Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38524
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚύρκογλου, Νικολέταel
dc.contributor.authorΓεωργίου, Κωνσταντίναel
dc.contributor.authorΚιάκου, Σοφία-Μαρίαel
dc.date.accessioned2024-11-07T09:34:18Z-
dc.date.available2024-11-07T09:34:18Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38524-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18229-
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectΔιαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)el
dc.subjectΠραγματολογίαel
dc.subjectΠραγματολογικές Δυσκολίεςel
dc.subjectΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ)el
dc.subjectΔιαφοροδιάγνωσηel
dc.titleΑξιολόγηση των δυσκολιών πραγματολογίας της γλώσσας στη ΔΑΦ σε επίπεδο διαφοροδιάγνωσης από αντίστοιχες δυσκολίες στην αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχήel
dc.titleEvaluation of pragmatic language impairment in ASD on a differential diagnosis level from equivalent difficultis in developmental language disorderen
heal.typebachelorThesisel
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛογοθεραπείαel
heal.dateAvailable2024-11-07T09:35:19Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας.Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΗ πραγματολογία αποτελεί ένα από τα πέντε γλωσσικά επίπεδα και η χρήση της εστιάζει στην ορθή χρήση της γλώσσας, την κοινωνική γλώσσα. Αποτελεί σημαντικό κομμάτι για την ανθρώπινη αλληλεπίδραση του ατόμου, με σκοπό να πραγματοποιείται επιτυχής επικοινωνία με το περιβάλλον του υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Τα τελευταία χρόνια η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελεί έναν αρκετά ενδιαφέρον τομέα μελέτης για τους ερευνητές και συγκεκριμένα οι ελλιπείς πραγματολογικές δεξιότητες, που αποτελούν βασικό γνώρισμα των παιδιών με αυτιστική διαταραχή, έχουν τραβήξει την προσοχή. Επομένως, στην παρούσα εργασία γίνεται αναλυτική αναφορά στις πραγματολογικές δυσκολίες που παρουσιάζονται στη ΔΑΦ. Αρχικά, παρουσιάζεται ο κλάδος της πραγματολογίας και αναφέρονται λεπτομερώς οι πραγματολογικές δεξιότητες και τα στάδια ανάπτυξης σε παιδιά με τυπική ανάπτυξη και έπειτα, το επόμενο κεφάλαιο αφορά την ΔΑΦ, μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που εμφανίζεται κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου. Όσον αφορά τις διαταραχές που εμφανίζονται σε άτομα με αυτισμό, αυτές σχετίζονται με την κοινωνικότητα και την κοινωνική αλληλεπίδραση του ατόμου, με την επικοινωνία και γλώσσα, καθώς και με τη φαντασία. Το δεύτερο μέρος της παρακάτω εργασίας σχετίζεται με την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή σε επίπεδο διαφοροδιάγνωσης από τη ΔΑΦ κυρίως στον πραγματολογικό τομέα. Υπάρχουν ευρήματα που επιβεβαιώνουν ότι στις δυο διαταραχές συνυπάρχουν κάποια μερικώς κοινά χαρακτηριστικά, τα οποία αφορούν τα γλωσσικά ελλείμματα και την κοινωνική επικοινωνία. Στην παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση εστιάζουμε συγκεκριμένα στα πραγματολογικά ελλείμματα και επίσης γίνεται αναφορά για την συννοσηρότητα των δυο διαταραχών.el
heal.advisorNameΓρυπάρης, Αλέξανδροςel
heal.committeeMemberNameΓρυπάρης, Αλέξανδροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Λογοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages66 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Π.Ε_Κύρκογλου_Γεωργίου_Κιάκου(2024).pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons