Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤαμβακάκη, Μαρία-Ειρήνηel
dc.date.accessioned2024-11-13T07:05:42Z-
dc.date.available2024-11-13T07:05:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38536-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18241-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)el
dc.subjectΑλεξιθυμίαel
dc.subjectΘεωρία του Νουel
dc.subjectAutism Spectrum Disorder (ASD)en
dc.subjectTheory of Minden
dc.subjectΑlexithymiaen
dc.titleΑναγνώριση του Συναισθήματος από Παιδιά με ΔΑΦ: Μελέτες Περίπτωσηςel
dc.titleEmotion Recognition by Children with ASD: Case Studiesen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπεία
heal.dateAvailable2024-11-13T07:06:43Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΑπώτερος στόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν η μελέτη της αναγνώρισης του συναισθήματος από τα παιδιά με ΔΑΦ. Σύμφωνα με έρευνες τα παιδιά που έχουν λάβει διάγνωση για ΔΑΦ αντιμετωπίζουν δυσκολίες ως προς την αντίληψη των συναισθημάτων τρίτων προσώπων που προέρχονται είτε από στατικά ερεθίσματα (εικόνες) είτε από δυναμικά (βίντεο). Ο λόγος για τον οποίο πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη έρευνα ήταν το γεγονός ότι έχουν διεξαχθεί ελάχιστες μελέτες οι οποίες καταπιάνονται με τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα και αφορούν στον ελληνικό πληθυσμό. Η εργασία αυτή περιλαμβάνει τη μελέτη της κατανόησης των συναισθημάτων μέσω των εκφράσεων του προσώπου στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης και στα παιδιά με ΔΑΦ. Επιπροσθέτως, γίνεται λόγος για την έρευνα που πραγματοποιήθηκε και στις δύο ομάδες παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας αντίστοιχα με τη χρήση ειδικών σταθμισμένων εργαλείων προκειμένου να μελετηθεί η αντίληψη των συναισθημάτων από αυτά. Ακόμη, καταγράφονται τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, τα οποία αναφέρουν πως τα παιδιά με ΔΑΦ σχολικής ηλικίας δεν εμφανίζουν την ίδια επίδοση με τα συνομήλικά τους παιδιά, κατά την αναγνώριση των συναισθημάτων μέσω εκφράσεων του προσώπου. Αντιθέτως, η συνολική βαθμολογία που συλλέγουν σε τέτοιου είδους δοκιμασίες είναι ανάλογη αυτής παιδιών νηπιακής ηλικίας. Τέλος, πραγματοποιείται σύγκριση των παραπάνω αποτελεσμάτων με τα ευρήματα διεθνών μελετών.el
heal.abstractThis research aimed to study the recognition of emotion by children with ASD. According to research, children diagnosed with ASD have difficulties in perceiving the emotions of third parties from either static (pictures) or dynamic (video) stimuli. This research was conducted because few studies have been performed that deal with this topic and concern the Greek population. This paper includes the study of understanding emotions through facial expressions in typically developing children and children with ASD. In addition, it discusses the research conducted on both groups of preschool and school-age children respectively, using specific weighted tools to study their perception of emotions. Furthermore, the results of the present study are recorded, which indicate that school-age children with ASD do not show the same performance as their peers in the recognition of emotions through facial expressions. On the contrary, the total score they collect in such tests is like that of infant-aged children. Finally, a comparison of the above results with the findings of international studies is madeen
heal.advisorNameΖαροκανέλλου, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΣιαφάκα, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΓρυπάρης, Αλέξανδροςen
heal.academicPublisherΣχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages90 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Π.E. Ταμβακάκη (2024).pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons