήκης του Εβιάν (18 Μαρτίου 1962), η οποία σφράγισε τη λήξη του Πολέμου της Αλγερίας (1954-1962). Ταυτόχρονα προσπαθεί να αναδείξει τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν μεταξύ των λαών των δύο κρατών ως φορέων συνεργασίας στις νέες δυναμικές διαμορφούμενες συνθήκες. Κατ’ επέκταση, επιδιώκεται εμβάθυνση στις σχέσεις μεταξύ των δύο λαών σε διαφορετικούς τομείς : εκπαίδευση, πολιτισμός και πολιτική. Όσον αφορά στον τομέα των πολιτικών σχέσεων, προσπαθούμε να αναδείξουμε σε ένα βαθμό το αν και με ποιους τρόπους, οι φορείς της εκπαίδευσης, καθηγητές και μέλη συνδικάτων εκπαιδευτικών και πολιτικών κομμάτων, συνέβαλαν στη συμφιλίωση των δύο λαών. Οι ιδεολογικές διαφορές των μελών των πολιτικών οργανώσεων αναδεικνύονται για να φωτίσουν τα κίνητρα της μετανάστευσης τους στην Αλγερία ακριβώς την επαύριον του οκταετούς πολυαίμακτου γαλλοαλγερινού πολέμου. Σε αυτό το πλαίσιο ανακαλύπτουμε είτε ιδεολογικά είτε υλι(στι)κά κίνητρα. Επιπρόσθετα, το άρθρο επιδιώκει να τροφοδοτήσει με βασικά ερωτήματα την επιστημονική συζήτηση, η οποία χρειάζεται να επεκταθεί και στις άλλες κοινωνικές επιστήμες πλην της Ιστορίας δίνοντας έμφαση στην πολιτική και πολιτιστική συνεργασία της Γαλλίας με τις πρώην αποικίες της. Εν κατακλείδι, αναδεικνύεται το γεγονός ότι τα υποκείμενα της Ιστορίας και στην προκειμένη περίπτωση οι εκπαιδευτικοί, ακτιβιστές και τα μέλη συνδικάτων/πολιτικών οργανώσεων, μπορούν να συμβάλουν με θετικό τρόπο (αν όχι καθοριστικά επιδραστικό στις εξελίξεις) στην επούλωση πληγών του παρελθόντος, σε εκ διαμέτρου αντίθετη κατεύθυνση με τις σημαντικές αρνητικές συνέπειες πρόσφατων και μη κρίσεων και πολιτικών συγκρούσεων. | el |
heal.publisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας | el |
heal.journalName | Δωδώνη: Τεύχος Πρώτο: επιστημονική επετηρίδα του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 47 (2020) | el |
heal.journalType | peer-reviewed | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Τόμος 47 (2020) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Les Syndicats enseignants en Algerie independante dans le cooperation culturelle Franco-Algerienne.pdf | 967.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License